Ett problem som finns i en familj som bara kör automat är att det inte finns någon bil med manuell låda. Så då införskaffade vi en Volvo 965 2,5. Har alltid gillat den modellen men den kan kännas lite omodern så jag hade tänkt... Visa mer
Var på biltema och clas ohlson och inhandlade lite grejor Ska sätta i 100w lampor i extraljusen och måste jag uppgradera strömförsörjningen. Idag så går det en 5 ledars 2,5 kabel upp den klarar 16A per ledare. Jag behöver cirka 33 A till 4x100w. Jag löser det problemet genom att 2 2,5 ledare för plus samt 2 2,5 för jord sedan så använder jag 1 1,5 till plus och 1 1,5 till jord så då kan jag ha ett strömuttag på ca 42A i boxen.
Ska dra en "släpvagnskabel" med 7 1,5 ledare då kan jag använda 2 till jord och plus samt de andra 5 kan jag använda till andra extrafunktioner bland annat att kunna stänga av positionsljuset på taket och kunna slå på arbetsbelysningen inifrån
Kommer lite bilder när jag påbörjat jobbet Ska också fixa "strobe"blinkers som varningsljus men mer om det kommer senare B)
Verkligen nice! Vart köpte du lamporna till mätarna? jag hade blåa i min 960 en gång i tiden men dom lös så dåligt och man såg inte nålen på hastighetsmätaren
Sorry för dålig update har ganska mycket med skolan just nu osv
Nu har jag dragit igång mitt uf företag som kommer sälja "bussblinkers" och sedan att man kan ha lysande sidoblinkers utan att den blinkar i otakt med övriga
Det kommer förmodligen i slutet av nästa vecka Har lite smått att fixa innan jag jan börja sälja
Hur lång tid tar det innan du börjar sälja tror du?
Som det ser ut nu så ska det också bli slutet av nästa vecka
Kommer förhoppningsvis också sälja en "box" som gör att man kan ha "amerika"blinkers utan att byta sockel och lampa, utan man kopplar bara in sig på befintlig 21w lampa
Den där lösningen kan jag tala om kommer inte funka till bussblinkers.... dock har jag faktiskt använt mig av en liknande lösning när det gäller mitt helljus samt extraljus.
Det bör ju fungera? Det blir väl samma princip? Eller vad är det som skiter sig?
För att göra en lång förklaring kort så Är nästan samma princip men grejen är den att du kan ju inte ha en brytare som du ska slå på varje gång du blinkar + blinkerspaken. För om du skippar brytaren så kommer det övre ljuset lysa hela tiden. Det behövs lite mer grejor för att få det att funka automatiskt.
Det bör ju fungera? Det blir väl samma princip? Eller vad är det som skiter sig?
För att göra en lång förklaring kort så Är nästan samma princip men grejen är den att du kan ju inte ha en brytare som du ska slå på varje gång du blinkar + blinkerspaken. För om du skippar brytaren så kommer det övre ljuset lysa hela tiden. Det behövs lite mer grejor för att få det att funka automatiskt.
Sen kan jag tillägga att när det ska kopplas till blinkers så är redan en av lamporna kopplade till blinkersrelä
Har gått å tänkt på att det är ganska dyrt å få "amerikablinkers" sockel och lampa kostat mycket å det är inte alltid det finns till just din bil. Så jag har byggt en prototyp där man använder sig av endast en 21w lampa (orgblinkers) man får då position blinkers i samma "tråd"
Sorry för väldigt dålig uppdatering. Har väldigt mycket å göra på dagarna.
Hoppas alla har haft en god jul.
Har fixat lite med Volvon, Bland annat monterat mina moduler för sidoblinkers på den (film kommer senare) har dessutom köpt in lite prylar för att få spolning på strålkastarna samt extraljusen ska montera detta när jag får lite mer tid.
Var ner i garaget en sväng nu på kvällen och pulade lite på en ny idé. Jag kan alltid hjälpa till med om ni har egna idéer.
Iden är att man använder alla lampor bak på bilen som broms och blinkers. Det är inte lagligt men ganska fränt. Ni kan se filmen på mitt hempul http://www.garaget.org/video/142127
Det var allt för nu. Ni som följer får ha en god fortsättning och ett gott nytt år