4191
Sök

Passat 2007 2.0 TDI DSG låter skumt (köpt för 4 dagar sedan(video link i tråden))

72 Inlägg
10 mars 2013
Trådstartare
#21
Jo nu när jag testar idag låter den i Neutralen också, inte när drivern är i utan bara P,N som det verkar.

Är detta alltså "vanligt" problem? Är det en skit bil eller är dem bra annars för vi trivs verkligen med modellen.

Vad har jag för rättigheter med mig när jag åker dit imorgon ? Kan man kräva att dem ska byta lådan helt och lämna nått års garanti på jobbet?? Annars är det ju bara att backa köpet? Vi har haft den i 5 dagar idag......
Senast redigerat av Magg0t (10 mars 2013)


Pfffft
906 Inlägg
10 mars 2013
#22
Jag har en 2,0 TSI med DSG låda och tycker att min låter underligt ibland, men den låter inte ens i närheten så illa hmm Om det nu har med lådan att göra vill säga...

Umadbro?

Sir
935 Inlägg
10 mars 2013
#23
Dsg lådorna är tyvärr dåliga. En frisk låda ska inte låta någonting oavsett du står i P eller N.
Har haft många automat men hållet mig borta från dsg pga allt man hört om dom. Men de automat jag har haft har ingen låtit så som din.

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??

217 Inlägg
10 mars 2013
#24
Sådär lät min 2006 Skoda Octavia 2.0 TDI DSG också ibland men kanske inte så dovt som det låter här men samma ljud och det var konstaterat av flera verkstäder att det var svänghjulet.
Surt om det inte går på garanti för ett byte är allt annat än billigt. Jag bytte in min bil med förlust istället


Sir
935 Inlägg
10 mars 2013
#25
http://www.teknikensvarld.se/2011/03/07 … rivningen/

http://www.dn.se/motor/problem-med-volkswagens-dsg-lada

Ingen rolig läsning men kanske hjälper dig att få hjälp med säljaren.

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??

72 Inlägg
10 mars 2013
Trådstartare
#26
marcus80 skrev:
http://www.teknikensvarld.se/2011/03/07/12228/dsg-ladan-kan-tappa-drivningen/

http://www.dn.se/motor/problem-med-volkswagens-dsg-lada

Ingen rolig läsning men kanske hjälper dig att få hjälp med säljaren.

Nej klart men samtidigt måste man kunna häva ett köp om lådan är påväg att gå efter 4-5 dagar. För det känns som även om man byter lådan och får garanti så kommer problemet komma igen.

Vi hade ju tänkt köra med bilen några år och då lär detta problem komma minst 1 gång till även fast vi kört väldigt lugnt. Är Gasbilarna känsligare än diselbilarna ?

Vad kan man kräva säljaren på i detta fall ? Visst kan man häva ett köp från en firma i detta fall ?
Senast redigerat av Magg0t (10 mars 2013)


Skrotdosan.se
198 Inlägg
10 mars 2013
#27

Projektråd: Direktörn, eller Geschäftsführer om man är haj på tyska, en ny forumtråd med text och bilder och sånt.
Tidigare: Sagan om skrotdosan, en gammal forumtråd med text och bilder och sånt.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
10 mars 2013
#28
Magg0t skrev:
marcus80 skrev:
http://www.teknikensvarld.se/2011/03/07/12228/dsg-ladan-kan-tappa-drivningen/

http://www.dn.se/motor/problem-med-volkswagens-dsg-lada

Ingen rolig läsning men kanske hjälper dig att få hjälp med säljaren.

Nej klart men samtidigt måste man kunna häva ett köp om lådan är påväg att gå efter 4-5 dagar. För det känns som även om man byter lådan och får garanti så kommer problemet komma igen.

Vi hade ju tänkt köra med bilen några år och då lär detta problem komma minst 1 gång till även fast vi kört väldigt lugnt. Är Gasbilarna känsligare än diselbilarna ?

Vad kan man kräva säljaren på i detta fall ? Visst kan man häva ett köp från en firma i detta fall ?

