3.2 sträckaren fungerar lite annorlunda om jag förstått det rätt. Dels består den endast av 2 delar (plus en koppar/alu packning), själva sträckaren o så "hylsan" som håller den på plats. Sträckardelen har ett liiiitet hål, där kan oljan "strömma" in. Innan montering bör man dränka sträckaren i olja ett antal timmar, o motionera den så den suger sig full med olja. När motorn väl går så strömmar oljan in i "hylsan" o pressar HELA sträckaren ut mot kedjan. Den gamla fungerad lite annorlunda, där var det mer själva kolven som trycktes ut så att säg, om jag nu förstått det rätt, vilket jag kanske inte har*haha*
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure