2934
Sök

Bilen startar inte efter renovering av vevhus.. V70R -98

Falgfixaren.se
647 Inlägg
26 februari 2013
Trådstartare
#1
Tjenare!
Idag så har jag monterat ihop hela insuget och de runt omkring efter renovering av vevhusventilationen. Jag valde att byta alla slangar och sånt som hade med vevhus att göra. Jag kom dock underfull med att de va igensatt nere vid de plaströret som går mellan turbo och luftfiltret. Där satt någon form av givare som vevhusslangen gick till. Den va de stopp i.

Men efter allt va bytt och på plats igen så funkar inte bilen. Jag startar, den tänder till och rusar upp till 3000rmp, sen går den ner till 100-200 och sen dör den..detta i loppet av 2-3 sekunder max. Försöker jag hålla den vid liv så baktänderna och lever jävel.Jag är lite osäker på slangarna som går till insuget om dom kommit på rätt plast.


De sitter 3st nipplar på insuget. Den längst till vänster har jag kopplat till nån bränsleledning som går under fuelrailen.  I nästa led där uppe så har jag över kopplat in en slang. Den slangen går framåt till nån vit liten klump (backventil) som sen går vidare till ett T-kort. Var av den ena slangen går bort mot turbon.  Sen den tredje och sista har jag kopplat till en slang som går till turbon. Jag är som sagt osäker på om jag kopplat de rätt. Och dom sitter på rätt ställe. Jag bytte en slang till vevhusvent . Den är typ i ett hölje. I den ena änden så går slangen till oljefällan och den andra tunna slangen har jag satt på sidan av insuget. Och i andra änden på dessa två slangarna så sitter dom i nån givare som sitter i ett plaströr vid turbon...

Vet som sagt inte om detta är helt rätt i heller..

Sitter dessa slangarna rätt ?

http://bamze.com/v70r/42.jpg

Innan insuget kom på plats..

http://bamze.com/v70r/43.jpg

En slang på magnetventilen... ska den sitta på undersidan av plaströret till filtret ?

http://bamze.com/v70r/44.jpg

Här nere är den som satt igen... Hålet mitt uppe och på sidan, är dom två hålen som jag kopplat till vevhusslangen .. De andra hålet som sitter för sig själv, där har jag satt en slang som går till insuget..

http://bamze.com/v70r/45.jpg

Före...

http://bamze.com/v70r/46.jpg

Efter...

http://bamze.com/v70r/47.jpg

Hoppas de är nån som har koll på vad de är som läcker eller är felmonterat..

// bamze

Följ min Projekttråd HÄR!
Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
You might surprise people, but you're still gay

Falgfixaren.se
647 Inlägg
26 februari 2013
Trådstartare
#2
Tjenare!
Tänkte nu uppdatera lite med vad som hänt. Jag satte ju ihop allting igår. Och bilen gick dåligt. Då blev
de detta inlägget. Så imorse så rev jag allting en gång till för att säkerställa att jag inte missa något kontakt eller så.
Slängde ihop allting, och hade för mig att nu skulle de gå... Meeen till min stor besvikelse va de exakt samma fel.

Då beslöt jag mig för att åka hem och skiter i vilket, men halvvägs hem så vände jag och åkte tillbaka för att lösa
problemet. Jag drog av kontakten till LMM och bilen spotta och fräste. Men jag dränkte bilen i startgas och hitta
att den läkte nere i högra hörnet.  Och dååå kom jag på den lilla brickan som höll vevhus-slangen på plats. Att den nog
kommit innan för insuget och packning, och de va där de läckte. Och de va precis så!

Slängde ihop allting igen, och bilen går som en klocka.

Så med dessa bilderna vill jag tipsa/varna andra att tänka på denna vid montering smile

http://bamze.com/v70r/48.jpg

http://bamze.com/v70r/49.jpg


De va allt för mig

/ Bamze

Följ min Projekttråd HÄR!
Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
You might surprise people, but you're still gay


Sök