Gasbilarna är hundra resor värre där är både växellådan (DSG7 mot sexan ni har i er Passat) och motorn (1.4TSI) ökända problemkällor, så köper ni en sådan går ni nog ur askan in i elden. De här problemen uppkommer inte över en dag utan fanns där när ni köpte den, oavsett så ligger ansvaret på säljaren enligt konsumentköplagen:
http://www.konsumentverket.se/lagar--re … tkoplagen/

Se sexmånadersregeln till exempel. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

72 Inlägg
10 mars 2013
Trådstartare
#29
Rquired skrev:
Magg0t skrev:
marcus80 skrev:
http://www.teknikensvarld.se/2011/03/07/12228/dsg-ladan-kan-tappa-drivningen/

http://www.dn.se/motor/problem-med-volkswagens-dsg-lada

Ingen rolig läsning men kanske hjälper dig att få hjälp med säljaren.

Nej klart men samtidigt måste man kunna häva ett köp om lådan är påväg att gå efter 4-5 dagar. För det känns som även om man byter lådan och får garanti så kommer problemet komma igen.

Vi hade ju tänkt köra med bilen några år och då lär detta problem komma minst 1 gång till även fast vi kört väldigt lugnt. Är Gasbilarna känsligare än diselbilarna ?

Vad kan man kräva säljaren på i detta fall ? Visst kan man häva ett köp från en firma i detta fall ?

Gasbilarna är hundra resor värre där är både växellådan (DSG7 mot sexan ni har i er Passat) och motorn (1.4TSI) ökända problemkällor, så köper ni en sådan går ni nog ur askan in i elden. De här problemen uppkommer inte över en dag utan fanns där när ni köpte den, oavsett så ligger ansvaret på säljaren enligt konsumentköplagen:
http://www.konsumentverket.se/lagar--re … tkoplagen/

Se sexmånadersregeln till exempel. smile

Mhm, men du menar alltså att våran bil är rätt bra annars? Eller tycker du den är värd att behålla om dem byter lådan och lämnar garanti på nått år på det ?


Large Cap
1 816 Inlägg
10 mars 2013
#30
Magg0t skrev:
Rquired skrev:
Magg0t skrev:

Nej klart men samtidigt måste man kunna häva ett köp om lådan är påväg att gå efter 4-5 dagar. För det känns som även om man byter lådan och får garanti så kommer problemet komma igen.

Vi hade ju tänkt köra med bilen några år och då lär detta problem komma minst 1 gång till även fast vi kört väldigt lugnt. Är Gasbilarna känsligare än diselbilarna ?

Vad kan man kräva säljaren på i detta fall ? Visst kan man häva ett köp från en firma i detta fall ?

Gasbilarna är hundra resor värre där är både växellådan (DSG7 mot sexan ni har i er Passat) och motorn (1.4TSI) ökända problemkällor, så köper ni en sådan går ni nog ur askan in i elden. De här problemen uppkommer inte över en dag utan fanns där när ni köpte den, oavsett så ligger ansvaret på säljaren enligt konsumentköplagen:
http://www.konsumentverket.se/lagar--re … tkoplagen/

Se sexmånadersregeln till exempel. smile

Mhm, men du menar alltså att våran bil är rätt bra annars? Eller tycker du den är värd att behålla om dem byter lådan och lämnar garanti på nått år på det ?

Om jag får flika in så tycker jag att ni ska behålla bilen då det är en bra bil överlag, om ni får lådan utbytt dvs. Om ni får lådan utbytt och behåller bilen, va då noga med att följa det servicelagda oljebytet på lådan då dsg-lådor är extra känsliga när det gäller oljan. Många som inte vet om när oljan ska bytas eller så struntar dom i att byta oljan vilket oftast resulterar till att lådan går sönder.

Forummoderator
18 008 Inlägg
10 mars 2013
#31
Westergren skrev:
Magg0t skrev:
Rquired skrev:

Gasbilarna är hundra resor värre där är både växellådan (DSG7 mot sexan ni har i er Passat) och motorn (1.4TSI) ökända problemkällor, så köper ni en sådan går ni nog ur askan in i elden. De här problemen uppkommer inte över en dag utan fanns där när ni köpte den, oavsett så ligger ansvaret på säljaren enligt konsumentköplagen:
http://www.konsumentverket.se/lagar--re … tkoplagen/

Se sexmånadersregeln till exempel. smile

Mhm, men du menar alltså att våran bil är rätt bra annars? Eller tycker du den är värd att behålla om dem byter lådan och lämnar garanti på nått år på det ?

Om jag får flika in så tycker jag att ni ska behålla bilen då det är en bra bil överlag, om ni får lådan utbytt dvs. Om ni får lådan utbytt och behåller bilen, va då noga med att följa det servicelagda oljebytet på lådan då dsg-lådor är extra känsliga när det gäller oljan. Många som inte vet om när oljan ska bytas eller så struntar dom i att byta oljan vilket oftast resulterar till att lådan går sönder.

