Som ni kanske ser har det inte hänt särskilt mycket på ett par månader, har inte haft någon större motivation och vart allmänt trött på bilen, har haft den ute på annons ett tag och fått typ 3 svar så en kväll förrförra helgen var jag över hos en polare som hjälpte mig att få nån ordning på bilen.
Det vi gjorde eller egentligen han gjorde var att byta wirehöljet på gaswiren, nu hänger sig inte gasen längre. Vi hade fortfarande problemet att bilen gick som en påse nötter, en snabb justering av tändningen och den gick som FA-AN! Ut på vägen och göra ringar och leva rövare hela kvällen. Det var helt sjukt kul att den gick och att den gick så jävligt det trodde jag inte.
I torsdags höll vi på igen och fixade diverse grejor och åkte sedan till hallsberg på fredagen och besiktiga bilen. 11 tvåor blev det, förutom motorn är det inga större ingrepp. Bromsar och lite rost i nån balk, lätt fixat.
Idag var jag iväg in till stan o krängde på däck på bmw fälgarna, på motorvägen när jag åkte hemmåt började det ryka nått så innåt helvetet inne i kupen, vek av på närmsta avfart och saktade ner och såg att det även rök sjukt mycket från huven och det började rassla mer och mer om motorn, spännande som fan, för att göra en lång historia kort så har det rasat
Spelar inte så jävla stor roll då motorn ändå ska ur.
På kvällen nu har jag börjat demontera motorn, inte mycket kvar för att lyfta ur den. Planen är att ta motorn från min fars smällda kadett och lägga i min för att kunna besiktiga sedan blir det antagligen en B230 med turbo.
Får väll se hur länge jag orkar hålla på den här gången, men nu när man har fått prova på med runt 100 hästar så kan man inte göra mycket annat än att längta tills man har turbo och typ 200 hästar