2726
Sök

Skadegörelse på bilverkstad, vems ansvar?

18 Inlägg
12 januari 2013
Trådstartare
Tjenare
En kompis har sin bil på verkstad över helgen.
Dom har parkerat bilen utanför verkstadshallen & utanför inhägn.
Nu har extraljusen blivit stulna, en ruta krossad och repor på lacken har uppstått, kommer verkstaden måsta stå för detta eller gäller hans försäkring på något sätt?

/Plastankan

Administratör
2 978 Inlägg
12 januari 2013
Har verkstaden nycklarna har dom ansvaret för bilen men jag tror det går på bilen försäkring ändå så det borde ju bli en självriskfråga mot verkstaden igentligen....

En kopp av den svarta såsen...

18 Inlägg
12 januari 2013
Trådstartare
Goffen skrev:
Har verkstaden nycklarna har dom ansvaret för bilen men jag tror det går på bilen försäkring ändå så det borde ju bli en självriskfråga mot verkstaden igentligen....

Jo dom har nyklarna till bilen.
Ah okej, det var lite funderingen om verkstaden står för allt eller om han måste punga ut 4000 i självrisk.

Administratör
2 978 Inlägg
12 januari 2013
Jag hade ju krävt verkstaden på den kostnaden såvida dom inte hämtat ut bilen trots att den varit färdig ett tag..

En kopp av den svarta såsen...

18 Inlägg
12 januari 2013
Trådstartare
Goffen skrev:
Jag hade ju krävt verkstaden på den kostnaden såvida dom inte hämtat ut bilen trots att den varit färdig ett tag..

Nä bilen väntar på rep. nästa vecka någongång.
Ja jo det borde han ju kunna göra, ska förhoppningsvis inte vara något större problem heller då det är en större märkesverkstad.

One Man Clan
4 287 Inlägg
12 januari 2013
verkstaden har ansvaret för bilen om dom fått nyklarna. dom ska betala å deras försäkring ska ta detta, inte din kompis bilförsäkring.

18 Inlägg
12 januari 2013
Trådstartare
Xuri skrev:
verkstaden har ansvaret för bilen om dom fått nyklarna. dom ska betala å deras försäkring ska ta detta, inte din kompis bilförsäkring.

Misstänkte nästan att det va så, skönt att få det bekräftat:)
Tack så mycket!

Better than God \o/
1 883 Inlägg
12 januari 2013
Sedan hänger det på hur välförsäkrad verkstaden är...

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Ingen himmel är så blå som min
2 976 Inlägg
12 januari 2013
MrTurbo skrev:

Egentligen inte. Har dom inte försäkring som täcker får dom pynta själv. Tar man det på sin egen försäkring kan man ju drabbas med högre premie senare osv.

/Mattias

One Man Clan
4 287 Inlägg
12 januari 2013
matteeee skrev:
MrTurbo skrev:

Egentligen inte. Har dom inte försäkring som täcker får dom pynta själv. Tar man det på sin egen försäkring kan man ju drabbas med högre premie senare osv.

precis smile

Å de ser nog bra ut i tidningen att den store märkesverkstaden inte hade försäkring tongue

Sök