Volvo 242 T5Q En "rullande" uppdatering av min 242;a. Målet är att allt skall bli lite bättre och samtidigt kunna köra lite ibland https://www.facebook.com/pages/The-242- … 4354728654
Detta förklara varför jag saknar 1 bars laddtryck :-( tyckte att den inte gick så gott som tidigare och det stämde ju bra. Bara att svetsa ihopatt igen..
Ajaj. Tur det är lätt att demontera insuget utan att behöva byta packningar:) Sätt i stavar. Jag lurade på att göra det men blev aldrig av men nu ser det ut att behövas:P...Riktigt snygg uppdatering du har gjort på bilen:) Härligt att se!!
Ajaj. Tur det är lätt att demontera insuget utan att behöva byta packningar:) Sätt i stavar. Jag lurade på att göra det men blev aldrig av men nu ser det ut att behövas:P...Riktigt snygg uppdatering du har gjort på bilen:) Härligt att se!!
Ja det tog 10 minuter att få ut det :-) och det kommer nog att förstärkas lite. Tackar, men det var ett bra utgångsläge på bilen också....
Nu är det färdigkört för i år, insuget sprack på samma ställe igen, inte förvånad. Svetsade bara ihop det senaste gången det sprack.
Det har inte blivit någon körning på bana iår men det har blivit ganska många häftiga mil.
Sedan åkte hela motorstyrsystemet ut med kablage och hela paketet, nytt Nira skall dit. Spännande att se hur detta kommer att gå, är inte bilelektriker precis
Senast redigerat av qvistgaard (29 september 2013)
Tack så mycket! Undrade mest över hållbarheten. Vad är det för tjocklek på godset i fyrkantsprofilen? Har själv byggt motorfästen men är lite orolig att det inte kommer hålla. Säg till om jag ska ta bort bilderna i tråden.