3085
Sök

Volvo v70 T5 01. Händer inprincip ingenting när jag trycker på gasen.

A.Sörman
1 299 Inlägg
24 mars 2013
Precis som Spokenratt säger om magnetventilen är kass får man nästan inget ladd alls på dom här bilarna..
Brukar hjälpa å trycka ner gasen å släppa å trycka ner den igen då går laddet upp lite men sjunker oftast snabbt igen.

755 Inlägg
24 mars 2013
Drunk skrev:
Precis som Spokenratt säger om magnetventilen är kass får man nästan inget ladd alls på dom här bilarna..
Brukar hjälpa å trycka ner gasen å släppa å trycka ner den igen då går laddet upp lite men sjunker oftast snabbt igen.

Satt i tanke om min väns 9000 big_smile

If you want to win, You mustn't loose.

50 Inlägg
24 mars 2013
Trådstartare
spokenratt skrev:
MSpader skrev:
Om det är magneten som är slut så kommer laddet skena, om du inte har en programvara för mer ladd kommer motorn börja spika, men att han går bra på 4an och 5an är skummt då där får motorn jobba mer och mer ladd byggs

Snarare tvärt om, ifall MV är kass får man knappt ladd, svajjande ladd... Symtom på att dom är kass brukar vara bla att den inte bygger eller håller det ladd den ska..

Men jag undrar fort ifall du själv fick nolla koden på spjället, borde väl vara gjort i samband med bytet hos volvo?!

Ja dom släckte felkoden Men sen började den lysa igen och sa att Laddtrycks-ventilen var ihjäl. så då släckte jag den igen.

50 Inlägg
24 mars 2013
Trådstartare
Men nu har fanskapet börjat gå segt på 4an oxå.. Ingen som har någon aning om vad det kan vara för fel?

50 Inlägg
24 mars 2013
Trådstartare
spokenratt skrev:
MSpader skrev:
Om det är magneten som är slut så kommer laddet skena, om du inte har en programvara för mer ladd kommer motorn börja spika, men att han går bra på 4an och 5an är skummt då där får motorn jobba mer och mer ladd byggs

Snarare tvärt om, ifall MV är kass får man knappt ladd, svajjande ladd... Symtom på att dom är kass brukar vara bla att den inte bygger eller håller det ladd den ska..

Men jag undrar fort ifall du själv fick nolla koden på spjället, borde väl vara gjort i samband med bytet hos volvo?!

Kom på nu att den felkodade ju förfan på spjället igen oxå.. Så släckte båda. Men den höll på såhär innan spjällhuset byttes oxå?

3 860 Inlägg
24 mars 2013
jag tror du får ha fram koderna hos volvo så dom kan säga va fan det är som strular.. hmm Kan vara så att MV spökar ihop med något annat, inte säkert där bara är ett fel hmm

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

50 Inlägg
24 mars 2013
Trådstartare
Kan dom se vad det är för felkod även om motorlampan inte lyser?

50 Inlägg
1 april 2013
Trådstartare
Nu har jag kollat laddtrycket och den Laddar som den ska... men är fortfarande väldigt seg på 3a - 4an... Någon som har nån blekaste aning om va de kan vara för fel på skiten?!

Forummoderator
26 342 Inlägg
1 april 2013
volvoftw skrev:
Nu har jag kollat laddtrycket och den Laddar som den ska... men är fortfarande väldigt seg på 3a - 4an... Någon som har nån blekaste aning om va de kan vara för fel på skiten?!

Vad var laddtrycket på?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

50 Inlägg
1 april 2013
Trådstartare
07 smile

Sök