det hela börja med att man fick åka med i zaks röde helsifür e30 kompressor så va man såld på e30 ville föst ha e36 men efter mycket letande hittade jag denna e30in på blocket och åkte och kolla på den direkt.
Bilen är importerad 2003 och har gått 19100 mil i skrivande stund.
sponsorer 2013
klracing.se
mrtuning.se
japtuning.se
in och gilla
http://www.facebook.com/pages/Wacko-Rac … ark_t=page för mer uppdateringar.
hur speclistan såg ut 2012
Sportluftfilter
Sachs 618 tryckplatta
Lättat svänghjul
Förstärk lamell
Original getrag 240 låda med shortshift
3 tums avgas med oval simmons slutdämpare
alpina styrbox sitter i vet inte hur mkt det ger i effekt varvstoppar vid 7k
Chassi
Sänkt.
Polyuretan bussningar i hela bilen
koni dämpare
Interaction 225/40/17 BBS lemanskopior
Slitsade o borrade skivor fram
EBC greenstuff belägg
till 2013
ARP i topp
mls packning
hx35 med 12 avgashus
antagligen ppf dump
någon vettig wastegate
kl intercooler
malpassi btr
fekzen chip
325 bakvagn med lamelldiff och förstärkta länkarmar
HD stag i framvagn.
bilen presis hämtad nöjd ägare.
fula m3 speglarna är bytta nu
Wanganmeet 2012
rätt fräsht
ska sänkas mer
inställd i garaget
sen hände det inte mycket på några veckor för hade inte orken rev ner fronten och bakvagnen och rensades invändigt. hittade rost på 3 ställen orginalrosten vid fötterna och ett mindre hål under passagerar stolen.
sen igår fick jag ett litet ryck och åkte till garaget och kapade ut reservhjulsbaljan
snyggare när man ser bakvagnen och dylikt
sedan lyftes motorn ur gick rätt smidig förutom att jag klämde händerna under lådan och kylarbalken. Dock hade jag lite strul med tråget då jag inte hade tillgång till motor ok så blev lite fel vinkel när det skulle lyftas men det löste sig:D
motorn ute
nu ska hela motorutrymmet fräshat till och målas. Kablar kommer döljas osv.
ska ut till garaget senare ikväll och kolla hur min koppling ser ut
förhoppningsvis är den fin har inte råd med ny koppling ochså. Antagligen handlar jag en sprillans ny hx35 imorgon