Små steg framåt. Men fan vad jag är nervös. Det är nu som allt ställs upp till bevis. Så ALL slags respons, tips och idéer mottages tacksamt, jag har aldrig gjort det här förr och det känns som jag inte vet nånting.
Jag konstaterade att jag inte hade jordat boxen inne i kupén, så jag började med det.
Så hällde jag tolv liter bensin i tanken, kopplade ström direkt från batteriet och körde runt pumpen. Den sörplade, och bränsletrycksmätaren steg inne i kupén. Den landade på typ 3,1 bar. Inga läckor någonstans.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/178/177279/177279-3f84b11508fa4a1916ac496276ab8090_large.jpg]()
Så skruvade och packningslimmade jag en plåt för turbons oljeretur i tråget, och hällde i fyra liter olja. Jag tror det kommer att behövas nån liter till för att fylla kylaren.
Igår monterade jag oljekylaren. Jag hade också tänkt skruva dit oljetrycksmätaren, men det visade sig att jag inte har rätt gängor på givaren. Så jag måste skaffa en adapter nästa vecka.
Så här står den och ser den ut i dagens läge:
![https://www1.garaget.org/gallery/images/178/177279/177279-fc061c25edac6dbd34784f52afcc5979_large.jpg]()
Frågor:
- Check Engine-lampan. Eftersom jag inte tagit själva mätartavlan från Saaben så måste jag dra en helt ny, tänkte använda diod. Den ska kopplas från pin 22 på boxen, men ger boxen ström eller jord då den lyser? Dvs, vad ska jag koppla i diodens andra ända?
- Pumpen beter sig lite annorlunda än jag hade räknat med. När jag vrider på nyckeln och relät knäpper, är pumpen tyst. Men då startmotorn drar, så hoppar bränsletrycksnålen till, så då går den ok. Sedan, när jag vrider av nyckeln, går pumpen en sekund. Nån minut senare knäpper relät. (knäpper av???) Det kan bero på tändningslåset, jag har märkt att det är slitet. Kanske det skulle löna sig att göra en ny nyckel?