2845
Sök

Stort Inbrott i Trelleborg

136 Inlägg
13 februari 2013
Trådstartare
Tjena!

Vi är ett gäng killar som hyr garage här i Trelleborg, strax söder om Malmö, och har natten till igår(natt mellan måndag 11/2 - tisdag 12/2) haft inbrott i "samtliga" garage.. (9 utav 11)

De flesta har haft projektbilar med mycket saker hemma eftersom det snart är vår och alla har blivit av med allt - mer eller mindre..
Turbos, grenrör, IC, kylare av olika former, slutsteg och baslådor..
Huvudsakligen har det gällt grejer för Volvo..

Även en mörkgrå 960 kombi har blivit stulen, ######, heter den.. Hade dock ingen kylarvätska så den bör inte ha kommit allt för långt!

Jag har inga exakta summor men mellan pekfinger o tumme så har de lyckats på drygt 6-7timmar sno åt sig grejer för närmare 200 loppor.. En hel del grejer har varit special dessutom, hemmabyggt eller iväglämnat på firmor...

Har varit kyliga snubbar då de har lånat verktyg från garagen för o skruva av grenrör kompletta med turbos o.s.v. på bilarna som stått inlåsta..

Hör ni nått hör gärna av er, antingen här eller ring polisen o berätta vad ni vet och att det då kan vara från garagestölden i Trelleborg..

Med vänlig hälsning, Micke

(Bilen är ej anmäld stulen längre!)
Senast redigerat av SweeXic (13 februari 2013)

Hjultomte
1 500 Inlägg
13 februari 2013
Låter ju precis som att dom visste att dom hade den tiden. Tråkigt att höra och hoppas allt löser sig smile

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 254 Inlägg
13 februari 2013
SweeXic skrev:
Tjena!

Vi är ett gäng killar som hyr garage här i Trelleborg, strax söder om Malmö, och har natten till igår(natt mellan måndag 11/2 - tisdag 12/2) haft inbrott i "samtliga" garage.. (9 utav 11)

De flesta har haft projektbilar med mycket saker hemma eftersom det snart är vår och alla har blivit av med allt - mer eller mindre..
Turbos, grenrör, IC, kylare av olika former, slutsteg och baslådor..
Huvudsakligen har det gällt grejer för Volvo..

Jag har inga exakta summor men mellan pekfinger o tumme så har de lyckats på drygt 6-7timmar sno åt sig grejer för närmare 200 loppor.. En hel del grejer har varit special dessutom, hemmabyggt eller iväglämnat på firmor...

Har varit kyliga snubbar då de har lånat verktyg från garagen för o skruva av grenrör kompletta med turbos o.s.v. på bilarna som stått inlåsta..

Hör ni nått hör gärna av er, antingen här eller ring polisen o berätta vad ni vet och att det då kan vara från garagestölden i Trelleborg..

Med vänlig hälsning, Micke

Att man inte kan hålla sina långa fingrar i styr. Det känns lite som insiderbrott eller beställningsjobb. Jag tror inte ni kan räkna med att få igen så mycket.

/Benny
Senast redigerat av Vettemannen (13 februari 2013)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

1 319 Inlägg
13 februari 2013
Är resterande 2/11 förråd nära vänner eller löst folk? Jag skulle börjat nysta runt där först om dom är orörda..

_----------'

136 Inlägg
13 februari 2013
Trådstartare
Många som tror de är folk som har nån sorts koppling till någon där faktiskt..

De två orörda garagen ligger inte öppet som våra andras...

Våra är liksom på en "gård" man kör in genom en port och sen är de "öppet" med garagen runt om en så man kan se rätt bra om nån kommer o om nån går/kör..
De andra två är in genom en annan port och sen ligger dom där,, kan va att dom sket i dom pga att de är svårare o hålla koll på om det kommer någon..

Bilen verkar vara funnen då den inte längre står som stulen på transportstyrelsen så jag raderar regnr i inlägget och de får du också gärna göra Vettemannen då du valde och citera hela mitt inlägg...

Falgfixaren.se
647 Inlägg
18 mars 2013
Hejsan!
Har en vän som blivit utsatt för plundring av hans v70r -04 i helgen också. I Svedala som
för er som inte vet ligger ett par mil ifrån Trelleborg. De känns som de är nån raid på gång.
Så vi alla måste hålla ögon och öron öppna!! Trist för er, hoppas de löser sig på nått sätt.

http://bamze.com/v70r/V70RN.jpg

http://www.sydsvenskan.se/lund/volvo-populart-hos-tjuv/

Följ min Projekttråd HÄR!
Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
You might surprise people, but you're still gay

Sök