4929
Sök

Ford 38 Fordoor Humpback 18 årsbil!

Hej! Jag var 16 år när jag började men nu är jag 18 och tidsplaneringen höll inte för hade inte pengar och gick bet med att hitta diverse delar, snart är projektet i full fart igen, Jag håller på att bygga en Ford Fordoor... Visa mer

Black smoke don't mean it's broke
96 150 Visningar
Uppdaterades senast 29 januari 2015
512 Inlägg
1 juli 2013
gillar ditt projekt och att du gör så mycket som möjligt själv  stort + i kanten för det

233 Inlägg
2 juli 2013
Trådstartare
LilleSKUTT skrev:
gillar ditt projekt och att du gör så mycket som möjligt själv  stort + i kanten för det

Tack så mycket! jag försöker göra allt själv, jag vill lära mig så mycket som möjligt smile

FRIDAY is my second favorite F word ;)

43 Inlägg
9 juli 2013
Håller med om det FredrikA skrev. Annars är det inte så mycket att göra förutom veteranmarknader och liknande typ Power Meet eller Classic car week som man skulle kunna frambringa en sån.

233 Inlägg
9 juli 2013
Trådstartare
FredrikA skrev:
Imponerande projekt detta, angående skuffluckan så hade jag vikt upp omviket, kapat ur inre plåten, papp mallat och gjort plåt, svetsat dit, sedan likadant med ytterplåten och vikt om den, går ju ett ta en bit i taget, har gjort liknande på ett antal dörrar! smile

Ojj Jag får be så hemskt mycket om ursäkt! jag har helt missat din kommentar..

Jo de måste fungera ska kolla och se hur de blir smile Jätte BRA tips Tack så mycket! tongue

Jag klicka på senaste kommentar och då kom jag till sidan 12 och då har jag helt missat din.. sad

233 Inlägg
9 juli 2013
Trådstartare
Moneyman_87 skrev:
Håller med om det FredrikA skrev. Annars är det inte så mycket att göra förutom veteranmarknader och liknande typ Power Meet eller Classic car week som man skulle kunna frambringa en sån.

Jo jag missade ju power meet, Hittade ingen chaufför/skjuss men classic lär jag kolla på! Tack för tipsen om tillställningar tongue

43 Inlägg
20 juli 2013
Ha lite koll på köp och sälj sidorna med. såg inte allt för länge sen någon som sålde skärmar och grejer.. tror de va blocket. Finns ju en klubb på nätet med och dom håller bara på med Gamla Fordar inte nyare än 50-talare så den klubben skulle jag fråga runt i om jag var du smile

233 Inlägg
21 juli 2013
Trådstartare
Moneyman_87 skrev:
Ha lite koll på köp och sälj sidorna med. såg inte allt för länge sen någon som sålde skärmar och grejer.. tror de va blocket. Finns ju en klubb på nätet med och dom håller bara på med Gamla Fordar inte nyare än 50-talare så den klubben skulle jag fråga runt i om jag var du smile

Ja jag tror att jag såg dom där skärmarna, kanske till och med ringde han (kommer inte ihåg..) Jo den den ford klubben verkar ganska intressant ska kolla upp de! Tack, Men andra köp och sälj sidor? inte hade du velat visa någon eller så? smile MVh Eddie

43 Inlägg
24 juli 2013
fordv8.se heter klubben som håller på mycket med gamla Fordar, classiccars.se är en köp och sälj. Ganska bra sida enligt mig. usabil.nu är en annan dom har en del med. Hoppas detta hjälper dig i ditt sökande smile

233 Inlägg
25 juli 2013
Trådstartare
Moneyman_87 skrev:
fordv8.se heter klubben som håller på mycket med gamla Fordar, classiccars.se är en köp och sälj. Ganska bra sida enligt mig. usabil.nu är en annan dom har en del med. Hoppas detta hjälper dig i ditt sökande smile

Tack så mycket tongue Snällt av dig att skriva dom där! Ska verkligen kollas upp smile

233 Inlägg
24 oktober 2013
Trådstartare
Hej allihopa! Så här är de. Allt är stillastående nu på grund av att jag inte har några grejer.. jag behöver en 164 framvagn och bakaxel 1031 (från 164 eller 240 spelar ingen roll) 7/900 serien är dock för bred. Jag har letat/letar som en idiot, och nu vet jag inte vart jag ska ta vägen. Jag hoppas att någon av er känner någon som kanske har eller någon som har, Eller kanske själva har något. Jag betalar ett rimligt pris om jag först får se grejerna smile

