Hej! Jag behöver en hel del hjälp med mitt ljud jag har för tillfället.
Just nu sitter det i en volvo 740 men ska uppgraderas och sedan sitta i en audi a3
Nu är det så att jag inte får någe tryck i basen. Det är en Rockford fosgate Punch p3 12” på 1000watt.
Den drivs att ett 1500slutsteg som jag inte kan namnet på men kan ta reda på.
Sedan har jag 2st 5.25or GAS ALPHA526 i dörrarna samt 2 st 6x9 GAS ALPHA6936 i hatthyllan de drivs utav ett 4kanaligt JBL GTO-504 steg
Jag har även ett 2kanals steg som är av sorten JBL GTO752 som ligger och skräpar (kanske passar bättre att driva basen på)?
Ljudet låter inget bra, det blir inge bra ljud i högtalarna och är för lite bas i baslådan.
Jag har bara ett batteri, kan det vara det? Dock är det väldigt nytt. Bak på stereon har jag satt i en lågnivå i front och en lågnivå i sub som går till baslådan.
På själva basmembranet finns det 4 uttag, 2 röda samt 2 svarta uttag, och om jag förstått det rätt så är det 4 ohm då? Kan det vara det som gör att den inte trycker till? Ska man koppla om till typ 1ohm?
När det gäller stereon så är det en JVC KD-DV7302.
På stereon står det även ipod ready, men när jag stoppar i min iphone med vanliga ladd kabeln så börjar den bara laddas men spelar inget ljud. Kan den inte spela ljud eller är det bara på ipod?
Tacksam för all hjälp jag kan få! (kan ta bilder om det behövs)