Zomba skrev:
Hejsan!
Jag tänkte ta upp en fråga som jag har gått och funderat på under en längre tid.
Under hela mitt liv så har jag som har bilmärket Saab nära hjärtat stött på så mycket hat mot märket.
oftast så räcker det med att man säger att man äger en Saab eller att drömbilen skulle vara en turbo X.
Det är då man möts av diverse "Äckel bil" "Svenskt arbete av bögar"..
Jag är fullt in förstående i att man inte gillar vissa bilmärken! alla människor är vi olika.
Men det är just den här hatet som är mellan Volvo och Saab som jag inte gillar,Jag förstår inte riktigt hur man kan tycka något utan att man ens har provat.
Jag har provat Volvo och nej jag spyr inte när jag sätter mig i baksätet eller framför ratten. Det är en bil. Som vilken som helst, säger mig egentligen ingenting ( förutom på vintern, då det är roligare med en bakhjulsdriven bil som tål att köras in i snövallar mm) Gillar inte heller utseendet på 745 eller 740 men kan tycka att dom senare bilarna är helt ok! MEN jag gillar inte heller utseendet på exempel Kia, Seat, Alfa romeo mm..
Så när jag möter en ung kille som kommer i sin vrålstylade 740 med en stickers på bakrutan där det står nån negativ slogan om Saab eller liknande eller pratar med någon som jag vet aldrig har ägt en Saab eller kanske för den delen aldrig har kört någon, och han/hon säger FYY FAN USCH INTE SAAB!
Varför???
Och nu vill jag inte ha någon tråd där man kastar skit på varandra fram och tillbaka!! utan bara vad som kan vara möjliga svar på varför man hatar Saab?
/ Ellen