hej jag satt för ett tag sen i garaget och tänkte det att det vore kul med en sladd bil igen. så planen lades upp om ett budget bygge för att kunna testa olika inställningar. den oxå ska byggas efter modified reglementet.
därför inhandlades en 745 gl -92a dagen efter.
första riktlinjerna för bygget är ungefär * agadiff * bygga om spindlarna för att ta bort ackerman och köra med paralell styrning istället och samtidigt bygga mer styrvinkel * rensat * hydralisk handbroms * sitta still stol * turbo
som sagt kommer den bara va en test plattform för senare mer seriös bil så det blir tajt budget.
745 gl/se inhandlad men b230f och m47
lyxmodell? nja taklucka i alla fall men den blir nog inte kvar
Huvsprintar har jag för mig att man får ha men man måste sätta skydd på dem. Kan inte garantera att det är så utan det är något jag läste i en projekttråd här på garaget för minst ett år sedan.
Och den där kontsiga "lmm"en ser ut att vara en lufttempgivare från en 850-, s70-, v70-turbo.
va ute i garaget i går och har äntligen skrapat klart asfalts mattan
va inge kul att komma åt bakom värmepaketet men till slut så
blir
lättare utan stolar
virrvavrr av kablar
någon som vet vad den är till?
sitter straxt under ratten till vänster.
blev lagom förbannad när det där hände det är ena bulten som håller förar stolen i framkant. till råga på allt tror jag inte man kommer åt med en grispitt
jaja sånt som händer men nu ska den få smaka sladd på isen i helgen sen kommer det ju nya härliga pengar i morgon så får se vad man kan hitta på
Och den där kontsiga "lmm"en ser ut att vara en luftsensor från en 850/s70/v70.
aa kan vara men det ser orginal monterat ut men jag vet inte
de e en lmm. finns lite olika broende på motorstyrning os.v
det är ingen luftmängdsmätare (lmm) det är en luftTEMPgivare 745 -92 har regina som är ett siemens system. enligt mig ganska värdelöst jämfört med bosch lh 2.4