3500
Sök

Ford Sierra - Tillverkar Coilovers - 10/4

I somras var en kompis till farsgubben hem och hälsade på och frågade om jag ville köpa hans Sierra, hade ju suttit och tittat på just Ford Sierra på Blocket, Garaget osv. Så i skrivande stund håller jag på att renovera motorn... Visa mer

2Fast4You
51 333 Visningar
Uppdaterades senast 10 april 2014
2 516 Inlägg
21 september 2013
#61
big_smile Mattsvarta med krom kant skulle kanske vara rätt hyfsat. tongue

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)

-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
22 september 2013
#62
Roligt att följa, de sista fälgarna gillade jag grymt bra helt i guld faktiskt men med polerad kant blir det snyggare faktiskt. Testa att ta bort centrumlocket , jag gjorde det på e30n och blev mkt nöjd med utseendet. http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 37&p=4

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

2Fast4You
499 Inlägg
22 september 2013
Trådstartare
#63
HG_ skrev:
big_smile Mattsvarta med krom kant skulle kanske vara rätt hyfsat. tongue

Får se hur det blir med det, mattsvart brukar ju dra åt sig smuts. smile
eastmotorsport skrev:
Roligt att följa, de sista fälgarna gillade jag grymt bra helt i guld faktiskt men med polerad kant blir det snyggare faktiskt. Testa att ta bort centrumlocket , jag gjorde det på e30n och blev mkt nöjd med utseendet. http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 37&p=4

Tack, jo dom såg ju inte helt tokiga ut helfärgade, men jag tycker det ser lite exklusivare ut med putskant.
Just nu så har jag 2st fälgar monterade på bilen och då har jag inget centrum på, men om man ska göra som du
gjorde att slipa ner kanten där centrumet sitter så tror jag att det blir för lite gods ut mot ekrarna(?)

Putsade av fälgen lite med lumpskiva och vax igår, nu återstår det bara en liten lackering på denna fälg.
http://i1246.photobucket.com/albums/gg602/kiesler1/DSC04722.jpg
Senast redigerat av ArvidsZon (22 september 2013)


-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
22 september 2013
#64
ArvidsZon skrev:
HG_ skrev:
big_smile Mattsvarta med krom kant skulle kanske vara rätt hyfsat. tongue

Får se hur det blir med det, mattsvart brukar ju dra åt sig smuts. smile
eastmotorsport skrev:
Roligt att följa, de sista fälgarna gillade jag grymt bra helt i guld faktiskt men med polerad kant blir det snyggare faktiskt. Testa att ta bort centrumlocket , jag gjorde det på e30n och blev mkt nöjd med utseendet. http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 37&p=4

Tack, jo dom såg ju inte helt tokiga ut helfärgade, men jag tycker det ser lite exklusivare ut med putskant.
Just nu så har jag 2st fälgar monterade på bilen och då har jag inget centrum på, men om man ska göra som du
gjorde att slipa ner kanten där centrumet sitter så tror jag att det blir för lite gods ut mot ekrarna(?)

Putsade av fälgen lite med lumpskiva och vax igår, nu återstår det bara en liten lackering på denna fälg.
http://i1246.photobucket.com/albums/gg602/kiesler1/DSC04722.jpg

Det är ingen fara att runda av det lilla du har mot kanten där locket ska ligga. ett alt. är att fylla kanten med spackel och runda enbart spacelkanten.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

2Fast4You
499 Inlägg
22 september 2013
Trådstartare
#65
eastmotorsport skrev:
ArvidsZon skrev:
HG_ skrev:
big_smile Mattsvarta med krom kant skulle kanske vara rätt hyfsat. tongue

Får se hur det blir med det, mattsvart brukar ju dra åt sig smuts. smile
eastmotorsport skrev:
Roligt att följa, de sista fälgarna gillade jag grymt bra helt i guld faktiskt men med polerad kant blir det snyggare faktiskt. Testa att ta bort centrumlocket , jag gjorde det på e30n och blev mkt nöjd med utseendet. http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 37&p=4

Tack, jo dom såg ju inte helt tokiga ut helfärgade, men jag tycker det ser lite exklusivare ut med putskant.
Just nu så har jag 2st fälgar monterade på bilen och då har jag inget centrum på, men om man ska göra som du
gjorde att slipa ner kanten där centrumet sitter så tror jag att det blir för lite gods ut mot ekrarna(?)

