2973
Sök

BRC i konkurs?

12 Inlägg
13 januari 2013
Trådstartare
Hej,

Är det någon som vet om det stämmer att BRC i malmö har gått i konkurs? Jag läste precis på bilstereoforumet detta, http://www.bilstereoforum.se/showthread … post347562

Någon som kan bekräfta eller dementera? hoppas de inte stämmer så ingen förlorar massa pengar som när blekinge bilradio kursade.

2 452 Inlägg
13 januari 2013
är som sagt tråkigt,är väl så att det börjar bli svårare för folk o byta grejer i dom nya bilarna då det mesta finns idag i stereoväg....

döden kommer tillbaka

9 118 Inlägg
13 januari 2013
turbodeath skrev:
är som sagt tråkigt,är väl så att det börjar bli svårare för folk o byta grejer i dom nya bilarna då det mesta finns idag i stereoväg....

Största problemet är nog mera priset. Folk köper hellre utomlands för att få så billigt som möjligt.

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
13 januari 2013
Oh fyfan, 920tusen back förra året. Tråkigt när det ska hända såhär med butiker

964 Inlägg
13 januari 2013
Detta är nog bara början tyvärr i Sverige, om ett par år tvivlar jag att det finns många butiker kvar.

Branschen har ändrat sig rejält och butiker har svårt att nå ut till kunder varför man ska handla fysiskt.
Vilket tvingat företagen att börja sälja andra saker än bara Bilstereo.
Sedan tycker jag att tillverkarna har legat så mycket efter på mediabiten.
Dvd och lågupplösta skärmar, dålig synk med mobiler osv osv
Inte förenas nu det börjar komma bra saker som är enkla att installera i nya bilar.

Intresset har nog svalnat med i landet, häromkring är intresset i stort sett noll jämnför med några år sedan och kollar man på stylingen i år så verkar det vara mindre och mindre ljud.
Idag promotas inte heller Bilstereo som förr, intresset för tävling är lågt både för företag och deltagare och framförallt splittrat.
Man får heller inte dema som det gjordes förr så man kunde locka folk.

Söker ni dekaler eller material till bilmässor?
Gå in på DEKORTEKNIK.COM
Eller följ oss på Facebook:
Gå in och gilla!

964 Inlägg
13 januari 2013
Putteliten skrev:
turbodeath skrev:

Största problemet är nog mera priset. Folk köper hellre utomlands för att få så billigt som möjligt.

Importen som slutkonsument är nog rätt låg.

Söker ni dekaler eller material till bilmässor?
Gå in på DEKORTEKNIK.COM
Eller följ oss på Facebook:
Gå in och gilla!

2 624 Inlägg
13 januari 2013
Beställde från dom förra veckan och fick varan ialafall smile tog det på faktura gjorde jag så dom har inte lagt ner totalt än iaf!

1 523 Inlägg
14 januari 2013
Antonicracing skrev:
Detta är nog bara början tyvärr i Sverige, om ett par år tvivlar jag att det finns många butiker kvar.

Branschen har ändrat sig rejält och butiker har svårt att nå ut till kunder varför man ska handla fysiskt.
Inte förenas nu det börjar komma bra saker som är enkla att installera i nya bilar.

Intresset har nog svalnat med i landet, häromkring är intresset i stort sett noll jämnför med några år sedan och kollar man på stylingen i år så verkar det vara mindre och mindre ljud.
Idag promotas inte heller Bilstereo som förr, intresset för tävling är lågt både för företag och deltagare och framförallt splittrat.

Tyvärr är det mycket strul med "vissa" dom ska ha det värsta, grejerna ska vara gratis, installation och hjälp ska vara gratis och dom ska helst slippa använda google eller lyfta telefonluren.

Det är en konjunktur just nu, men den börjar peka uppåt igen!
Så tror vi kommer se en lite ökad försäljning på Elmia

3 466 Inlägg
14 januari 2013
Noiseprojekt skrev:
Antonicracing skrev:

Tyvärr är det mycket strul med "vissa" dom ska ha det värsta, grejerna ska vara gratis, installation och hjälp ska vara gratis och dom ska helst slippa använda google eller lyfta telefonluren.

Det är en konjunktur just nu, men den börjar peka uppåt igen!
Så tror vi kommer se en lite ökad försäljning på Elmia

Här i skåne pekar konjunkturen neråt fortfarande, och därmed högst troligen även i övriga Sverige. Detta i samband med ökande kostnader för att äga bil, svårare att få jobb och att de största åldersgrupperna börjar närma sig en ålder då det är dags att tänka på annat än billjud är nog de främsta orsakerna. Här i stan har bilintresset i princip dött ut helt då de unga inte har råd o hålla på med bilar.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

Sök