tänkte bygga en arg e30 och allt vad det innebär:) nu är bilen äntligen gatumappad pga dvs problem, så nu ska den in i bänken och få bekänna färg så snart det blir tid:) kommer även köra på Mantorp 2-3 augusti. trevlig sommar på... Visa mer
jaså de var din den bilen! du har en projekttråd på den nånstans va?
Haha..yes det var min bil! Verkligen en rolig bil som hade ett rått utseende. Finns en projektråd på PPF. Sök bara på användare Moxi har en tråd där du kan läsa massa skit om bilen.
fan vad fint äntligen har vi fått tummarna ur och beställt ett par h-profil stakar samt ett nytt insug:) så på måndag blir det till att köpa kolvringar, det börjar närma sig för start:D
nu är helgen över och har fått gjort lite i garaget nu är stolarna och instrumentbrädan på plats blev helt okej. så nu väntas det lite paket från posten så man kan börja sätta ihop motorn.
nu en stor fråga till er grabbar där ute (vilken turbo skulle sitta fint?) snabb spec
senaste nytt drog i väg en fin order precis så nu kommer snart hela bränslesystemet, tändspolar,spjällhus, samt fick unna mig en Quick release rattnav:) kan man ha sådan tur att det kommer innan helgen tro:) nästa vecka ska block och vev in på bearbetning, blir framsteg
fick hem lite grejor idag så fick provmonterat bräslesystemet, så ska bara tvätta och fixa lite i bagagen innan det sätts ihop igen, så nu fattas bara att blocket ska bli klart så man kan få fart på skiten:)
fast jag varit så imot an kopplingar hela tiden så kunde jag inte låta bli:lol: bild på race toppen, avgastempmätare, laddtryckstyrning och lcd display till vemset.
så idag fixa vi till bränslesystemet blev helt okej tycker jag för att vara en gris bil, fick även beställt en hx40 billet så nu fattas bara blocket hoppas det är klart snart:)
var nere i garaget i dag men våran nya hx 40 och humöret uppe på topp, sa till niklas att va fan vi slänger i vårat gammla block och sätter på turbon och det nya insuget för att se hur det kommer se ut, allt mycket fint tills vi får se att hx40in passar fan inte,villken besvikelse, som tur är går det att lämna tillbaka den ialla fall, har en lite fråga har en turbo liggandes den ni ser på bilden, den är 65in och 71ut. och avgashuet är ca 10cm brett, skulle den kunna funka till en 2,8? eller blir det på tok för sent ladd?. mmvh
17 huset skall vel gå men blir nog sent ladd? en 6cyl motor spolar ju iaf en turbo fortare än en 4cyl. min kompis ska köra med en gt42 på en b230 motor å den va stor som satan och den fungera tydligen bra från ägaren innan honom. räcker kanske med 14 huset? hx35 har vel 14 huset tror jag...
17 huset skall vel gå men blir nog sent ladd? en 6cyl motor spolar ju iaf en turbo fortare än en 4cyl. min kompis ska köra med en gt42 på en b230 motor å den va stor som satan och den fungera tydligen bra från ägaren innan honom. räcker kanske med 14 huset? hx35 har vel 14 huset tror jag...
ja vet inte riktigt tror det hade blivit rätt bra. men hx ska finas med 14 hus med har jag för mig. men det är bara så det inte blir så mycket motryck med, men nu har vi fått tag i en fin fin turbo tror jag:D ska kolla på måndag hur det blir:D
idag har vi fått skickat tillbaka hx40 för den inte passa ett stort tack för det gick:) som tur är fick vi fixat ett annat nu som kommer på onsdag ska bli spännande. har även bokat mappning nu 31/5 så nu gäller det att ligga i. fick även veta att niklas hade beställt ett race kyl då han la kommentaren, när du får se alla små brudar så lär det behövas:P