Håller med. Byter de lådan så varför inte behålla bilen? Men de kan lika gärna köpa tillbaka bilen vilket de har rätt till (är/var bilhandlare) Men givetvis kan problemet komma igen efter något år eller två. Kör ni mycket korta sträckor med mycket start och stopp i körcykeln är detta inte bilen för er. Lådan gillar inte "taxikörning i storstad" Vilket man iofs köper en automatbil för... En vanlig automat är inte i dagens läge behäftad med några fel. De håller ca 40000 mil. Det är alltså helt upp till er. Motorn knallar på. Inga bekymmer där om man sköter service.

Om någon nu vill säga att lådan går prima om man servar den varje år håller jag inte med. Läser ofta om fel på dessa bara i detta forum som jag modererar. De kan rasa utan förvarning med ny olja i. Själv kört taxi...

Så lite som möjligt ska man "slira på kopplingen" och dessutom gasa på friskt upp till rätt fart. Då håller de bäst. Men å andra sidan blir det väl lite tröttsamt om man nu inte är 18 år och luktar kiss att ha den körstilen?

Rasar lådan tappar den drivningen. Halvkul att ringa bärgare. Blev du skrämd av detta inlägg så är jag nöjd. De ÄR inte bra. Tyvärr.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

72 Inlägg
10 mars 2013
Trådstartare
#32
Dieselsmurfen skrev:
Westergren skrev:
Magg0t skrev:

Mhm, men du menar alltså att våran bil är rätt bra annars? Eller tycker du den är värd att behålla om dem byter lådan och lämnar garanti på nått år på det ?

Om jag får flika in så tycker jag att ni ska behålla bilen då det är en bra bil överlag, om ni får lådan utbytt dvs. Om ni får lådan utbytt och behåller bilen, va då noga med att följa det servicelagda oljebytet på lådan då dsg-lådor är extra känsliga när det gäller oljan. Många som inte vet om när oljan ska bytas eller så struntar dom i att byta oljan vilket oftast resulterar till att lådan går sönder.

Håller med. Byter de lådan så varför inte behålla bilen? Men de kan lika gärna köpa tillbaka bilen vilket de har rätt till (är/var bilhandlare) Men givetvis kan problemet komma igen efter något år eller två. Kör ni mycket korta sträckor med mycket start och stopp i körcykeln är detta inte bilen för er. Lådan gillar inte "taxikörning i storstad" Vilket man iofs köper en automatbil för... En vanlig automat är inte i dagens läge behäftad med några fel. De håller ca 40000 mil. Det är alltså helt upp till er. Motorn knallar på. Inga bekymmer där om man sköter service.

Om någon nu vill säga att lådan går prima om man servar den varje år håller jag inte med. Läser ofta om fel på dessa bara i detta forum som jag modererar. De kan rasa utan förvarning med ny olja i. Själv kört taxi...

Så lite som möjligt ska man "slira på kopplingen" och dessutom gasa på friskt upp till rätt fart. Då håller de bäst. Men å andra sidan blir det väl lite tröttsamt om man nu inte är 18 år och luktar kiss att ha den körstilen?

Rasar lådan tappar den drivningen. Halvkul att ringa bärgare. Blev du skrämd av detta inlägg så är jag nöjd. De ÄR inte bra. Tyvärr.

Haha tongue Nej men jag är lite inne på samma tanke. Mest intresserad av att veta hur skit dem är liksom. För det är ju svårt att köpa bilar och byter man sånthär direkt är vet man ju själv iaf vad som är gjort. Men täcker försäkringar sånt här? Eller vad får man betala för att laga detta om felet skulle komma igen. Är det kamkedja på dessa eller rem ?

Det är ju en trevlig bil, men hur fungerar den som drag bil ? Den går ju mycket i stadstrafik varje dag nästan men det går även till sambons stall/lite hockey/crossträningar osv så den går ju säkert nån mil om dagen


Large Cap
1 816 Inlägg
10 mars 2013
#33
Magg0t skrev:
Dieselsmurfen skrev:
Westergren skrev:

Om jag får flika in så tycker jag att ni ska behålla bilen då det är en bra bil överlag, om ni får lådan utbytt dvs. Om ni får lådan utbytt och behåller bilen, va då noga med att följa det servicelagda oljebytet på lådan då dsg-lådor är extra känsliga när det gäller oljan. Många som inte vet om när oljan ska bytas eller så struntar dom i att byta oljan vilket oftast resulterar till att lådan går sönder.

