Väldigt kul å se att du gör sånt seriöst jobb! Har du satt något deadline?
Tackar! Seriöst å seriöst vet ja inte men ska man gö iordning nånting så kan man väll gö de riktigt Nja nästa år för de är då jag blir 18
Haha finns ju dom som bara tattarlagar å håller på. Så sere ut som helvete:P Ahaa hehe:) bra att du har sån tid på dig. Brukar ju alltid bli dåligt när man stressar
Väldigt kul å se att du gör sånt seriöst jobb! Har du satt något deadline?
Tackar! Seriöst å seriöst vet ja inte men ska man gö iordning nånting så kan man väll gö de riktigt Nja nästa år för de är då jag blir 18
Haha finns ju dom som bara tattarlagar å håller på. Så sere ut som helvete:P Ahaa hehe:) bra att du har sån tid på dig. Brukar ju alltid bli dåligt när man stressar
Jo de är ju så men bättre å göra det bra på en gång iställe Ja jo de är ju så men kommer bli stressigt endå ska du se
Jo de är ju så men bättre å göra det bra på en gång iställe Ja jo de är ju så men kommer bli stressigt endå ska du se
hehe japp;) haru så stora planer
Vet man aldrig Nej men de brukar ju bli att man slöar så ojdå 18 om 2 dar
Blir fint, kul med en originaldiesel som blir iordninggjord!
Vart beställer du motordelar och det från ?
Ja dom lär man hålla hårt i nuförtiden Farsan har firma så de är köpt från autoexperten Fin din turbodiesel va
Aokej! Bra ställe att beställa ifrån, köpt ny kylare till min där ifrån, bra mycket billigare än många andra ställen Njaa så fin är den egentligen inte, milen har ju satt sina spår tyvärr
Blir fint, kul med en originaldiesel som blir iordninggjord!
Vart beställer du motordelar och det från ?
Ja dom lär man hålla hårt i nuförtiden Farsan har firma så de är köpt från autoexperten Fin din turbodiesel va
Aokej! Bra ställe att beställa ifrån, köpt ny kylare till min där ifrån, bra mycket billigare än många andra ställen Njaa så fin är den egentligen inte, milen har ju satt sina spår tyvärr
Ja de är helt okej priser Jo blir väl tyvärr så. Samma med min å men nu så ska den väl förhoppsningsvis knacka på några mil till
Dags för en update igen då! Inte hänt så väldigt mycket men lite grann iallafall
Målat växellådan med Volvo Bm röd Har även haft sönder växellådan satt å växlade med sprängkåpan av och då åkte utgående axeln framåt så en synkring lossnade låsringen till den ramlade bort så måste ta hjälp av nån som kan växellådor.... Lite drygt menmen...
Målat delar till motorn och spakstället
Målat servopumpen
Så som motorn står nu Ska plocka dit grenrör å insug sen lyfta ner den från motorstativet och rulla in karossen å börja blästra under huven och sen börja måla när vi fått hem en kompressor
50 mil o ny topp?? hade jag vart du så hadde jag lyft toppen byttventiltätningar kollat styrningarna shimsbrickorna te spridarna i toppen provtyrckt ventilerna eventuellt slippa in dom uppgradera till en 3lagers stålpackning dom håller betydligt mö bättre än papa skiten men haru kvitto o så på toppen så förstår jag att det är meningslöst att lyfta den igen hur är ram o vevlager? kollat kolvarna ? ringarna?dom brukar sprika i kanterna tyvärr, sen ett tips packningen du köpt te ventilkäpan är troligtviss fel då dessa satt på nyare d24tdic ventilkåpan är lite annorlunda gemtemot grönblocken dessa skall ha två korpackningar samt två små gummi halvmånar men jag kan ha fel bara att pröve sig fram jävligt roligt att se att en till bevarar den hedliga gammle d24an 5p
50 mil o ny topp?? hade jag vart du så hadde jag lyft toppen byttventiltätningar kollat styrningarna shimsbrickorna te spridarna i toppen provtyrckt ventilerna eventuellt slippa in dom uppgradera till en 3lagers stålpackning dom håller betydligt mö bättre än papa skiten men haru kvitto o så på toppen så förstår jag att det är meningslöst att lyfta den igen hur är ram o vevlager? kollat kolvarna ? ringarna?dom brukar sprika i kanterna tyvärr, sen ett tips packningen du köpt te ventilkäpan är troligtviss fel då dessa satt på nyare d24tdic ventilkåpan är lite annorlunda gemtemot grönblocken dessa skall ha två korpackningar samt två små gummi halvmånar men jag kan ha fel bara att pröve sig fram jävligt roligt att se att en till bevarar den hedliga gammle d24an 5p
Nej jag har inge kvitto på det så det kan ju bara vara rykte iofs men tror inte det får han hade inte åkt mer än 100 mil sen senaste besiktiningen å toppen vart bytt efter den så Jo men har tyvärr inte råd med det Inte kollat kolvar eller nånting eftersom jag inte vari av med toppen Okej får prova å se om den passar då
Ska å hämta 2st d24or idag kompletta å 2st växellådor och på en sitter det dieselsprängkåpa