Tja!
Tänkte ha en projekttråd så ni kan läsa om min kadett.
Bilens historia vet jag inte så jättemycket om men det verkar som ett tattarbygge för att köra på isen med i princip. Jag bytte till mig bilen mot en cross som aldrig användes. Till en början skulle jag bara ha den som isbil men sen tänkte jag att det skulle vara kul att ha den som ett projekt och sedan kanske köra lite bana osv.
För tillfället så sitter det en B230A i bilen och planen är att regga bilen med motorn och sedan bytas ut mot en B230FK.
Innan regbesiktningen ska allting fräschas upp och allt ska göras seriöst för att ge ett bra intryck.
Invändigt så ska all inredning rivas ut och sedan ska den rost som finns i golvet lagas upp och sedan ska det lackas.
Elen är det stora kruxet, mycket som inte fungerar osv. så det ska kollas igenom. Efter det ska kablar och skit i motorrummet dras snyggt. När allt sedan ser bra ut och allting fungerar som det ska så ska den alltså in på en regbesiktning.
Planer efter det är inte helt klart men tanken är att en B230FK ska i och att bilen ska lackas om.
Tips och idéer mottages gärna.
Ikväll har jag ryckt ur sätena och det ser hittills riktigt bra ut, inga allvarliga rostangrepp!
Börjat skrapa lite asfaltsmattor
Och är här det klart
Kapade dän plåten som av någon anledning satt kvar efter dom kapade upp kardantunneln för att få i växellådan. Första gången jag svetsar så klaga inte :p
Det är allt för ikväll. Imorgon ska golvet förhoppningsvis vara rostlagat och grundat. Ska även kolla lite på varför blinkers och vindrutetorkarna inte fungerar.