Rent spontant så känns FM-modulator (alltså en sån som ansluts på antennkabeln) som en bättre lösning. Men ska jag välja mellan FM-sändare och kasettadapter så hade jag nog valt den sistnämda.
Det kanske är bättre med fm-modulator men ganska krångligt man skulle väl löda in osv då känns nästan kasset grejen bättre, då bilen har både cd och kasset osv
Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Det kanske är bättre med fm-modulator men ganska krångligt man skulle väl löda in osv då känns nästan kasset grejen bättre, då bilen har både cd och kasset osv
Nej en FM-modulator ansluts som sagt mellan huvudenheten och antennkabel, ingen lödning behövs men du kan behöva en adapter eller två för att allt ska passa.
Nej en FM-modulator ansluts som sagt mellan huvudenheten och antennkabel, ingen lödning behövs men du kan behöva en adapter eller två för att allt ska passa.
ska kolla vidare på det där!
Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
löd in på cdspelaren istället om det är på 9-5an, funkar perfekt och enklare:)
hur menar du då?
går att löda in kablar på cdspelarenheten inne i stereon, finns en guide på stcs forum har jag för mig.. jag har gjort det och det fungerar perfekt, stoppar man i aux kabeln spelar den från den och drar man ut den spelar den från vanliga cdspelaren. Visst det krävs lite pill och lödvana men blir perfekt.
Köpte en kassetadapter för 49kr på Netonnet, krånglade i början och "bytte sida" så att säga, men när den fått spela lite så fungerar den perfekt och det är riktigt bra ljud för dom pengarna.
löd in på cdspelaren istället om det är på 9-5an, funkar perfekt och enklare:)
hur menar du då?
går att löda in kablar på cdspelarenheten inne i stereon, finns en guide på stcs forum har jag för mig.. jag har gjort det och det fungerar perfekt, stoppar man i aux kabeln spelar den från den och drar man ut den spelar den från vanliga cdspelaren. Visst det krävs lite pill och lödvana men blir perfekt.
CD enheten? nä du måste mena bandaren.
Eftersom jag gjort det själv vet jag att jag lött in auxen på cdspelaren i stereon
Köpte en kassetadapter för 49kr på Netonnet, krånglade i början och "bytte sida" så att säga, men när den fått spela lite så fungerar den perfekt och det är riktigt bra ljud för dom pengarna.
Jag köpte en Kassettadapter på clasohlson i fredags, körde cirka 90 mil ToR i helgen.. på vägen tillbaka så började den krångla, verkar som kugghjulen i kassetten har lossnat och hamnat på snedded som gör att min HU-603 "vänder sida" två gånger och sedan spelar en stund till, ibland en hel timma, ibland några sekunder..
Efter sett ett svar på NetOnNets kassettadapter att den vände och höll på och hur den person "lagade" sin genom att ta bort de små kugghjulen och behöll bara de 3 stora så drag jag fram en mejsel på kontoret och gjorde samma sak, får se om det fixade mitt "vändande" stereon gjorde igår.
Den erfarenhet jag har är att FM-modulatorn krånglar väll vid dålig inställning eller dålig teckning (börjar brusa) och tar upp onödigt mycket plats. Annars väldigt bra.
Kassetadaptern är bättre må jag påstå, Tar upp midre plats och du får ett klart ljud var du än befinner dig. Att tänka på dock är att kabeln ska oftast gå ut ur luckan som sluter kassetspelaren och denna kabeln är oftast så ytterst klen att den väääldigt lätt börjar glappa.