Tjena alla! Ursäktar att det inte hänt någonting på bilen har inte haft tid eller motivation att göra något men nu när våren börjar närma sig så smyger motivationen sig på så ska börja igen så målet är å ha den på hjulen till påsk!
Tjena alla trogna följare! Grejat lite med 240in idag så nu är det inte alltför långt bort att få i en motor! Börjat montera tillbaka en massa grejor och dragit fram elen och monterat nya bromsrör på balken och satt tillbaka reduceraren men glömde ta bilder på det men har bilder på lite annat iaf
Nya motorkuddar, växellådskudde å ny termostat då den gamla var lite sliten å inte öppnade riktigt Kuddarna är Volvo orginal känns roligare att montera om det är orginaldelar
Grenrören ditsatta och även målade så det ser lite trevligare ut
Svänghjul och koppling monterat
Spolarvätskeburken,expansionskärl, bromsservo och luftburk monterat igen
Även fått tag i 2st turbodieslar så blir att åka turbodiesel bara jag besiktat pärlan En motor är en konverterad sugmotor som är komplös så ska ta grejorna ifrån den och sätta på min motor så får hoppas det håller ett tag iaf Allt för denna gång! Lite kommentarer är alltid kul
Jaa nå ser det väl helt ok ut iaf! Jaa diesel är fint å konstaterade att de blir för slött och åka sugdiesel sen är det mycket mycket godare ljud i en turbodiesel!!
Fått tillbaka dieselpumpen från renoveringen eller ja de är grannen som renoverat den så de tog lite tid men de var ju ingen brådska iaf så:)
Satt tillbaka kamremmen på motorn å ska bara ställa in pumpen sen ska jag stoppa i motorn i bilen!
Hämtat turbomotorerna också eller ja en äkta TDIC och en konverterad sugmotor Såg en skillnad på grenrören den motorn som är konverterad är det ett plattare grenrör så turbon blir att stå mer rakt ut än på orginal turbogrenrören så det måste ju vara ett eftermarknad eller är det någon som vet?
Bilden är inte den bästa men man ser ju att man kan ha oljefiltret rakt ut vilket man inte kan med de andra grenröret
TDICn där ä ju filtret flyttat och turbon längre ner
Ser ut som en liten d24a kyrkogård bakom vebon haha 2kompletta motorer å 2 kompletta block
Få se om jag får i motorn imorgon kanske eller på torsdag:) Kommentarer är alltid trevliga!