Håller med. Byter de lådan så varför inte behålla bilen? Men de kan lika gärna köpa tillbaka bilen vilket de har rätt till (är/var bilhandlare) Men givetvis kan problemet komma igen efter något år eller två. Kör ni mycket korta sträckor med mycket start och stopp i körcykeln är detta inte bilen för er. Lådan gillar inte "taxikörning i storstad" Vilket man iofs köper en automatbil för... En vanlig automat är inte i dagens läge behäftad med några fel. De håller ca 40000 mil. Det är alltså helt upp till er. Motorn knallar på. Inga bekymmer där om man sköter service.

Om någon nu vill säga att lådan går prima om man servar den varje år håller jag inte med. Läser ofta om fel på dessa bara i detta forum som jag modererar. De kan rasa utan förvarning med ny olja i. Själv kört taxi...

Så lite som möjligt ska man "slira på kopplingen" och dessutom gasa på friskt upp till rätt fart. Då håller de bäst. Men å andra sidan blir det väl lite tröttsamt om man nu inte är 18 år och luktar kiss att ha den körstilen?

Rasar lådan tappar den drivningen. Halvkul att ringa bärgare. Blev du skrämd av detta inlägg så är jag nöjd. De ÄR inte bra. Tyvärr.

Haha tongue Nej men jag är lite inne på samma tanke. Mest intresserad av att veta hur skit dem är liksom. För det är ju svårt att köpa bilar och byter man sånthär direkt är vet man ju själv iaf vad som är gjort. Men täcker försäkringar sånt här? Eller vad får man betala för att laga detta om felet skulle komma igen. Är det kamkedja på dessa eller rem ?

Det är ju en trevlig bil, men hur fungerar den som drag bil ? Den går ju mycket i stadstrafik varje dag nästan men det går även till sambons stall/lite hockey/crossträningar osv så den går ju säkert nån mil om dagen

Kamrem

Forummoderator
18 008 Inlägg
10 mars 2013
#34
Magg0t skrev:
Dieselsmurfen skrev:
Westergren skrev:

Om jag får flika in så tycker jag att ni ska behålla bilen då det är en bra bil överlag, om ni får lådan utbytt dvs. Om ni får lådan utbytt och behåller bilen, va då noga med att följa det servicelagda oljebytet på lådan då dsg-lådor är extra känsliga när det gäller oljan. Många som inte vet om när oljan ska bytas eller så struntar dom i att byta oljan vilket oftast resulterar till att lådan går sönder.

Håller med. Byter de lådan så varför inte behålla bilen? Men de kan lika gärna köpa tillbaka bilen vilket de har rätt till (är/var bilhandlare) Men givetvis kan problemet komma igen efter något år eller två. Kör ni mycket korta sträckor med mycket start och stopp i körcykeln är detta inte bilen för er. Lådan gillar inte "taxikörning i storstad" Vilket man iofs köper en automatbil för... En vanlig automat är inte i dagens läge behäftad med några fel. De håller ca 40000 mil. Det är alltså helt upp till er. Motorn knallar på. Inga bekymmer där om man sköter service.

Om någon nu vill säga att lådan går prima om man servar den varje år håller jag inte med. Läser ofta om fel på dessa bara i detta forum som jag modererar. De kan rasa utan förvarning med ny olja i. Själv kört taxi...

Så lite som möjligt ska man "slira på kopplingen" och dessutom gasa på friskt upp till rätt fart. Då håller de bäst. Men å andra sidan blir det väl lite tröttsamt om man nu inte är 18 år och luktar kiss att ha den körstilen?

Rasar lådan tappar den drivningen. Halvkul att ringa bärgare. Blev du skrämd av detta inlägg så är jag nöjd. De ÄR inte bra. Tyvärr.

Haha tongue Nej men jag är lite inne på samma tanke. Mest intresserad av att veta hur skit dem är liksom. För det är ju svårt att köpa bilar och byter man sånthär direkt är vet man ju själv iaf vad som är gjort. Men täcker försäkringar sånt här? Eller vad får man betala för att laga detta om felet skulle komma igen. Är det kamkedja på dessa eller rem ?

