4942
Sök

Bergstens Volvo S70 T5A (1999) - Långtidsprojekt...

Projektet som spårade, en 17-åring med för mycket ork och fritid som vägrar att ge upp på finess och detalj, följ och beskåda vad en liten skit till ungdom kan göra med en sådan bil. Lämna gärna en kommentar och tyck till, tveka... Visa mer

115 740 Visningar
Uppdaterades senast 15 september 2015
Trucker
1 220 Inlägg
9 mars 2015
äntligen händer nått här igen tongue tro ja måst komma för bi på jobbet å tjuvkolla lite på bilen framöver.

Vissa är bara bättre än andra!

996 Inlägg
9 mars 2015
Trådstartare
teamvolvoracing skrev:
äntligen händer nått här igen tongue tro ja måst komma för bi på jobbet å tjuvkolla lite på bilen framöver.

Kommer nog inte att vara inne på jobbet så länge då det går hyfsat fort, sedan vet jag inte vad chefen och de andra tycker om folk som springer där wink Du lär nog till 1000% få se den senare om inte annat! smile

Alfista
217 Inlägg
14 mars 2015
Verkligen kul att se vad du lyckats åstadkomma på så kort tid Bill. smile Kommer givetvis att följa projektet för att få inspiration till min egen bil. wink

Trevlig helg!
Daniel

(Oo=v­­=oO) "You cannot be a true petrolhead until you owned an Alfa" -Jeremy Clarkson
Alfa Romeo 156 2.5 V6 24v (Zender Edition) (2000)
Volvo S70 2.5 10v SE (1997)

996 Inlägg
16 mars 2015
Trådstartare
D_Fast skrev:
Verkligen kul att se vad du lyckats åstadkomma på så kort tid Bill. smile Kommer givetvis att följa projektet för att få inspiration till min egen bil. wink

Trevlig helg!
Daniel

Bugar och bockar! smile

Taket blev i helgen fastsatt så ev. i helgen ska bilen få åka in på lacken så att man kan få kleta på lite färg och kasta i några rutor. Bjuder på en bild som morsan tog innan avfärd till garaget, blev lite blickar från mötande... roll cool

https://www1.garaget.org/gallery/images/180/179797/179797-cfd776d9eaac7551319118d969763126.jpg

Forummoderator
26 397 Inlägg
16 mars 2015
TBergsten skrev:
D_Fast skrev:

Trevlig helg!
Daniel

Bugar och bockar! smile

Taket blev i helgen fastsatt så ev. i helgen ska bilen få åka in på lacken så att man kan få kleta på lite färg och kasta i några rutor. Bjuder på en bild som morsan tog innan avfärd till garaget, blev lite blickar från mötande... roll cool

http://www1.garaget.org/gallery/images/180/179797/179797-cfd776d9eaac7551319118d969763126.jpg

Äh, lite färg på det där så, hehe.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Alfista
217 Inlägg
16 mars 2015
Nämen, sollucka på g? cool

(Oo=v­­=oO) "You cannot be a true petrolhead until you owned an Alfa" -Jeremy Clarkson
Alfa Romeo 156 2.5 V6 24v (Zender Edition) (2000)
Volvo S70 2.5 10v SE (1997)

996 Inlägg
24 mars 2015
Trådstartare
D_Fast skrev:

Jajamen!

Blev ett smärre missöde idag av stället jag lämnade in däck + fälgarna för att få däcken påkrängda. Slutade med att jag har nu beställt en ny fälg som är påväg hem och då den kommer så blir det att gå till en annan.... roll

Högskoleutbildad däcksparkare
1 481 Inlägg
29 mars 2015
TBergsten skrev:
D_Fast skrev:

Jajamen!

Blev ett smärre missöde idag av stället jag lämnade in däck + fälgarna för att få däcken påkrängda. Slutade med att jag har nu beställt en ny fälg som är påväg hem och då den kommer så blir det att gå till en annan.... roll

Nu får du berätta!

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92

996 Inlägg
29 mars 2015
Trådstartare
Kan ladda upp en bild sedan, hur som så förstördes en fälg och en ny är påväg sedan i onsdags smile

Högskoleutbildad däcksparkare
1 481 Inlägg
29 mars 2015
TBergsten skrev:
Kan ladda upp en bild sedan, hur som så förstördes en fälg och en ny är påväg sedan i onsdags smile

Av firman? yikes

Hoppas dem stod för kostnaden isåfall!

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92

996 Inlägg
30 mars 2015
Trådstartare
Turbo-Fransson skrev:
TBergsten skrev:

Av firman? yikes

Hoppas dem stod för kostnaden isåfall!

Dom ersatte den fälgen så smile

177 Inlägg
31 mars 2015
snygg! Vad kostade Rmätarhuset, eller vad är ett rimligt pris kanske är en bättre fråga wink

996 Inlägg
31 mars 2015
Trådstartare
olsson1337 skrev:
snygg! Vad kostade Rmätarhuset, eller vad är ett rimligt pris kanske är en bättre fråga wink

Tack, jag gav 1000kr för detta. Brukar gå på allt mellan 800-2000 vad jag har set... smile

996 Inlägg
5 maj 2015
Trådstartare
Taket är numera klart för grund!

Blivit sena kvällar då taket var tämligen krokigt, riktat och klart nu dock. Imorgon har jag ledigt från bilen och på torsdag åker jag till Umeå för lite andra ärenden. Troligen nästa vecka så ska taket grundas och resterande saker ska grundas.

Har grundat en sidokjol då den på bilen i princip är skrot och ännu en R-vinge. Ska troligen riva lös bakre stötfångare och andra sidokjolen så även dom kan få färg, ska ge framskärmen på förarsidan en översyn också.

Tyvärr inga bilder... smile

Forummoderator
26 397 Inlägg
5 maj 2015
TBergsten skrev:

Blivit sena kvällar då taket var tämligen krokigt, riktat och klart nu dock. Imorgon har jag ledigt från bilen och på torsdag åker jag till Umeå för lite andra ärenden. Troligen nästa vecka så ska taket grundas och resterande saker ska grundas.

Har grundat en sidokjol då den på bilen i princip är skrot och ännu en R-vinge. Ska troligen riva lös bakre stötfångare och andra sidokjolen så även dom kan få färg, ska ge framskärmen på förarsidan en översyn också.

Kul det går framåt för vissa av oss i alla fall, hehe.

996 Inlägg
5 maj 2015
Trådstartare
Mack skrev:
TBergsten skrev:

Lossnar nog för dig med snart smile

Forummoderator
26 397 Inlägg
5 maj 2015
TBergsten skrev:
Mack skrev:
TBergsten skrev:

Lossnar nog för dig med snart smile

Hoppas det.

Edit: Eller jo, klart det gör! Är bara resan dit som är lite ångestladdad bara.
Senast redigerat av Mack (5 maj 2015)

57 Inlägg
18 maj 2015
Grymt jobb... Prem smile

996 Inlägg
11 juli 2015
Trådstartare
Till salu nu, är någon sugen så får man smsa på 0730864717 smile

https://www1.garaget.org/archive/180/179797/311371/311371-3604302.jpg
Senast redigerat av TBergsten (11 juli 2015)

Sök