Time att göra en riktig uppdatering nu!
I höstas var jag på en skola för att visa upp bilen. Tänkte att det vore lite kul att busa innan säsongen var över så tog bilen till grannkommunen där skolan med fordonsprogrammet ligger
men när jag låg där och smattrade om bilar på 5an så sköt jag givetvis en kylarslang igen.. Fick i en luktare när jag var där och konstaterade att toppackningen var skrot. Något jag misstänkt hela året men vägrat att inse
(rykt som fasen när den varit kall plus att det är ju typ 5 slangen nu)
Men mls och bmw verkar inte lira tyvärr. Så beställde mig en cooperring och började skruva isär.
Fick av toppen och insåg att packningen har läckt på 4 av 6 cylindrar
men det värsta var att alla kolvar hade ett litet efter alla avgasventiler. Inser att jag vänt alla kolvar åt fel håll.. måste hade fullständigt hjärnsläpp när jag monterade ihop den. Man tänker ju att störst uttag är insugs ventiler, och det stämmer ju bara att mina ventiler sitter inte helt i centrum på toppen vilket lurar ögat.
Som tur var var det ingen fara med varken ventiler eller kolv. Men fick byta alla vevlager.
Så nu ska jag sätta ihop grejerna igen
Håller även på att bygga egen handbroms med launch knapp
Montera cykeldator, spolarvätske behållare med mera då jag tänkta besiktiga till våren.
Toppen nyplanad med inslipade ventiler med nya tätningar
Funderar på vilken färg jag ska anodiserad allt aluminium i
Men tror att det blir rött eller guld
någon som har någon annan idé? Då det gäller spakställ, handbroms och dump.
Här är en liten bild på handbromsen ungefär som den är tänkt, funderar på att köra den utan radierna som är på bilden. Högst upp på spaken kommer det även sitta en tryckknapp för launch
Polare som är en grymmis i cad
Även länkarmarna kommer göras om inför säsongen så att caster steget hamnar längre in. Denna gången gör myranes om den efter mina önskemål
så tror det kommer bli grymt med alla ändringar sen..
Efter detta hoppas jag verkligen alla misstag, oflyt med mera ger sig så att jag får en jävla säsong med massa roliga körning
Håller även på med ett litet renoverings projekt av min hoj vid sida av som kanske kan finansiera nya r-däck och brefa fälgar