3344
Sök

O-ringat block?

110 Inlägg
7 februari 2013
Trådstartare
Tja hur monterar ni era o-ringar på blocket??? lim???
lite svårt att få dem att ligga still ;p

Volvotrimmare
323 Inlägg
7 februari 2013
vad kör du med för oringar?
jag kör koppartråd till koppar topppacknignen, å den e bara att trycka ner i spåret som såklart är gjort efter den tråden, så går ju inte att gå dit någon tjockare såklart.

Volvo som fin bil, Volvo som vinterbil & Volvo som Racebil!

110 Inlägg
7 februari 2013
Trådstartare
Streeetkadett skrev:
vad kör du med för oringar?
jag kör koppartråd till koppar topppacknignen, å den e bara att trycka ner i spåret som såklart är gjort efter den tråden, så går ju inte att gå dit någon tjockare såklart.

Kör med ståltråd men den e lite bångstyrig smile men va fan får la testa att limma den.... varför koppar tråd den ger väll efter vid både värme och tryck????

min tråd passar rakt i med men den ligger ju inte still helt utav sig självt

Volvotrimmare
323 Inlägg
7 februari 2013
förstår att ståltråden e lite ovillig att samarbeta.
Nej funkar fint, kan riva toppen 4gånger utan att byta tråd, och skär in ordentligt i topppackningen, de är klart. har ma nstår packning eller packning med stål ring så kommer den bli mos, men med koppar topppackning funkar de utmärkt och har hållt 2år, bytte oringar nu efter motorrenoveringen annars kört med samma sen 2011 smile

Volvo som fin bil, Volvo som vinterbil & Volvo som Racebil!

110 Inlägg
7 februari 2013
Trådstartare
Streeetkadett skrev:
förstår att ståltråden e lite ovillig att samarbeta.
Nej funkar fint, kan riva toppen 4gånger utan att byta tråd, och skär in ordentligt i topppackningen, de är klart. har ma nstår packning eller packning med stål ring så kommer den bli mos, men med koppar topppackning funkar de utmärkt och har hållt 2år, bytte oringar nu efter motorrenoveringen annars kört med samma sen 2011 smile

ok då förstår jag smile ska montera i morgon så får vi se hur det går

Sök