Putsade av fälgen lite med lumpskiva och vax igår, nu återstår det bara en liten lackering på denna fälg.
http://i1246.photobucket.com/albums/gg602/kiesler1/DSC04722.jpg

Det är ingen fara att runda av det lilla du har mot kanten där locket ska ligga. ett alt. är att fylla kanten med spackel och runda enbart spacelkanten.

Jo det är klart, men det enda problemet blir att utan navkåporna kommer dessa centrummuttrar synas..
http://i15.photobucket.com/albums/a376/robin_xr4i/wheel-1.jpg


-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
22 september 2013
#66
ArvidsZon skrev:
eastmotorsport skrev:
ArvidsZon skrev:
HG_ skrev:
big_smile Mattsvarta med krom kant skulle kanske vara rätt hyfsat. tongue

Får se hur det blir med det, mattsvart brukar ju dra åt sig smuts. smile

Tack, jo dom såg ju inte helt tokiga ut helfärgade, men jag tycker det ser lite exklusivare ut med putskant.
Just nu så har jag 2st fälgar monterade på bilen och då har jag inget centrum på, men om man ska göra som du
gjorde att slipa ner kanten där centrumet sitter så tror jag att det blir för lite gods ut mot ekrarna(?)

Putsade av fälgen lite med lumpskiva och vax igår, nu återstår det bara en liten lackering på denna fälg.
http://i1246.photobucket.com/albums/gg602/kiesler1/DSC04722.jpg

Det är ingen fara att runda av det lilla du har mot kanten där locket ska ligga. ett alt. är att fylla kanten med spackel och runda enbart spacelkanten.

Jo det är klart, men det enda problemet blir att utan navkåporna kommer dessa centrummuttrar synas..
http://i15.photobucket.com/albums/a376/ … heel-1.jpg

Ja, jag hittade kåpor som täckte mina, annars blir det som du säger inte så snyggt.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

98 Inlägg
22 september 2013
#67
fint projekt smile har en massa sierra delar om du behöver och en doch motor med låda smile


77 Inlägg
23 september 2013
#68
Finfint (;

Böörnarååå

2Fast4You
499 Inlägg
2 oktober 2013
Trådstartare
#69
Har nu i helgen som varit, tagit mig en sväng till biltema för att spendera lite pengar hos biltema.
Som slutade rätt lyckligt för att vara första bilen jag och en kompis någonsin lackerat. smile

http://i1246.photobucket.com/albums/gg602/kiesler1/DSC04730.jpg
http://i1246.photobucket.com/albums/gg602/kiesler1/DSC04736.jpg
http://i1246.photobucket.com/albums/gg602/kiesler1/DSC04732.jpg
http://i1246.photobucket.com/albums/gg602/kiesler1/DSC04761.jpg
http://i1246.photobucket.com/albums/gg602/kiesler1/DSC04775.jpg
http://i1246.photobucket.com/albums/gg602/kiesler1/DSC04785.jpg
http://i1246.photobucket.com/albums/gg602/kiesler1/DSC04793.jpg


39 Inlägg
4 oktober 2013
#70
blev ju bra!

2Fast4You
499 Inlägg
5 oktober 2013
Trådstartare
#71
KimmiZ skrev:
blev ju bra!

Duger helt klart, sen blir det även skönt att slippa rostfläckarna som rinner när det har regnat. smile


2Fast4You
499 Inlägg
5 december 2013
Trådstartare
#72
Längesen jag uppdaterade här men det har väll inte hänt så mycket mer som är värt att visa upp men nu idag har jag äntligen fått en liten motivationshöjare från bussgods! smile
http://i1246.photobucket.com/albums/gg602/kiesler1/DSC04901.jpg


Högskoleutbildad däcksparkare
1 481 Inlägg
5 december 2013
#73
ArvidsZon skrev:
Längesen jag uppdaterade här men det har väll inte hänt så mycket mer som är värt att visa upp men nu idag har jag äntligen fått en liten motivationshöjare från bussgods! smile
http://i1246.photobucket.com/albums/gg602/kiesler1/DSC04901.jpg

Trevligt!! Själv sugen på att bygga Sierraturbo till nästa vinter smile

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92

2Fast4You
499 Inlägg
5 december 2013
Trådstartare
#74
Turbo-Fransson skrev:
ArvidsZon skrev:
Längesen jag uppdaterade här men det har väll inte hänt så mycket mer som är värt att visa upp men nu idag har jag äntligen fått en liten motivationshöjare från bussgods! smile
http://i1246.photobucket.com/albums/gg602/kiesler1/DSC04901.jpg

