Link_696 skrev:
Xuri skrev:
Link_696 skrev:
trodde väl det. känns ganksa konstigt att sätta dit turbon när man kunde flytta hela axlen i sidled. så bytte tillbaka till orginal.
men som jag skrev innan. får det väl bli en 19t som är uppgraderad. 7500 för en sån. men det finns ingen annan turbo som är lik värdig 19t? som levererar lika bra? som kanske är billigare men någon kina turbo blir det inte.
vart tillverkas 19t om du nu inte vill ha kina turbo.....
finns utmärkta kina turbos på marknaden...
en renoveringsats till din 19t kostar inte mer än 5-600kr å finns säkert nån vänlig skäl som gör de för kaffepengar åt dig.
kollat med volvo vad du får ge för en 19t där ?
tror bästa priset jag fick var runt 7000kr för ett sånt aggregat.
dom tillverkas i japan så dom är inte kina kopior.
jasså vilka då? vet du om några bra kina turbos då?
ja priset på en 19t på volvo kostar väl en 9500 iaf. vad jag har läst och sett.
så den turbon på airtune är en japan turbo från början men uppgraderad till bättre spol och annat. den gick på 7500.
ja men ska man renovera en tubro så så måste väl den balanseras och sånt med?
såld den 19t ändå då jag behövde pengar.
så du menar att de är landet som avgör kvaliten på grejerna ?
handlar du från rätt fabrik så...
Diverse större turbotillverkar tillverkar sina saker där de är billigast, dvs i asien....
å bara för dom är tillverkade i kina eller så behöver de inte vara kopior.
de är en sak om de inte är samma fabrik som tillverkar mitsubishis turbo, då är de en kopia.
men de finns inte så många tillverkare av turbos eller diverse andra bildelar.
dom bara sätter ett annat namn på aggregatet samt ett annat pris.
jag köpte en tb-58 å körde med, samma som turbobanditen har.
för dom ca 1500kr jag gav för den sprillans nu var den helt super.
körde 800 mil med den innan en packning i den gick sönder å jag blev tvungen å renovera de.
Körde motorhaveri å sköt då packningarna i turbon.
gick loss på 445 kr för uppgraderingslager/renoveringskitt . å en kompis renoverade den åt mig utan å balansera den. inga problem.
körde sen 1000mil till med den innan jag sålde den för jag behövde större turbo.
läser man runt lite hittar man bra grejer till bra pris.
jag hade dessutom bättre effektkurva än en kompis med 19t...
om jag så fått byta turbo 4 gånger oftare än han med 19t aggregatet så hade jag fortfarande tyckt de varit värt pengarna...
vad du läst å sätt...... jag fick 7k i pris på volvo.
åk dit å fråga ? säg de ger du bra rabatt kan jag lika gärna köpa den här som på internet. då brukar dom vara lite medgörliga