2860
Sök

Saab 9-3 2.0t 184hk T7 -00 - varvet håller kvar?

1 705 Inlägg
5 mars 2013
kevvaxz skrev:
rcy skrev:
Det är T7 som tömmer spjällhuset, varven sticker iväg lite vid varje växling innan dom går neråt.
Det tar ett tag att vänja sig vid, men sen tänker man inte på det längre.

Det kan ju inte vara så att det "ska vara så", det låter som en kärring är ute och kör med bilen dvs kör på koppling när man växlar.

Till alla, inga fler idéer om vad det kan vara? som man kan kolla innan man drar in till saab-mecken.

Är lite svårt att avgöra hur märkbart det är på just din bil enbart på din beskrivning, men samtliga bilar med T7 styrsystem beter sig på detta vis och jag har faktiskt svårt att tänka mig att det ens skulle märkas från utsidan.

17 Inlägg
9 mars 2013
Trådstartare
Ej löst sig, blir nog att köpa en annan bil.
Senast redigerat av kevvaxz (9 mars 2013)

755 Inlägg
10 mars 2013
Handlar väl om när du petar i nästa växel och släpper på kopplingen wink

Ju högre varv destå längre tar det för motorn att varva ner, då du får ett mycket tyngre svänghjul.

If you want to win, You mustn't loose.

31 Inlägg
10 mars 2013
Alla saabar med trionic 7 har den funktionen att varvet ligger kvar ett tag vid tex växling. Det har med miljö att göra går säker programera bort..  bara vänja dig.

Det är INGET fel på bilen

Isoleringsplåtslagare
173 Inlägg
10 mars 2013
fullt normalt det är en del av avgasreningen samt att svänghjulet har stor vikt enligt vissa experter

17 Inlägg
14 mars 2013
Trådstartare
Går som en klocka nu, böt hela gasspjällhuset. Åt skogen med att T7orna "ska gå så".

Xenoholic
2 559 Inlägg
14 mars 2013
kevvaxz skrev:
Går som en klocka nu, böt hela gasspjällhuset. Åt skogen med att T7orna "ska gå så".

Ja så har då inte nån av mina t7 motorer uppfört sig. Varken standard eller trimmade. hmm

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Sök