12 februari 2013
Trådstartare
Vi köpte en bil i lördags hos Skansa bilar i Borås.
Vi satt på kontoret och gjorde affären, han ringde transportstyrelsen och anmälde mig som ägare till bilen, jag förde sedan över pengar till hans konto...
Vi hann komma en bit och sedan började motorlampan att lysa, vi kontaktade säljaren som skickade ut två kompisar för att hjälpa till, han trodde att det berodde på att tändstiften var blöta efter en motortvätt som de hade gjort!
Kompisarna kom och torkade av tändstiften med en trasa, vi åkte vidare men lampan började lysa igen!
De kom tillbaka och skulle ta bilen till en verkstad så skulle vi få hämta den på måndagen. Vi trodde självklart att de skulle bogsera bilen tillbaka men icke, han satte sig i och körde bilen trots att motorlampan lyste.
Vi åkte hem och kände att vi ville reklamera köpet eftersom att vi oroade oss för att motorn tagit skada!
Vi skickade ett meddelande till försäljarens mobil (Ville inte ringa och störa en söndag) och förklarade vår oro.
På måndagen ringde min mobil och de förklarade att bilen var klar, jag frågade då om de inte fått mitt meddelande men då visade det sig att chefen helt plötsligt var på semester och att han i telefonen inte kunde ta beslut. Jag frågade då om han kunde ringa sin chef och förklara hur vi såg på saken men det kunde han inte, eftersom att chefen inte gick att få tag på, de var tvugna att vänta på att han skulle ringa!!?!
Jag bad honom då att be sin chef att ringa mig så att vi kunde diskutera saken.
Hörde sedan inget mer och försökte dagen efter att kontakta dem igen, men nu svarar de inte, efter ett par försök stänger de av telefonen, jag skickar meddelanden till dem och undrar var vår bil är så att vi ska kunna hämta den, men inget svar!
Kollar sedan upp firman på nätet och får se fler som blivit lurade, ringer då och polisanmäler. Får då redan på att han aldrig skrivit över bilen på mig utan på någon Zaid...
Sitter nu här utan pengar och utan bil.... Vet inte hur detta kommer att sluta......
Akta er kan jag bara säga!
Senast redigerat av chrizz (16 februari 2013)