Kollan skrev:
Thullen skrev:
Kollan skrev:
Varför ska han lägga pengar på en kaross i nyskick när det ska bli en busbil?
Vad spelar det för roll om den har gått 28.000 mil när man ändå byter alla bussningar och bygger om motorn?
Ge mig Gärna ett vettigt svar
För att iallafall jag lägger hellre några tusen till på en rostfri bil, än att snåla och behöva laga rost för att få ett chassie som håller för de modefieringar man vill göra, och inte ser ut som en påse skit, men det är kanske bara jag?
Varför lägga pengar på uppgraderingar på ett chassie som är slut?
Ja klart, rost är inte kul att laga.
Men jag förstår inte vad du menar med din sista mening? Menar du att det inte går att laga rost eller byta ut delar som är "slut"?
Menar just att ett rostigt chassie är "slut" i den mening att det krävs en hel del tid och ofta pengar att få ordning på det. Tid och pengar man lika gärna lägga kan lägga på ett bättre chassie från första början..
Är bilen rostig och dålig så tycker inte jag det käns så lockande att bemöda sig med nya bussningar, ställbara länkarmar, coilovers, turbokonvertera osv, för bilen kommer dels ändå se ut som skit, men även kanske va slapp i infästningarna av alla dessa grejer så deras egentliga nytta käns bortkastad.
Just e36 har ju problem med rost och sprickbildning vid bakvagnsinfästningen, och för att inte tala om rost i sparklådorna, framskärmar, under gummilisten till bakluckan, skärmkanter bak osv osv...
Skit in, skit ut som man brukar säga. Börja med ett vettigt objekt från början så slipper man massa huvudvärk på vägen, och resultatet blir oftast så mycket bättre.
Det är ju en annan sak om det är en is- eller vinterbil som man ändå planerar att döda inom ett halvår, men en sån bil lägger man oftast inga nämnvärda pengar på att trimma osv utan brukar va mer bonnmeck..
Och detsamma gäller ju självklart även om man köper en s13 som också har sina rostsjukdomar som trösklar bak, baklucka, fjäderbenstorn osv osv...