Det är ju en trevlig bil, men hur fungerar den som drag bil ? Den går ju mycket i stadstrafik varje dag nästan men det går även till sambons stall/lite hockey/crossträningar osv så den går ju säkert nån mil om dagen

Någon mil om dagen kallar jag för "katastrofal körning " för denna låda. Byt bil. Försök häva köp. Är jag onödigt hård i utlåtandet så PM:a mig om två år får vi se hur det gick och kostade :-)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

72 Inlägg
10 mars 2013
Trådstartare
#35
Dieselsmurfen skrev:
Magg0t skrev:
Dieselsmurfen skrev:

Håller med. Byter de lådan så varför inte behålla bilen? Men de kan lika gärna köpa tillbaka bilen vilket de har rätt till (är/var bilhandlare) Men givetvis kan problemet komma igen efter något år eller två. Kör ni mycket korta sträckor med mycket start och stopp i körcykeln är detta inte bilen för er. Lådan gillar inte "taxikörning i storstad" Vilket man iofs köper en automatbil för... En vanlig automat är inte i dagens läge behäftad med några fel. De håller ca 40000 mil. Det är alltså helt upp till er. Motorn knallar på. Inga bekymmer där om man sköter service.

Om någon nu vill säga att lådan går prima om man servar den varje år håller jag inte med. Läser ofta om fel på dessa bara i detta forum som jag modererar. De kan rasa utan förvarning med ny olja i. Själv kört taxi...

Så lite som möjligt ska man "slira på kopplingen" och dessutom gasa på friskt upp till rätt fart. Då håller de bäst. Men å andra sidan blir det väl lite tröttsamt om man nu inte är 18 år och luktar kiss att ha den körstilen?

Rasar lådan tappar den drivningen. Halvkul att ringa bärgare. Blev du skrämd av detta inlägg så är jag nöjd. De ÄR inte bra. Tyvärr.

Haha tongue Nej men jag är lite inne på samma tanke. Mest intresserad av att veta hur skit dem är liksom. För det är ju svårt att köpa bilar och byter man sånthär direkt är vet man ju själv iaf vad som är gjort. Men täcker försäkringar sånt här? Eller vad får man betala för att laga detta om felet skulle komma igen. Är det kamkedja på dessa eller rem ?

Det är ju en trevlig bil, men hur fungerar den som drag bil ? Den går ju mycket i stadstrafik varje dag nästan men det går även till sambons stall/lite hockey/crossträningar osv så den går ju säkert nån mil om dagen

Någon mil om dagen kallar jag för "katastrofal körning " för denna låda. Byt bil. Försök häva köp. Är jag onödigt hård i utlåtandet så PM:a mig om två år får vi se hur det gick och kostade :-)

Ok ok, men känns helt sjukt att en så pass ny bil ändå inte går att köra i en stad för då rasar den ? Vad är den typen av låda byggd för ? nån som startar kör 30 000 mil till skroten i nån annan världsdel :S


Forummoderator
18 008 Inlägg
10 mars 2013
#36
Magg0t skrev:
Dieselsmurfen skrev:
Magg0t skrev:

Haha tongue Nej men jag är lite inne på samma tanke. Mest intresserad av att veta hur skit dem är liksom. För det är ju svårt att köpa bilar och byter man sånthär direkt är vet man ju själv iaf vad som är gjort. Men täcker försäkringar sånt här? Eller vad får man betala för att laga detta om felet skulle komma igen. Är det kamkedja på dessa eller rem ?

Det är ju en trevlig bil, men hur fungerar den som drag bil ? Den går ju mycket i stadstrafik varje dag nästan men det går även till sambons stall/lite hockey/crossträningar osv så den går ju säkert nån mil om dagen

Någon mil om dagen kallar jag för "katastrofal körning " för denna låda. Byt bil. Försök häva köp. Är jag onödigt hård i utlåtandet så PM:a mig om två år får vi se hur det gick och kostade :-)

Ok ok, men känns helt sjukt att en så pass ny bil ändå inte går att köra i en stad för då rasar den ? Vad är den typen av låda byggd för ? nån som startar kör 30 000 mil till skroten i nån annan världsdel :S

Lite "barnsjukdomar" för denna låda. Om ett par år blir de säkert bra. Eller kanske är nu. Jag vet inte. Undviker dsg som pesten. Ny bil? Den är ju faktiskt 5 år med en på den tiden ny teknik. Vilket bör undvikas. Men visst växlar den som en dröm och drar lite. Den traditionella automatlådan som tex jag har i min gamla sura MB-diesel kommer att bli dubbelkopplade "DSG" rätt av men de behöver väl prova lite mer först...

