3306
Sök

Peugeot 206 gti startar inte! motorn går runt.

9 Inlägg
23 februari 2013
Trådstartare
#1
Tjenare!
Har en peugeot 206 gti som inte vill starta!
jag stannade bilen på kvällen och nästa morgon när jag skulle ta den till jobbet så ville den inte starta.

Mororn går runt fint när man vrider på nyckeln!
inga konstiga ljud eller liknande.
alla lampor i panelen lyser som dom ska göra när man sätter på tänningen.
har även tästat med startgas för att kolla om bränslepumpen var trasig  men den ville inte starta då heller.
har även testat att rulla igång den.
men bilen vill absolut inte starta hmm

lämnade in den på mekonomen  för att felsöka den.
Dom sa bara att dom inte kunde kominusera med styrenheten
och att jag skulle lämna den till en peugeot verkstad.

finns det någon som har några ideer på  vad man kan göra?
Tusen tack på förhand!
MVH


438 Inlägg
23 februari 2013
#2
Till att börja med, kolla så du får gnista och bensin,
Sen kan man börja felsöka,
Har själv bara haft dålig erfarenhet av mekonomen, dom jag har haft att göra med var en bunke lallare som inte kunde göra ett skit bara för dom inte kunde ta ett felminne och bara gissa sig fram,

MVH VAnd3rsson


9 Inlägg
23 februari 2013
Trådstartare
#3
okej.. 
ska kolla om den får gnista. men om den inte får det vad skulle det kunna vara då ?


Gasar tills de rasar!
173 Inlägg
23 februari 2013
#4
går han runt konstant när du vrider till start utan att den änns försöker hoppa igång?
isåfall låter det helt klart som något el fel !

Saab e som kvinnor, få fungerar som dom ska och bara ställer till problem, och kostar en jävla massa pengar för att få dom snygga..

9 Inlägg
23 februari 2013
Trådstartare
#5
Saab_Guden skrev:
går han runt konstant när du vrider till start utan att den änns försöker hoppa igång?
isåfall låter det helt klart som något el fel !
Den går runt och gör inget antydante till att starta, inte ens med start gas.


2 024 Inlägg
23 februari 2013
#6
Inga meddelanden på displayen?

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

Officiell Däcksparkare
919 Inlägg
23 februari 2013
#7
tändkassett?

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502

9 Inlägg
24 februari 2013
Trådstartare
#8
Expoze skrev:
Inga meddelanden på displayen?
har ingen display men inga varningslampor som är tända  heller hmm


383 Inlägg
24 februari 2013
#9
Är det inte ganska vanligt att ecu:n går sönder på dessa? Även vanligt med felande jordpunkter till boxen så man inte får kontakt med obd läsare.

Lyser lampan för startspärr? en bild på nyckel har jag för mig.

543 Inlägg
24 februari 2013
#10
Kolla huvudrelät, har för mig att det sitter ungefär vid bromsservon satt iaf där på 306an.
Samma symptom på min 306a, allt gick runt, pumpen gick, slog inte ens på startgas osv.

Trött och bitter?? javisst!

Drive It Like You Hate It
334 Inlägg
24 februari 2013
#11
Låter som startspärr..

___ Life´s A Bitch Then You Die ____

9 Inlägg
24 februari 2013
Trådstartare
#12
Maffia skrev:
Är det inte ganska vanligt att ecu:n går sönder på dessa? Även vanligt med felande jordpunkter till boxen så man inte får kontakt med obd läsare.

Lyser lampan för startspärr? en bild på nyckel har jag för mig.
hejsan!  ingen lampa på någon nyckel. har även testat att ta bort batteripolen i ca 1 timme och sedan testat starta den igen. men inget händer:/

om det är så ett ecu:n e  sönder då är det la inte bara köpa en ny?  man måste la pogramera den osv ? smile


9 Inlägg
24 februari 2013
Trådstartare
#13
Dixieman skrev:
tändkassett?
kan du formulera det lite bättre ?  är det tendkasetten som e kass?  eller vad menar du ?


9 Inlägg
24 februari 2013
Trådstartare
#14
_XeoN_ skrev:
Låter som startspärr..
tycker med det låter som startspärr. men ingen lampa för startspärr som lyser.  har du någon ide på varför startstpärren skulle slå i så fall ? smile


Drive It Like You Hate It
334 Inlägg
24 februari 2013
#15
v70freek skrev:
_XeoN_ skrev:
Låter som startspärr..
tycker med det låter som startspärr. men ingen lampa för startspärr som lyser.  har du någon ide på varför startstpärren skulle slå i så fall ? smile
Ibland kan de hända att nycklen tappar kodningen.. Provat med annan nyckel?

___ Life´s A Bitch Then You Die ____

9 Inlägg
24 februari 2013
Trådstartare
#16
_XeoN_ skrev:
v70freek skrev:
_XeoN_ skrev:
Låter som startspärr..
tycker med det låter som startspärr. men ingen lampa för startspärr som lyser.  har du någon ide på varför startstpärren skulle slå i så fall ? smile
Ibland kan de hända att nycklen tappar kodningen.. Provat med annan nyckel?
har ingen annan ;/ de där det som är problemet:P


9 Inlägg
26 februari 2013
Trådstartare
#17
Jag har ny lämnat in den och det var något med någon styrenhet som var kass. motor någotnting kallade dom det. är det någon som vet om det går att skaffa en sån från någon annan bil och sätta in i bilen ?


2 024 Inlägg
27 februari 2013
#18
Beror på vilken box det är. Är det BSI´n så har jag ett svagt minne av att man måste köpa en ny och få den kodad för bilen.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

Gasar tills de rasar!
173 Inlägg
27 februari 2013
#19
menar du styrboxen?
kontakta dom kominala  skrotarna..

Saab e som kvinnor, få fungerar som dom ska och bara ställer till problem, och kostar en jävla massa pengar för att få dom snygga..


Sök