2984
Sök

Nissan 200sx s13, hostar på höga varv

20 Inlägg
29 januari 2013
Trådstartare
hej!
ska köpa mej en första bil men den hostar på höga varv vid ca 5-6000rpm, men den hostar inte om man "smyger" upp i hastighet? någon som vet vad detta kan vara?
som jag löst så vad jag fattar är det att nåot rör eller ic är spruckit, vakuumslang till turbon drar ihop sej eller stiften?
någon som har andra teorier? värt att köpa den äns?

mvh

20 Inlägg
29 januari 2013
Trådstartare
mikael_86 skrev:
tror nog mest det är nya tändstift bilen behöver för

de är ju första bilen och får 1050 i månaden så har absolut inte råd med för feta ingrepp på den...hmm
oftast är det väll något av detta iaf?

83 Inlägg
30 januari 2013
kan oxå vara lmm eller ngn givare.

184 Inlägg
30 januari 2013
På min gamla s13 med samma symptom var det tändstiften som spökade. hade bytt till Bosch stift och det tyckte motorn inte om. Men det kan också vara

* Lmm
* Soppa pump
* Läckage på trycksidan ( mest troligt)

system7
737 Inlägg
3 februari 2013
tändstiften blir aldrig dålig om det int är racing stift då, förmodligen är det nå  slang som har gett upp eller tomgångs motorn?

NISSAN 200SX S13 2JZ
kolla in projektet här-> GARAGET.org

149 Inlägg
3 februari 2013
överslag i tändspolar ?

#SwedenRing

Smack that ass!!
2 953 Inlägg
3 februari 2013
tändstift som inte blir dåliga? sånna vill jag oxå haaa sad nästa gång nån säger att jag skulle ha bytt tändstift så ska jag slå dom i ansiktet å påpeka att dom inte kan bli dåliga

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

860 Inlägg
3 februari 2013
hahahah de va de roligaste ja läst att tändstift aldrig blir dåliga.... dom blir som alla andra bildelar dåliga med efter ett visst antal mil... och behövs bytas...

system7
737 Inlägg
3 februari 2013
mikael_86 skrev:
hahahah de va de roligaste ja läst att tändstift aldrig blir dåliga.... dom blir som alla andra bildelar dåliga med efter ett visst antal mil... och behövs bytas...

Tendstift går aldrig sönder!! Jo ja dåliga kan dom bli men hur svårt är det att ta fram blad måttet och stål borsten? Original stiften går aldrig sönder!!

NISSAN 200SX S13 2JZ

149 Inlägg
3 februari 2013
I_am_lost1 skrev:
mikael_86 skrev:

Tendstift går aldrig sönder!! Jo ja dåliga kan dom bli men hur svårt är det att ta fram blad måttet och stål borsten? Original stiften går aldrig sönder!!

är du från en annan planet eller ?.. så du menar på fullaste allvar att ett tÄndstift aldrig kan gå sönder.
så när elektroden i ett av stiften på min vr6 turbo släppte o ramlade ner i cylindern för att förstöra cylinderloppet så var det inte alls pga ett trasigt tändstift ?,, men jag måste ha fel, tror nivån till blinkersoljan var boven i det hela.

#SwedenRing

system7
737 Inlägg
3 februari 2013
Bjacke skrev:
I_am_lost1 skrev:
mikael_86 skrev:

är du från en annan planet eller ?.. så du menar på fullaste allvar att ett tÄndstift aldrig kan gå sönder.
så när elektroden i ett av stiften på min vr6 turbo släppte o ramlade ner i cylindern för att förstöra cylinderloppet så var det inte alls pga ett trasigt tändstift ?,, men jag måste ha fel, tror nivån till blinkersoljan var boven i det hela.

Tändstift kan inte gå sönder, ja det måste ha varit det som va felet, Med vänlig hälsning, NGK

NISSAN 200SX S13 2JZ

149 Inlägg
3 februari 2013
I_am_lost1 skrev:
Bjacke skrev:
I_am_lost1 skrev:

Tändstift kan inte gå sönder, ja det måste ha varit det som va felet, Med vänlig hälsning, NGK

du har ju fan punka på luvan.

#SwedenRing

system7
737 Inlägg
3 februari 2013
Bjacke skrev:
I_am_lost1 skrev:
Bjacke skrev:

du har ju fan punka på luvan.

Tändstift går aldrig sönder!!

NISSAN 200SX S13 2JZ

Dumpersförare.
970 Inlägg
3 februari 2013
Hello earth is calling. joho. du måste på fullaste alvar skämte med pågarna. stifft går inte sönder?
nänä.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

system7
737 Inlägg
3 februari 2013
VolvoCoffe skrev:
Hello earth is calling. joho. du måste på fullaste alvar skämte med pågarna. stifft går inte sönder?
nänä.

Nä tändstift går aldrig sönder!!

NISSAN 200SX S13 2JZ

Dumpersförare.
970 Inlägg
3 februari 2013
I_am_lost1 skrev:
VolvoCoffe skrev:
nänä.

Nä tändstift går aldrig sönder!!

Ditt namn passar dig bra.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

47 Inlägg
3 februari 2013
xorox_88 skrev:
tändstift som inte blir dåliga? sånna vill jag oxå haaa sad nästa gång nån säger att jag skulle ha bytt tändstift så ska jag slå dom i ansiktet å påpeka att dom inte kan bli dåliga

Haha tack för skratt!

OT: Jag skulle också börja med tändstift.. Fast man blir osäker.. dom går ju aldrig sönder.

Edit: Sarkasm.
Senast redigerat av ollelarsson (3 februari 2013)

Jag anser att BMW är det enda riktiga fordon som är körbart, allt annat är plastamög eller bara skit. Just sayin!

system7
737 Inlägg
3 februari 2013
ollelarsson skrev:
xorox_88 skrev:

Haha tack för skratt!

OT: Jag skulle också börja med tändstift.. Fast man blir osäker.. dom går ju aldrig sönder.

precis, tändstift går aldrig sönder!!

NISSAN 200SX S13 2JZ

Smack that ass!!
2 953 Inlägg
3 februari 2013
ååååg guuud nu kan han  inte sluta helllllllleer hahah, måste posta på faceboook

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

Sök