3724
Sök

Total Xenonkonvert C70 - 00 Hjälp?

467 Inlägg
21 januari 2013
Trådstartare
#1
Tjena! Nu får det vara nog med gula ljusena på C70IN.


Vad är det för lampor i dimljus/pos-hel/halv.

Jag vill ha STARKA dimmljus.


Och var kan man handla det?

Mvh

467 Inlägg
21 januari 2013
Trådstartare
#2
Sen undrar jag även vad det är för lamporna till reggskylten.

Mvh

Trucker
1 415 Inlägg
21 januari 2013
#3
http://am_application.osram.info/publish/index_en.html

fyll i informationen om din bil, så hittar du all info om vilka lampor vart

men jag skulle säga att dimljusen är H1, halv/helljusen är H7 och regplåtsbelysningen är w5w
smile

lycka till

Nothing but
Rock 'n' Roll :)

458 Inlägg
21 januari 2013
#4
Position: t10/w5w
Halvljus: H7R
Helljus: HB3
Dimljus: ? förmodligen h1 som s/v70
Reg: ? förmodligen t10 som s/v70
Förutsatt att du har c70ns klarglas
Mvh John


467 Inlägg
21 januari 2013
Trådstartare
#5
Tänkte beställa på Xenonhuset.se

Finns massor olika W5W lampor där.

Vissa för 29 :- Andra för 100lappen.


Jag nämde ovan jag vill ha starka dimljus, vad är det som gäller då?

35w 75w eller 55w?


Hel/halvljus bör jag köra 75w?
Senast redigerat av marcussomfan (21 januari 2013)

2 140 Inlägg
21 januari 2013
#6
marcussomfan skrev:
Tänkte beställa på Xenonhuset.se

Finns massor olika W5W lampor där.

Vissa för 29 :- Andra för 100lappen.


Jag nämde ovan jag vill ha starka dimljus, vad är det som gäller då?

35w 75w eller 55w?


Hel/halvljus bör jag köra 75w?

Om du kör 75w xenon i halvljus så måste du ha det så det lyser rakt ner i backen annars kommer varenda bil du möter försöka blinka dig till döds. Har själv provat med 35w och folk blinkade som galna, även fast jag hade ställt ner lyktorna MYCKET.

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

5 119 Inlägg
21 januari 2013
#7
tror du kan glömma och köra 75w i halvljuset.. du lär bli mer än hatad. Varför vill du ha starka dimljus? som hjälp till helljuset? I så fall gör de mera skada än nytta då du kommer lysa starkt nära bilen och uppleva ditt helljus som svagare och därmed flytta blicken närmare bilen.
har lite de problemet på min vinterpulka med 4st 55w xenonextraljus, jag lär ställa dom väldigt högt för att ja inte ska blända bort längden i ljuset.

MAX 35w i halvljuset om du absolut ska konvertera och sedan ställa ner dom i backen..
75w i helljuset.
Led i dimljusen om du ska ha de för att de är snyggt. annars 35w för att ge så lite självbländning som möjligt.
Så hade ja valt lampora.
Senast redigerat av mb_pucken (21 januari 2013)

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

Avstängd
10 388 Inlägg
21 januari 2013
#8
Halvljus med 75w xenon...mjojo, har man inte haft problem med ilskna "med"trafikanter förr lär man få det då. Ja, för att inte nämna att varenda polisbil du möter som har möjligheten kommer att få sin del till statens fikakassa.

35w (som är max vad som är lagligt ens när det är originalmonterat), minskar väl åtminstone dina risker att åka dit på det (även om det inte plockar bort risken helt)

Tror inte du inser hur ofantligt mycket ljus både 55w och 75w xenon pumpar ut i förhållande till motsvarande wattal i halogen

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Avstängd
1 418 Inlägg
21 januari 2013
#9
ett styck 35watt h1 slim xenonkitt, ett styck h7r 35watt slim xenonkitt, ett styck h7 55watt eller 75watt speedstarter xenonkitt med reläsats dom andra går bra att köra på original kablage.
du måste även ha h1 adapters till dimljusen då lampan är längre än en vanlig h1 finns att köpa på vparts.se
Senast redigerat av Johan85 (21 januari 2013)


Sök