21 februari 2013
Trådstartare
Dags att skaffa sig en ny bil. Söker bil runt 30-40 tusen kr klassen och vill nu vända mig till er för hjälp. Jag är inte riktigt 100 på vad jag söker, men var inne på Peugeot 206 cc ett tag. Efter lite läsande om dålig ljudisolering samt läcka i tak var vanligt förekommande så kände jag att jag kanske skulle kolla på annat. Även det att morsans gubbe ständigt påpekar att det är en "Tjejbil", vilket inte är alltför maffigt.
Stötte då på en Mazda 6 som jag tycker verka vara lite häftig. Denna har jag dock inte läst nånting om, så har ingen aning. Vet dock att min mazda demio hade grymt tunn plåt, och det är tydligen inte så mycket att hurra för. Jag vill inte riskera att nästa bil blir samma skit som jag vill slippa ifrån nu i.om att det är samma tillverkare.
Nånting som tilltalar mig när jag kollar på bilar, är just att dom ser lite häftiga ut, har mörk inredning och mycket lampor inuti. Lampor är fint. Håller mig gärna borta ifrån kombi-modeller. Småbilar är trevligt, peugeot 206, honda civic osv.
Detta blir mitt första bilköp, så det skulle vara snällt om ni kan hojta på vad man bör ta hänsyn när man kollar på dessa specifika bilarna. Miltal, vanligt förekommande fel, osv. Anledning till att jag ber om detta är att jag på ena sidan har hört att en begagnad bil helst inte ska ha gått mer än c.a 20k mil, men att småbilar helst inte ska ha gått över 15k mil osv..
Tack på förhand gubbs!