Lånar tråden lite...
Ska byta framsystemet på min E36 dvs jag är på jakt efter 5,25or samt ev. slutsteg till dessa för rimliga pengar.
Dessa ska sitta i bruksbilen så det är lite budget över det hela. Samtidigt vill jag såklart ha most bang for the buck så att säga
Fick presentkort av morsan hos Netonnet till jul så är någonting i deras sortiment alls något att fundera över? Har tidigare bara bra erfarenheter från Hertz & finns ju två stycken olika att välja mellan:
http://www.netonnet.se/art/bil-och-bat/ … iceFilter=Jag kör med en Pioneer DEH-4400BT som HU & det sitter redan en låda med två Hertz Energy 10" i skuffen som drivs av ett Impact monoblock-steg på 700W så bas har jag så det räcker & blir över för tillfället.
Jag vill inte ha mer bas inne i kupén utan gärna högtalare som lämpar sig bra åt att spela hög & ren rock i
Det ska låta så bra som möjligt så billigt som möjligt kan man säga.
Baslådan vill jag bara ha som hjälpmedel för att få den där goa knuffen i låtarna
Vad skulle ni rekommendera för högtalare upp till ca 1000:- sen steg på de så billigt som möjligt men ska orka driva & spela rent utan problem. Av okänd anledning har jag en förkärlek till Hertz & Dls samt hatar allt vad MDS & GAS heter så där blir jag svårövertalad haha.
Hoppas någon orkar med mina krav och kan rekommendera något fint. Samtidigt så är allt bättre än det som sitter där nu!
Mvh Spigget