Trevligt!! Själv sugen på att bygga Sierraturbo till nästa vinter smile

Javisst, om du syftar på att ha den som vinterbil så tycker jag det vore väldigt dumt i och med att det snart inte finns några Sierror med pinto kvar och dom duger mer än väl i putsat skick att sladda förbi andra Rwd-märken vid korvmojen. wink


45 Inlägg
5 december 2013
#75
Jätte bra projekt följer !! måst bara fråga hur gör man en projekt tråd för en bill kan du förklara det skulle hjälpa mig !! smile


Högskoleutbildad däcksparkare
1 481 Inlägg
5 december 2013
#76
ArvidsZon skrev:
Turbo-Fransson skrev:
ArvidsZon skrev:
Längesen jag uppdaterade här men det har väll inte hänt så mycket mer som är värt att visa upp men nu idag har jag äntligen fått en liten motivationshöjare från bussgods! smile
http://i1246.photobucket.com/albums/gg602/kiesler1/DSC04901.jpg

Trevligt!! Själv sugen på att bygga Sierraturbo till nästa vinter smile

Javisst, om du syftar på att ha den som vinterbil så tycker jag det vore väldigt dumt i och med att det snart inte finns några Sierror med pinto kvar och dom duger mer än väl i putsat skick att sladda förbi andra Rwd-märken vid korvmojen. wink

Den kommer att användas på sommaren också ska du se wink
Helst vill ja ha tag på 2,9an, o sen pinto som andrahandsval, och finns inget av de så får de bli en dohc wink

Men pinton ska ju palla en hel del stryk!

Förresten, vart tar du oljetrycket till turbon? Och du svetsar returen direkt i tråget eller? smile
Ska du köra med extrasprut eller hur har du tänkt göra? smile

Du kommer få en del frågor i framtiden wink

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92

45 Inlägg
5 december 2013
#77
Turbofransson vet du hur man skapar ett projekt här på garaget ?? smile


2Fast4You
499 Inlägg
5 december 2013
Trådstartare
#78
volvo740grabben skrev:
Jätte bra projekt följer !! måst bara fråga hur gör man en projekt tråd för en bill kan du förklara det skulle hjälpa mig !! smile

Tack, kommer tyvärr inte ihåg hur jag gjorde då det var ett tag sen och jag skulle uppskatta om du inte skrev fler frågor om det här i tråden. smile
Turbo-Fransson skrev:
ArvidsZon skrev:
Turbo-Fransson skrev:

Trevligt!! Själv sugen på att bygga Sierraturbo till nästa vinter smile

Javisst, om du syftar på att ha den som vinterbil så tycker jag det vore väldigt dumt i och med att det snart inte finns några Sierror med pinto kvar och dom duger mer än väl i putsat skick att sladda förbi andra Rwd-märken vid korvmojen. wink

Den kommer att användas på sommaren också ska du se wink
Helst vill ja ha tag på 2,9an, o sen pinto som andrahandsval, och finns inget av de så får de bli en dohc wink

Men pinton ska ju palla en hel del stryk!

Förresten, vart tar du oljetrycket till turbon? Och du svetsar returen direkt i tråget eller? smile
Ska du köra med extrasprut eller hur har du tänkt göra? smile

Du kommer få en del frågor i framtiden wink

Kanon, har själv en 86:a kombi v6 också men då med 2.8an. smile
Nja så mycket stryk vet jag väll inte, stakarna och kolvarna klarar inte mer ladd än 1kg på sin höjd!
Oljetrycket kommer jag ta på samma anslutning som oljetrycksgivaren, sätter helt enkelt en y-koppling där och returen finns det förborrat för redan i blocket då just 205ans block som jag har bygger på samma som Cosworth blocket. smile


Högskoleutbildad däcksparkare
1 481 Inlägg
5 december 2013
#79
ArvidsZon skrev:
volvo740grabben skrev:
Jätte bra projekt följer !! måst bara fråga hur gör man en projekt tråd för en bill kan du förklara det skulle hjälpa mig !! smile

Tack, kommer tyvärr inte ihåg hur jag gjorde då det var ett tag sen och jag skulle uppskatta om du inte skrev fler frågor om det här i tråden. smile
Turbo-Fransson skrev:
ArvidsZon skrev:

Javisst, om du syftar på att ha den som vinterbil så tycker jag det vore väldigt dumt i och med att det snart inte finns några Sierror med pinto kvar och dom duger mer än väl i putsat skick att sladda förbi andra Rwd-märken vid korvmojen. wink

Den kommer att användas på sommaren också ska du se wink
Helst vill ja ha tag på 2,9an, o sen pinto som andrahandsval, och finns inget av de så får de bli en dohc wink

Men pinton ska ju palla en hel del stryk!

