tja tänkte lägga upp en projekt tråd nu när jag äntligen kom på hur man får upp bilder dum som jag är. OBS jag är kass på att stava, och skriva projekttråd mm, så ni får ha översende med det era as
lite info om oss
vi är två killar som är 23år som är galna i bmw. vi byggde våran första bmw (e34 525) våren 2011 och när sommaren var slut lykades vi får 380whp. men suget efter en e30 var alldeles för stort ( vi hade planerat att bygga en i ca 5års tid) så vi hitta en färdig byggd e30 fast utan turbo sommaren 2012.
och givetvis var det bara att börja bygga. vi hade 2 veckor att få bilen startklar då vi tänkte ta den på skarasommarlands träffen tror jag det var. och givetvis missa vi den med en dag då våran kära vän torbjörn inte hade tid att mappa den.men när han väll fick sitta vid datan lyckades han plocka ut 447whp
men nu till våren 2013 tar vi nya tag och ska bygga ny motor och snygga till saker och ting.
tanken är att få ut minst 500whp beroende på hur motorn kommer att byggas.
en film snutt från i sommras:)
http://www.youtube.com/watch?v=fn6115uCQiM enjoy
igår 6/2-13 fick vi ett ryck och beställde lite godsaker så vi kan få igång härken.
det ända som är kvar är h-profil och kolvringar men det kommer när lönen kommer:)
samt att vi ska köpa ett par nya spridare och en turbo som orkar lite mer.
lite spec på bilen
block:
m50 som går på sprit
riktplanat, honat samt balanserat
2.8 vev med kolvar
nya lager och packningar
oljepump/vattenpump
m3 oljehus med oljekyl
hela motorn i arp
Cooperring packing
stödgördelkit
racekamkedja