2908
Sök

E30 v8 Supercharger - Infamous Motorsport drifting team

We can call it.. Next level

188 363 Visningar
Uppdaterades senast 28 januari 2014
66 Inlägg
28 januari 2013
#121
Christian_N skrev:
Tror faktiskt det är mer eller mindre precis en sån kompressor Enem tipsade mig om också som jag tänker köra med haha!

Men du vet om att M60 inte gillar laddtryck på lägrevarv va?! Och att stakarna gärna inte varvar mer än orginal heller..

Jag tänkte styra bort ladd på lägre varv och låta det komma på högre varven.. Jag vet att största delen med överladd via kompressor försvinner då men vill ändå ha kompressor.. Ville bara tipsa smile

Sikko hade ju fullt ladd ifrån 2000? Så jag tror att det borde vara lugnt. Har ju inte provat själv så kan ju inte lova något. Sen är väl de bara spekulationer eller? För jag har inte läst om någon som typ spräckt ett block eller något sådant?

534 Inlägg
28 januari 2013
Trådstartare
#122
Christian_N skrev:
Tror faktiskt det är mer eller mindre precis en sån kompressor Enem tipsade mig om också som jag tänker köra med haha!

Men du vet om att M60 inte gillar laddtryck på lägrevarv va?! Och att stakarna gärna inte varvar mer än orginal heller..

Jag tänkte styra bort ladd på lägre varv och låta det komma på högre varven.. Jag vet att största delen med överladd via kompressor försvinner då men vill ändå ha kompressor.. Ville bara tipsa smile

Då har vi pratat med samma snubbe tror jag smile riktigt duktig måste jag säga..
Att motorn inte gilla ladd på låga varv har jag inte hört hmm får kolla upp de lite grann.

I do whatever the voices in my head tell me to do!

534 Inlägg
28 januari 2013
Trådstartare
#123
holmpa94 skrev:
I vanliga fall är jag emot v8, men detta va ju coolt big_smile
Fränt bygge, forsätt som ni gör! Vad ska ni ha för lack?big_smile

Hehe vad är det för fel på v8? :p vi har väll valt v8 pga bottenvridet som inte går att få på samma sätt i en överladdad 6 cylindrig motor tex..
Kul att du gillar det smile

Den blir nog blankvit i grunden sen en hel del kolfiber och röda detaljer..

I do whatever the voices in my head tell me to do!

534 Inlägg
28 januari 2013
Trådstartare
#124
Faster skrev:
Kompressorn verkar helt klart vettig, motorfästena är klockrena och fjäderbenstaget såg sjyst ut wink

Detta är lite av ett drömbygge big_smile

Låter bra att inte bara jag tycker att det verkar vara bra val smile

I do whatever the voices in my head tell me to do!

663 Inlägg
28 januari 2013
#125
Ja jag har läst det lite överallt faktiskt.. Men visar det sig att det inte stämmer så blir ingen lyckligare än jag så ladda på så ser vi om det håller wink Så vet jag hur jag ska lägga mig nästa vinter med bygget haha smile


534 Inlägg
28 januari 2013
Trådstartare
#126
Christian_N skrev:
Ja jag har läst det lite överallt faktiskt.. Men visar det sig att det inte stämmer så blir ingen lyckligare än jag så ladda på så ser vi om det håller wink Så vet jag hur jag ska lägga mig nästa vinter med bygget haha smile

Okej, ska kolla med fredde person så får vi se vad han säger smile

I do whatever the voices in my head tell me to do!

193 Inlägg
29 januari 2013
#127
ja motorfästena kändes rätt vettiga smile

534 Inlägg
29 januari 2013
Trådstartare
#128
Iveskold skrev:
ja motorfästena kändes rätt vettiga smile

Härligt smile hoppas bara att det funkar med kardan och låda.. Vi har ju de redan färdigt

I do whatever the voices in my head tell me to do!