Förresten, vart tar du oljetrycket till turbon? Och du svetsar returen direkt i tråget eller? smile
Ska du köra med extrasprut eller hur har du tänkt göra? smile

Du kommer få en del frågor i framtiden wink

Kanon, har själv en 86:a kombi v6 också men då med 2.8an. smile
Nja så mycket stryk vet jag väll inte, stakarna och kolvarna klarar inte mer ladd än 1kg på sin höjd!
Oljetrycket kommer jag ta på samma anslutning som oljetrycksgivaren, sätter helt enkelt en y-koppling där och returen finns det förborrat för redan i blocket då just 205ans block som jag har bygger på samma som Cosworth blocket. smile

Men man klarar sig rätt långt med 1kg wink
Oljetrycket hade jag tänkt likadant som dig då smile Men returen hade jag ingen aning om! Läste dock nu att vissa tyckte att det va lite litet hål? Men vad vet jag tongue

Är hålet till returen gängat eller får man göra detta själv? smile

Om man nu skulle köpa en Sierra med pinton, är det nåt mer sätt att se att de är 205 blocket än att kolla på det? Typ vissa årsmodeller eller liknande? smile

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92

2Fast4You
499 Inlägg
5 december 2013
Trådstartare
#80
Turbo-Fransson skrev:
ArvidsZon skrev:
volvo740grabben skrev:
Jätte bra projekt följer !! måst bara fråga hur gör man en projekt tråd för en bill kan du förklara det skulle hjälpa mig !! smile

Tack, kommer tyvärr inte ihåg hur jag gjorde då det var ett tag sen och jag skulle uppskatta om du inte skrev fler frågor om det här i tråden. smile
Turbo-Fransson skrev:
Den kommer att användas på sommaren också ska du se wink
Helst vill ja ha tag på 2,9an, o sen pinto som andrahandsval, och finns inget av de så får de bli en dohc wink

Men pinton ska ju palla en hel del stryk!

Förresten, vart tar du oljetrycket till turbon? Och du svetsar returen direkt i tråget eller? smile
Ska du köra med extrasprut eller hur har du tänkt göra? smile

Du kommer få en del frågor i framtiden wink

Kanon, har själv en 86:a kombi v6 också men då med 2.8an. smile
Nja så mycket stryk vet jag väll inte, stakarna och kolvarna klarar inte mer ladd än 1kg på sin höjd!
Oljetrycket kommer jag ta på samma anslutning som oljetrycksgivaren, sätter helt enkelt en y-koppling där och returen finns det förborrat för redan i blocket då just 205ans block som jag har bygger på samma som Cosworth blocket. smile

Men man klarar sig rätt långt med 1kg wink
Oljetrycket hade jag tänkt likadant som dig då smile Men returen hade jag ingen aning om! Läste dock nu att vissa tyckte att det va lite litet hål? Men vad vet jag tongue

Är hålet till returen gängat eller får man göra detta själv? smile

Om man nu skulle köpa en Sierra med pinton, är det nåt mer sätt att se att de är 205 blocket än att kolla på det? Typ vissa årsmodeller eller liknande? smile

Nja kanske ett tag, men "Mycket vill ha mer". wink
Tjaa, litet och litet vet jag inte ska väll duga enligt mig iallafall. tongue
Det sitter en skruv nergängad där original som tas ur, tjaa.. det är väll de att köper du pinton med lambdasond så kommer du få 207 blocket som inte har något hål förborrat för oljeretur, sen finns det 115hk's Sierran som inte har katalysator eller lambdasond (Den jag utgår ifrån) annars ligger dom oftast på 100hk alternativt 99hk om det är förgasarmotorn. Så det enklaste sättet är väll att ta en kik under huven på bilen och titta om den har lambdasond eller inte, det är nog det enklaste sättet att se det på. smile
Senast redigerat av ArvidsZon (5 december 2013)



Sök