Jag tycker precis som flera andra att du borde leta efter en 9000 istället. För det första så är det ju som många säger, att i den prisklassen är det mer sannolikt att du hittar en fräsch 9000 än en fräsch 9-3 eller 9-5.
Därmed mindre risk att du får en problembil som du senare måste lägga ut dyra pengar på att reparera.
Det verkar som du är mest inne på 9-3, och jag måste säga att jag tycker att 9000 är bättre på de flesta sätt. Om jag jämför min med familjens 9-3 2.0T/185 -99 så upplever jag min 9000 som mycket stabilare och bekvämare att köra. Ska du dessutom trimma blir skillnaden nog ännu större, eftersom OG9-3 som sagt inte har den stadigaste framvagnen.
Nej, jag tycker du ska leta upp en fin 9000 2.3T/200 eller en 9000 2.3t/170. FTT har magnetventil så där är det bara att byta styrboxen för lite extra pulver och om du hittar en LTT kan det finnas magnetventil (Om du har tur som jag), men inte säkert. Du bör väl dock kunna hitta en sådan på skroten för en inte allt för stor summa, om det nu skulle behövas.
Just turbo power, no real shit.