Hej!
Tuniz: sån fart är det inte, lite händer det allt, men det är mest spridda skurar....
Funderade lite på vart jag ska sätta oljetrycksgivarn, den passar inte uppe på org hål. så jag tog oljefilteradaptern och monterade den, men det hålet som den ska sitta i är mycket större än själva givarn, så det får bli en förminskare eller nått där. Men då om jag ska ha adaptern där, så får jag två oljekylanslutningar till!? Ger det nått att ha två oljekyl? Bra eller dåligt?
Inte så snygga bakljus org, men jag har en plan: New Beetle bakljus "borde" passar där efter lite moddning....
Dom är inte så dyra på skrotarna
Dessa mätare köpte jag på Racetema, dom ska sitta i stereofacket i instrumentbrädan.
Inte mycket har hänt med motorn, men nya tändkablar och fläktrem från Racetema är monterat. Fläktremmen är 910mm x 10mm. passar skitbra, ligger i spänn som fan, kanske lite väl mkt, men får montera dit mer distanser om det blir för spänt.
Så här ser bubblan ut från sidan, fick flyttat runt lite grejer å bilar i garaget. så nu är det bättre plats.
Här kommer en fråga:
Ska jag använda detta MDS A-500 slutsteg till min JBL GTI 12:a.......
eller..... Phoenix Gold M100?
A-500 ger 500w RMS, 1500w på topp
M100 ger 455w RMS, 1020w på topp
Vet inte vad som stämmer eller inte, men med M100 har jag kört GTI 12:an i botten...... Länge och väl i flera olika bilar....
Måtta lite på baslåda: 90x34x34 = 104L baslåda får plats i hatthyllan. GTI 12:an sitter i en 56L låda just nu, men den mår la inte sämre om den får en större låda?