4700
Sök

Varför Saab som hat objekt?

607 Inlägg
23 januari 2013
Johan85 skrev:
opel_vectra_gts skrev:
Johan85 skrev:

saabarna koksa ju ihop även om planen följs?smile

Nej, i din fantasivärld kanske.

EDIT: fantasivärld var kanske och ta i men de jag menar är att sånt "uttryck" får man nästan förvänta sig sånt svar.

polarn hade en saab 93 bytte motor 3 gånger för vevlagren rasade och den va inte trimmad sen brann bilen wink
vet även en annan som bytt vevlager flera gånger och den bilen står och sjunker allt djupare ner i gräsmattan där den hör hemma smile

Varför en glad att bilen brann? hur var skicket på motorerna som monterades?

Avstängd
1 418 Inlägg
23 januari 2013
MarcusHoglund skrev:
Johan85 skrev:
opel_vectra_gts skrev:

Nej, i din fantasivärld kanske.

EDIT: fantasivärld var kanske och ta i men de jag menar är att sånt "uttryck" får man nästan förvänta sig sånt svar.

polarn hade en saab 93 bytte motor 3 gånger för vevlagren rasade och den va inte trimmad sen brann bilen wink
vet även en annan som bytt vevlager flera gånger och den bilen står och sjunker allt djupare ner i gräsmattan där den hör hemma smile

första byttes på märkes verkstad och dom andra 2 på samma verkstad på garanti

Of World
3 372 Inlägg
23 januari 2013
Johan85 skrev:
MarcusHoglund skrev:
Johan85 skrev:

Aero? isåfall så är den motorn känd för att rasa då å då vid hårdkörning.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

607 Inlägg
23 januari 2013
opel_vectra_gts skrev:
Johan85 skrev:
MarcusHoglund skrev:

Tycker att 3st motorer med samma fel är ganska mycket

Of World
3 372 Inlägg
23 januari 2013
MarcusHoglund skrev:
opel_vectra_gts skrev:
Johan85 skrev:

Tycker att 3st motorer med samma fel är ganska mycket

ja, inte helt vanligt iaf..

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

1 498 Inlägg
23 januari 2013
Vevlager byte flera gånger? Skadad vevaxel?? = gör om gör rätt,

Snål gnällspik
402 Inlägg
23 januari 2013
Ett flertal internationella undersökningar kom ju fram till att Saab hade de bäst utbildade kunderna av alla bilmärken. Nämndes också av Clarkson i Top gear till exempel.
Bara för någon har akademisk titel i arkitektur t.ex. betyder ju inte att denne vet något speciellt om bilar iofs.
Jag har ofta precis som TS undrat över hatet mot Saab.
Men inget av detta spelar någon roll längre. Saab är borta.
Senast redigerat av perzy (23 januari 2013)

Volvo S80 2,9.

Officiell Däcksparkare
919 Inlägg
23 januari 2013
Det finns hat inom alla hobbys, bara å acceptera.. Låt dom som hatar SAAB, hata SAAB.. För anser ni att det är en kanonbil så spelar det väl fan ingen roll om vad nån annan tycker?

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502

1 532 Inlägg
23 januari 2013
UhrJr skrev:
Dirtymike skrev:
it_mutt skrev:

Ja, och lite inställningen;

GM; här har ni ett färdigt  GPSsystem, använd den
SAAB; nej alltså, vi utvecklar ett helt eget ist

(more or less)

Suttit o läst lite i konkursen här på jobbet.

Det där är taget från TopGear som är en humorserie. Alltså inte alls särskilt trovärdigt. Men visst stämmer det till viss del.

Men men, det är alltid kul att sparka på dom som ligger ner. Märker ett tydligt mönster att efter konkursen blev det ännu mer "hat".

Jag jobbar på ett företag som tar emot konkurser från advokater likaså Saab.
Det jag läst är ovan nämt från mig att dom har producerat mer bilar än det varit efterfrågan på o detta har chefer vetat om utan att göra någonting åt saken.
Luktar girighet lång väg och tyvärr så gjorde Saab fel från början med att sälja. Men nu gjorde staten fel i sin tur och inte gick in med pengar och räddade Saab.

Smålänning
7 887 Inlägg
23 januari 2013
Som sagt, hata är ett starkt ord. Och ALLA bilar har akilleshälar.

Min merca från 96 är jättebra på alla sätt, men det är synd att tyskarna är så inkompetenta att de inte ens kan göra riktigt sköna stolar. Min 940 från 1991 är MYCKET bättre, och t.om en Saab 99 från 1972 är bättre.

Min åsikt, jag har provat. Skoda Felicia har bättre stolar än Mercedes W202. Jag har provat. Nämda skoda är även bättre än Audi A4 av äldre modell.

Jag håller 9-5 som en personlig favorit. Särkilt i prisklassen.
Problemfria (Ja, det är dom) och bra bilar.
Gäller bara att man sköter sin service.

Men vad vet jag, 9-5:an jag lånade hade ju bara gått 42000 mil, så den va ju inte provstartad ens.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

1 532 Inlägg
23 januari 2013
På tal om stolar i sifferskala.
1sta plats Maybach
2a plats MB CLS
3e plats JCB Fastrac (luft stol i traktor)
4e plats Lexus LS400
5e plats Pajero
6e plats Saab 9-5
7e plats Cheva S10
8e plats Volvo V70 R design
9e plats TGB 11
10e plats strv 122 (stridsvagn Leopard A2)

George
1 956 Inlägg
23 januari 2013
Jag tror inte att SAAB är hatat.. märket är nog mer fyllt av fördomar.
Säger man SAAB så tror den andre automatiskt att motorn är koksad osv osv

Problemet med motorerna som tillverkades -98-03 är vevhusventilationen.. att dom sedan hade ett idiotiskt långt serviceintervall på 3000mil gjorde inte saken bättre för en motor med turbo dessutom.