193 Inlägg
29 januari 2013
#129
hade ju varit trevligt om det funkar smile jag måste nog korta ner min kardan lite.

8 Inlägg
30 januari 2013
#130
Inspirerande projekt! Klockrena val, både vad gäller motor och kaross smile

Det kan vara värt att fundera kring längden på kanalerna i kompressorinsuget. Vad jag förstår kan korta trattar/kanaler på dessa motorer vara en nackdel. Se PPF:s erfarehet: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop … p;start=51

Vad gäller motorfästena kan jag mäta om det är något du undrar över. Jag har även svetsjigg och kan tillverka motorfästen till klart förmånligare priser än tyskarna smile Maila mig på markstrom.simon@gmail.com vid intresse.

534 Inlägg
30 januari 2013
Trådstartare
#131
Simon_Markstrom skrev:
Inspirerande projekt! Klockrena val, både vad gäller motor och kaross smile

Det kan vara värt att fundera kring längden på kanalerna i kompressorinsuget. Vad jag förstår kan korta trattar/kanaler på dessa motorer vara en nackdel. Se PPF:s erfarehet: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop … p;start=51

Vad gäller motorfästena kan jag mäta om det är något du undrar över. Jag har även svetsjigg och kan tillverka motorfästen till klart förmånligare priser än tyskarna smile Maila mig på markstrom.simon@gmail.com vid intresse.

Tackar smile kul att läsa!

De där med kanalarne måste jag kolla upp smile tack..

Var i stockholm håller du till?

I do whatever the voices in my head tell me to do!

8 Inlägg
30 januari 2013
#132
Orten i min profil är delvis missvisande. Jag bor i Stockholm men har bilen uppe i Skellefteå.
Åker upp till Skellefteå nu på lördag den 2/2 och tillbaka mån 11/2. Om det är intressant kan jag snida ihop ett par motorfästen och komma förbi dig/er på ett garagebesök när jag är åter i Sthlm.

534 Inlägg
30 januari 2013
Trådstartare
#133
Simon_Markstrom skrev:
Orten i min profil är delvis missvisande. Jag bor i Stockholm men har bilen uppe i Skellefteå.
Åker upp till Skellefteå nu på lördag den 2/2 och tillbaka mån 11/2. Om det är intressant kan jag snida ihop ett par motorfästen och komma förbi dig/er på ett garagebesök när jag är åter i Sthlm.

Absolut är det intressant, men då behöver du förståss veta mått och sånt?
Man behöver ju en distans på varje sida som är 20 mm till framvagnsbryggan också. Dom får man ju me om man köper från tyskarna.

I do whatever the voices in my head tell me to do!

20 Inlägg
30 januari 2013
#134
Helknas skrev:
Simon_Markstrom skrev:
Orten i min profil är delvis missvisande. Jag bor i Stockholm men har bilen uppe i Skellefteå.
Åker upp till Skellefteå nu på lördag den 2/2 och tillbaka mån 11/2. Om det är intressant kan jag snida ihop ett par motorfästen och komma förbi dig/er på ett garagebesök när jag är åter i Sthlm.

Absolut är det intressant, men då behöver du förståss veta mått och sånt?
Man behöver ju en distans på varje sida som är 20 mm till framvagnsbryggan också. Dom får man ju me om man köper från tyskarna.

Man behöver inte ha dom distanserna. Jag har gjort egna motorfästen o kör utan distanser. Kan stänga huven utan problem o växellådan går fritt i tunneln.


8 Inlägg
30 januari 2013
#135
Helknas skrev:
Simon_Markstrom skrev:
Orten i min profil är delvis missvisande. Jag bor i Stockholm men har bilen uppe i Skellefteå.
Åker upp till Skellefteå nu på lördag den 2/2 och tillbaka mån 11/2. Om det är intressant kan jag snida ihop ett par motorfästen och komma förbi dig/er på ett garagebesök när jag är åter i Sthlm.

Absolut är det intressant, men då behöver du förståss veta mått och sånt?
Man behöver ju en distans på varje sida som är 20 mm till framvagnsbryggan också. Dom får man ju me om man köper från tyskarna.