Motor letar jag fortfarande om603 (300d 12 ventilare) med manuell-låda om ni har en skrot bil eller motor liggandes så snälla hör av er så jag kan fortsätta! smile

Jag kan tyvärr inte svetsa mer på karossen för då blir den för ´´stel´´, den kommer inte att lägga sig som den ska på ramen då efter jag har riktat ramen smile vilket ska bli intressant att göra då jag inte har en aning om hur jag ska kunna rikta ramen smile

Men om ni har något så hör gärna av er till mig smile Mvh Eddie
Senast redigerat av Eddie-johansson (24 oktober 2013)

528 Inlägg
24 oktober 2013
nice projekt,synd att jag inte såg det tidare bara smile

233 Inlägg
24 oktober 2013
Trådstartare
TuZx skrev:
nice projekt,synd att jag inte såg det tidare bara smile

Tack så mycket smile har inte uppdaterat så mycket nu på sistonde smile (kanske därför du inte sett nå..)

180 Inlägg
24 oktober 2013
Eddie-johansson skrev:
Hej allihopa! Så här är de. Allt är stillastående nu på grund av att jag inte har några grejer.. jag behöver en 164 framvagn och bakaxel 1031 (från 164 eller 240 spelar ingen roll) 7/900 serien är dock för bred. Jag har letat/letar som en idiot, och nu vet jag inte vart jag ska ta vägen. Jag hoppas att någon av er känner någon som kanske har eller någon som har, Eller kanske själva har något. Jag betalar ett rimligt pris om jag först får se grejerna smile

Motor letar jag fortfarande om603 (300d 12 ventilare) med manuell-låda om ni har en skrot bil eller motor liggandes så snälla hör av er så jag kan fortsätta! smile

Jag kan tyvärr inte svetsa mer på karossen för då blir den för ´´stel´´, den kommer inte att lägga sig som den ska på ramen då efter jag har riktat ramen smile vilket ska bli intressant att göra då jag inte har en aning om hur jag ska kunna rikta ramen smile

vet du vad det ska vara för mått på ramen?

Jag kompenserar för din miljöbil!

233 Inlägg
24 oktober 2013
Trådstartare
Mixen skrev:
Eddie-johansson skrev:

vet du vad det ska vara för mått på ramen?

Mått hur menar du då? mått för att få in framvagnen eller mått för att en annan ram ska passa under bilen? smile

180 Inlägg
24 oktober 2013
om du ska rikta ramen så antar jag att den är smälld eller krokig på något vis?
och då bör man ska återställa original måtten för att den ska passa.... smile
vet du då vad den original ram har för mått, t,ex mellan balkar eller vad som nu ska riktas smile

233 Inlägg
24 oktober 2013
Trådstartare
Mixen skrev:
vet du då vad den original ram har för mått, t,ex mellan balkar eller vad som nu ska riktas smile

Jag har ju en till ram (den som är avkapad fram) så tar övriga måtten från den, sen har ju 37-36 och några till årsmodeller samma ram. Så jag ska fråga en i byn om jag får mäta på den när det är aktuellt smile

180 Inlägg
24 oktober 2013
Eddie-johansson skrev:
Mixen skrev:

Jag har ju en till ram (den som är avkapad fram) så tar övriga måtten från den, sen har ju 37-36 och några till årsmodeller samma ram. Så jag ska fråga en i byn om jag får mäta på den när det är aktuellt smile

låter bra de, har man bara måtten så ska det inte vara så svårt att rikta den, de ä bara att värma,böja å banka! smile

233 Inlägg
24 oktober 2013
Trådstartare
Mixen skrev:
Eddie-johansson skrev:
Mixen skrev:

låter bra de, har man bara måtten så ska det inte vara så svårt att rikta den, de ä bara att värma,böja å banka! smile

Jajjamen tänkte så tongue och fuska lite wink tänkte stjäla dom värsta bitarna från andra ramen tongue

534 Inlägg
24 oktober 2013
bätre att kapa av din ram och skarva med den andra direkt sne kapa och förstärk sen så håller det

233 Inlägg
24 oktober 2013
Trådstartare
cheva_raggare skrev:
bätre att kapa av din ram och skarva med den andra direkt sne kapa och förstärk sen så håller det

Haha ojj känner mig som en idiot... Att jag inte tänkte på de smile jo men de har du rätt i. Jag tänkte jag skulle ta bitar från den andra men de är ju bättre att bara flytta över den främre delen tongue Tack så mycket!

Sök