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!

490 Inlägg
23 januari 2013
"Ogillade" Saab förr i tiden, mestadels för att jag hade hört så mycket skit om märket och bilarna.
Och ja, sen blev jag med saab... Den bilen säljer jag inte i första taget säger jag bara!
Senast redigerat av Bonehead (23 januari 2013)

Pim_Pim
23 januari 2013
Bonehead skrev:
"Ogillade" Saab förr i tiden, mestadels för att jag hade hört så mycket skit om märket och bilarna.
Och ja, sen blev jag med saab... Den bilen säljer jag inte i första taget säger jag bara!

Går ju tolka hur man vill. lol

490 Inlägg
23 januari 2013
Pim_Pim skrev:
Bonehead skrev:

Går ju tolka hur man vill. lol

Lika bra att vara övertydlig då, jag ÄLSKAR bilen! big_smile
Relativt få problem, skön att köra(stolarna är bland det bästa jag suttit i), snygg design, lätt att meka med och så vidare.

Saknas bara att den driver på bakhjulen, då hade det varit riktigt kul!
Senast redigerat av Bonehead (23 januari 2013)

40 Inlägg
24 januari 2013
Ottomotorer under flera decennier samt lådor byggda för olika moment el krav samt teknik i alla märken, oavsett detta så har alla bilar sjukdomar & mer el mindre benägna onda punkter oavsett märkes tillhörighet.

Att sitta skälla-gnälla  för sin sak är väldigt barnsligt omoget, såsom att nån har en viss jeans typ el tröja  som inte alla andra vill ha.

Störtlöjligt!!
Senast redigerat av Turbo_Boost (24 januari 2013)

Alla känner varann, alla snackar skit om varann, alla har sex me varann, allas hemligheter blir till nyheter..
Välkommen till Sverige!!
Det du inte vet om dig själv - vet alla andra! :D

Avstängd
1 418 Inlägg
24 januari 2013
Dirtymike skrev:
UhrJr skrev:
Dirtymike skrev:

Det där är taget från TopGear som är en humorserie. Alltså inte alls särskilt trovärdigt. Men visst stämmer det till viss del.

Men men, det är alltid kul att sparka på dom som ligger ner. Märker ett tydligt mönster att efter konkursen blev det ännu mer "hat".

Det jag läst är ovan nämt från mig att dom har producerat mer bilar än det varit efterfrågan på o detta har chefer vetat om utan att göra någonting åt saken.
Luktar girighet lång väg och tyvärr så gjorde Saab fel från början med att sälja. Men nu gjorde staten fel i sin tur och inte gick in med pengar och räddade Saab.

varför skulle staten gå in med pengar? jag vill inte betala för saabs överlevnad på skattsedeln.
då ska väll staten ge alla företag som går dåligt pengar isf? nä skulle inte funka...

Muttley
24 januari 2013
Dirtymike skrev:
UhrJr skrev:
Dirtymike skrev:

Nä staten gjorde rätt då de har inget med företag att göra.  Hade staten skjutit in pengar så hade de garanterat klarat sig några få år och sen varit tillbaka till samma kris igen.
Och de ska gälla alla företag, klarar man inte sig själv så går de som de går.

4 261 Inlägg
24 januari 2013
haha brinnande bil? motorras? fan skojar ni eller? hur kan ni tycka att saab är pålitligt med alla dessa fel? har aldrig hört nån säga i mitt liv att deras bil har fått motorras eller turboras, brinnande motor osv. Lägg av nu tycker ja. Saab konkade för dom bygger skitbilar bara därför, för om dom byggde bra bilar så skulle alla köra det märket och då skulle dom inte ha konkat..det är ungefär så ett företag konkar om ni förstår,,när ingen köper längre deras skit:)

så ta inte illa upp nu men ge er..ingen som hatar saab eller nått..finns bara bättre val för pengarna, och att ni säger att dom är prisvärda nu eller man får mycket bil för pengarna är bara BS när man kan förvänta sig när som helst oil sludge eller motorras..

ta inte illa upp!

Snål gnällspik
402 Inlägg
24 januari 2013
tkd_rille skrev:
Dirtymike skrev:
UhrJr skrev:

Nä staten gjorde rätt då de har inget med företag att göra.  Hade staten skjutit in pengar så hade de garanterat klarat sig några få år och sen varit tillbaka till samma kris igen.
Och de ska gälla alla företag, klarar man inte sig själv så går de som de går.

I princip har du rätt. Dock stämmer det inte med verkligheten då bilfabrikanterna i andra länder får massivt stöd av sina regeringar. Tyska staten pumpade in massor av euro för att rädda Opel , Franska staten håller Peugeot under armarna, Renault ägs av staten, VW får massor i s.k. regionalstöd, Japanska Miti styr och ställer i Japan, General Motors togs över av amerikanska staten ( i kapitalismens högborg! ) etc. etc.  Bilindustrin är alltför industriellt och sysselsättningsmässigt för viktig anser alla dessa länders regeringar. Utom i Sverige.
Varför köper staten en massa JAS-plan då?

Volvo S80 2,9.

Sök