Distanser ingår självklart om så önskas. Enligt min mening bör man dock inte använda mer än 10 mm distanser om man åker med sänkt bil eftersom tråget kommer så nära marken att risken är stor för grundstötning vid ojämnt underlag.

I ditt fall, med toppmonterad kompressor, förstår jag att det blir trångt mot huven men det är väl bara att sänka framvagnen 10 mm till att börja med och sänka den ytterligare 10 mm om det är nödvändigt.

Jag kör distans på 10 mm för att rymma den 6-växlade lådan i kardantunneln.

534 Inlägg
30 januari 2013
Trådstartare
#136
beach turbo skrev:
Helknas skrev:
Simon_Markstrom skrev:
Orten i min profil är delvis missvisande. Jag bor i Stockholm men har bilen uppe i Skellefteå.
Åker upp till Skellefteå nu på lördag den 2/2 och tillbaka mån 11/2. Om det är intressant kan jag snida ihop ett par motorfästen och komma förbi dig/er på ett garagebesök när jag är åter i Sthlm.

Absolut är det intressant, men då behöver du förståss veta mått och sånt?
Man behöver ju en distans på varje sida som är 20 mm till framvagnsbryggan också. Dom får man ju me om man köper från tyskarna.

Man behöver inte ha dom distanserna. Jag har gjort egna motorfästen o kör utan distanser. Kan stänga huven utan problem o växellådan går fritt i tunneln.

Men jag ska toppmonterad kompressor också :p

I do whatever the voices in my head tell me to do!

534 Inlägg
30 januari 2013
Trådstartare
#137
Simon_Markstrom skrev:
Helknas skrev:
Simon_Markstrom skrev:
Orten i min profil är delvis missvisande. Jag bor i Stockholm men har bilen uppe i Skellefteå.
Åker upp till Skellefteå nu på lördag den 2/2 och tillbaka mån 11/2. Om det är intressant kan jag snida ihop ett par motorfästen och komma förbi dig/er på ett garagebesök när jag är åter i Sthlm.

Absolut är det intressant, men då behöver du förståss veta mått och sånt?
Man behöver ju en distans på varje sida som är 20 mm till framvagnsbryggan också. Dom får man ju me om man köper från tyskarna.

Distanser ingår självklart om så önskas. Enligt min mening bör man dock inte använda mer än 10 mm distanser om man åker med sänkt bil eftersom tråget kommer så nära marken att risken är stor för grundstötning vid ojämnt underlag.

I ditt fall, med toppmonterad kompressor, förstår jag att det blir trångt mot huven men det är väl bara att sänka framvagnen 10 mm till att börja med och sänka den ytterligare 10 mm om det är nödvändigt.

Jag kör distans på 10 mm för att rymma den 6-växlade lådan i kardantunneln.

Kan ju börja med 10 kanske.. Vad vill du ha för tillverkningen?

I do whatever the voices in my head tell me to do!

663 Inlägg
30 januari 2013
#138
Jaha du tänkte köra med toppmonterad? Jag tänkte försöka få plats med min brevid, där ac kompressorn ska sitta.. Har absolut inte tagit några måttt eller nånting sånt än så jag kanske har svinfel om att ens försöka få plats med det där.. Aja får se helt enkelt haha


8 Inlägg
30 januari 2013
#139
Helknas skrev:
Simon_Markstrom skrev:
Om det är intressant kan jag snida ihop ett par motorfästen.

Absolut är det intressant. Vad vill du ha för tillverkningen?

1500 kr. Laserskurna delar, mag-svetsade av licenssvetsare.

534 Inlägg
30 januari 2013
Trådstartare
#140
Simon_Markstrom skrev:
Helknas skrev:
Simon_Markstrom skrev:
Om det är intressant kan jag snida ihop ett par motorfästen.

Absolut är det intressant. Vad vill du ha för tillverkningen?

1500 kr. Laserskurna delar, mag-svetsade av licenssvetsare.

Taget smile behöver du massa mått och skit? :p

I do whatever the voices in my head tell me to do!


Sök