3057
Sök

Byta till 3" LMM och spjällhus på sugtrimmad 8v

40 Inlägg
11 februari 2013
Trådstartare
Hej håller på stt sugtrimma min 940 8v. Jag vill byta till större lmm och spjällhus och har hört att 010 LMM från en glt 16v är 3" och ska passa att plugga in på en motor med 8v vid trkmning utan att det ska ställa till massa problem. Stämmer detta? Mvh Adam

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
11 februari 2013
Adambrunnegard skrev:
Hej håller på stt sugtrimma min 940 8v. Jag vill byta till större lmm och spjällhus och har hört att 010 LMM från en glt 16v är 3" och ska passa att plugga in på en motor med 8v vid trkmning utan att det ska ställa till massa problem. Stämmer detta? Mvh Adam

960is -012 lmm funkar rakt på

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

40 Inlägg
11 februari 2013
Trådstartare
turboforssen skrev:
Adambrunnegard skrev:

Okej har du provat? är den och 3"? Vill k te att de ska börja krångla med lambdasond o så smile

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
12 februari 2013
Adambrunnegard skrev:
turboforssen skrev:
Adambrunnegard skrev:

Okej har du provat? är den och 3"? Vill k te att de ska börja krångla med lambdasond o så smile

ja jag och många andra har testat . men då ska du ha 465cc spridare

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

unibet
12 februari 2013
turboforssen skrev:
Adambrunnegard skrev:
turboforssen skrev:

ja jag och många andra har testat . men då ska du ha 465cc spridare

012an fungerar alldeles ypperligt, dock körde jag med 630cc spridare, men det var ju på E85 iof..

30 Inlägg
11 mars 2013
klarar soppapumpen ett högre tryck så kan du öka soppatrycket istället för o sätta i större spridare.
Finns spridarkalkylatorer för detta.

Det är ju inte så att soppatrycket skall ökas mera sen då det inte sitter turbo, så det lär funka. Kanske får byta pumpen till en som sitter i turbobilarna.

Sök