ArvidsZon skrev:
Turbo-Fransson skrev:
ArvidsZon skrev:
volvo740grabben skrev:
Jätte bra projekt följer !! måst bara fråga hur gör man en projekt tråd för en bill kan du förklara det skulle hjälpa mig !!
Tack, kommer tyvärr inte ihåg hur jag gjorde då det var ett tag sen och jag skulle uppskatta om du inte skrev fler frågor om det här i tråden.
Kanon, har själv en 86:a kombi v6 också men då med 2.8an.
Nja så mycket stryk vet jag väll inte, stakarna och kolvarna klarar inte mer ladd än 1kg på sin höjd!
Oljetrycket kommer jag ta på samma anslutning som oljetrycksgivaren, sätter helt enkelt en y-koppling där och returen finns det förborrat för redan i blocket då just 205ans block som jag har bygger på samma som Cosworth blocket.
Men man klarar sig rätt långt med 1kg
Oljetrycket hade jag tänkt likadant som dig då
Men returen hade jag ingen aning om! Läste dock nu att vissa tyckte att det va lite litet hål? Men vad vet jag
Är hålet till returen gängat eller får man göra detta själv?
Om man nu skulle köpa en Sierra med pinton, är det nåt mer sätt att se att de är 205 blocket än att kolla på det? Typ vissa årsmodeller eller liknande?
Nja kanske ett tag, men "Mycket vill ha mer".
Tjaa, litet och litet vet jag inte ska väll duga enligt mig iallafall.
Det sitter en skruv nergängad där original som tas ur, tjaa.. det är väll de att köper du pinton med lambdasond så kommer du få 207 blocket som inte har något hål förborrat för oljeretur, sen finns det 115hk's Sierran som inte har katalysator eller lambdasond (Den jag utgår ifrån) annars ligger dom oftast på 100hk alternativt 99hk om det är förgasarmotorn. Så det enklaste sättet är väll att ta en kik under huven på bilen och titta om den har lambdasond eller inte, det är nog det enklaste sättet att se det på.
Låter kanon! Skitbra info!
Vill man så kan man ju köpa ett 205 block vid sidan om
BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92