Tror nog att alla bilar har denna typ av låda när jag pensioneras. Men tills dess: Passa dig.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

72 Inlägg
10 mars 2013
Trådstartare
#37
Dieselsmurfen skrev:
Magg0t skrev:
Dieselsmurfen skrev:

Någon mil om dagen kallar jag för "katastrofal körning " för denna låda. Byt bil. Försök häva köp. Är jag onödigt hård i utlåtandet så PM:a mig om två år får vi se hur det gick och kostade :-)

Ok ok, men känns helt sjukt att en så pass ny bil ändå inte går att köra i en stad för då rasar den ? Vad är den typen av låda byggd för ? nån som startar kör 30 000 mil till skroten i nån annan världsdel :S

Lite "barnsjukdomar" för denna låda. Om ett par år blir de säkert bra. Eller kanske är nu. Jag vet inte. Undviker dsg som pesten. Ny bil? Den är ju faktiskt 5 år med en på den tiden ny teknik. Vilket bör undvikas. Men visst växlar den som en dröm och drar lite. Den traditionella automatlådan som tex jag har i min gamla sura MB-diesel kommer att bli dubbelkopplade "DSG" rätt av men de behöver väl prova lite mer först...

Tror nog att alla bilar har denna typ av låda när jag pensioneras. Men tills dess: Passa dig.

Mjo förstår vad du menar och lyssnar på dig för ni kan ju men jag tycker inte att det ska vara så extremt att efter 5 år är bilen skit och bara köra till omlastningsstationen, tycker barnsjukdomar har ju alla bilar mer eller mindre men detta var en riktig besvikelse.


72 Inlägg
10 mars 2013
Trådstartare
#38
Men om vi häver köpet, vad ska man då köra för bil? Vi gillar passaten i utseende och i utrymmet osv och vill gärna ha automat men det verkar ju som att man inte kan köra nått alls om man då ska ha nån fräschare ?


Allmänt envis
12 512 Inlägg
10 mars 2013
#39
Det jag kan säga är att vi haft två Passat med TDI170 och DSG på jobbet. Nummer ett var en framhjulsdriven 2006 som hade drygt 13.000mil på mätaren när den byttes mot en likadan fyrhjulsdriven av årsmodell 2010 som idag gått cirka 10.000mil. Ingen av dem har haft några problem med lådan, varken missljud eller bristande funktion.

I och med att de gick i jobbet så var både långa turer och korta ärenden i stan aktuella, och med en del yngre män på jobbet som inte har någon egen bil kan man misstänka att den blev inte lugnt körd under dessa korta turer. Men samtidigt var det vettiga killar så ren och skär buskörning handlade det inte om, även om jag någon gång hörde stackaren startas kall och komma flygandes runt hörnet med hjulspinn på ettans växel och höga varv...

Men om det beror på tur eller om bilarna faktiskt kan hålla vet jag inte.

Men jag förstår att du är orolig, problemet är att en garanti på nått år inte är värd särskilt mycket eftersom lådan förmodligen håller längre än så även i värsta fall. Om jag förstår dig rätt är du orolig för att den ger upp om kanske 3-5år och ytterligare 10.000mil?

Jag hade först och främst tagit reda på om några uppgraderingar gjorts och hur det i så fall håller, vad jag förstått är det svänghjul och mekatronikenheten som kan krångla på DSG6 och minns jag rätt är bägge fel som drabbar tidiga årsmodeller men inte nyare bilar: Så något har VW förmodligen gjort och repareras din bil kanske den får friska delar?
Senast redigerat av Rquired (10 mars 2013)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Forummoderator
18 008 Inlägg
10 mars 2013
#40
Magg0t skrev:
Men om vi häver köpet, vad ska man då köra för bil? Vi gillar passaten i utseende och i utrymmet osv och vill gärna ha automat men det verkar ju som att man inte kan köra nått alls om man då ska ha nån fräschare ?

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig på den fronten. Alla gillar olika bilar. Volvo V70? Jag fick sluta som handlare för att jag sa sanningen till kunderna vilket jag även gör nu... Det ÄR svinsvårt att välja bil...

Det där med automat köper jag rakt av. Har det på samtliga mina bilar... Till och med tjejen har det på sin lilla Polo...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!


Sök