4021
Sök

Glt kammar till t5?

Racebo
420 Inlägg
29 januari 2013
Trådstartare
#1
Jag undrar om det är någon speciell årsmodell jag måste ha till min t5 om jag ska skicka i glt kammar?

Jag hörde att det är intressantaste att ta ifrån en 850 glt mellan 92-93?
stämmer det eller spelar det ingen roll?

isf varför är just dom årsmodellerna annorlunda i kammarna än resten av 850 glt?

Kolla in mitt 855:a projekt som ska bli till en V70 och släng gärna en komentar:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260405
Kolla även in mitt andra projekt där jag håller på med en 960 som ska få sig en T5:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3562952

2 452 Inlägg
29 januari 2013
#2
är från 92-93 du ska ha...ska stå 600 på den ena kammen samnt 601 på den andra....står även pgi på ena samnt pge på den andra är dom riktiga kammarna du ska ha i trimmning

döden kommer tillbaka

8 253 Inlägg
29 januari 2013
#3
Spelar ingen större roll. Skillnaden är att 92+93 är liiiiiiite vassare. Den senare har en lite snällare slipning, men funkar minst lika bra.


Racebo
420 Inlägg
29 januari 2013
Trådstartare
#4
turbodeath skrev:
är från 92-93 du ska ha...ska stå 600 på den ena kammen samnt 601 på den andra....står även pgi på ena samnt pge på den andra är dom riktiga kammarna du ska ha i trimmning

Okej, så jag ska igentligen leta på kammarna där det ska stå: 600, 601 och PGI, PGE på?
vart på kammarna står dom, vart ska jag leta?

Marlboroman skrev:
Spelar ingen större roll. Skillnaden är att 92+93 är liiiiiiite vassare. Den senare har en lite snällare slipning, men funkar minst lika bra.

hur mycket/lite vassare är dom? nått märkbart?

Kolla in mitt 855:a projekt som ska bli till en V70 och släng gärna en komentar:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260405
Kolla även in mitt andra projekt där jag håller på med en 960 som ska få sig en T5:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3562952

241 Inlägg
29 januari 2013
#5
Racebo skrev:
turbodeath skrev:
är från 92-93 du ska ha...ska stå 600 på den ena kammen samnt 601 på den andra....står även pgi på ena samnt pge på den andra är dom riktiga kammarna du ska ha i trimmning

Okej, så jag ska igentligen leta på kammarna där det ska stå: 600, 601 och PGI, PGE på?
vart på kammarna står dom, vart ska jag leta?

Marlboroman skrev:
Spelar ingen större roll. Skillnaden är att 92+93 är liiiiiiite vassare. Den senare har en lite snällare slipning, men funkar minst lika bra.

hur mycket/lite vassare är dom? nått märkbart?

Grejen med GLT kammarna är väl att motorn blir "vassare" på höga varv. så är det på min och det är ju en 93a smile


8 253 Inlägg
29 januari 2013
#6
Racebo skrev:
hur mycket/lite vassare är dom? nått märkbart?

Ingen enorm skillnad, men märkbart. Den nyare slipningen är inte lika "toppig" som den äldre och ger lite jämnare drag.


Racebo
420 Inlägg
29 januari 2013
Trådstartare
#7
Marlboroman skrev:
Racebo skrev:
hur mycket/lite vassare är dom? nått märkbart?

Ingen enorm skillnad, men märkbart. Den nyare slipningen är inte lika "toppig" som den äldre och ger lite jämnare drag.

Om det är märkbart så blir det att leta sig efter sånna!
Tackar för hjälpen smile

Kolla in mitt 855:a projekt som ska bli till en V70 och släng gärna en komentar:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260405
Kolla även in mitt andra projekt där jag håller på med en 960 som ska få sig en T5:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3562952


Sök