Men för helvete Robert.. Du får ju läsa på lite om det du ska göra.. hade du tänkt skruva ihop motorn och hålla tummarna att det håller?
Jag vill inte va taskig, men du vet att det är en motor för ca 20 lax du fipplar med va?
Flottörnivå mäts genom att man tar av den översta delen av förgasaren (som bränsleslang ansluter i. Sedan håller man den vertikalt med flottör hängandes nedåt. När den hänger rakt och nuddar kulan i nålventilen (den som stänger när flottörhuset är fullt) ska det vara 11mm mellan flottör och packning. Sen drar man försiktigt ut flottören till den stoppar mot blecket åt andra hållet, där ska det vara 32mm.
Så här:
Är flottörnivån fel eller olika mellan förgasarna kommer bilen att gå skit.
Blandskruven sitter på utsidan av förgasaren och är spårskruv. Du ska stänga den helt (INTE HÅRT!) och sedan skruva ut den 1,5 varv.
Air bypass sitter bredvid blandskruv, den ska vara STÄNGD när du börjar. Efter du fått den att gå på tomgång använder man dem, tillsammans med synkroniseringsverktyg, för att få samma värde på alla cylindrar, 4-6
För att få en mager tomgång så ska du sen skruva in blandskruv på 1 cylinder i taget tills motorn börjar gå dåligt, då är den cylindern för mager, skruva då ut den igen tills den går bra, men inte mer! Gör lika på alla cylindrar.
Koppla på länkaget och synkronisera igen.
Tändningen har jag redan sagt hur du ska få till. Har du förresten kopplat in vakuum på den? Eller finns ingen vakuumutgång på nån av förgasarna?