4443
Sök

940 turbo, Vart ska man sätta givarn?

330 Inlägg
31 mars 2013
Trådstartare
#1
Behöver verkligen hjälp vart givare nr 2 ska sitta, byte från 530 topp till 521 topp då fanns det inte nå uttag för givare nr 2? och det är tydligen insprutnings givarn? vart ska den då sitta eller hur ska jag göra?

behöver verkligen hjälp wink

https://www1.garaget.org/gallery/images/189/188987/188987-76b6efc6c38c404bb8490ed15871127a.jpg
Byte från 530topp till 531topp , men finns inte uttag för Givare nr 2, hur eller vart ska man sätta den då? :o

Ät gul snö, det kan vara öl!

330 Inlägg
1 april 2013
Trådstartare
#2
Finns det ingen som vet?

Ät gul snö, det kan vara öl!

498 Inlägg
1 april 2013
#3
531 topp menar du? Sitter ingen plugg där bara då?

Jag är född i en seriekrock. i en rondell, en kväll, me öppna spjäll.

1 938 Inlägg
1 april 2013
#4
Till vänster om givare 1 som du märkt ut på bilden har du en bult, du har inte den bulten på den andra toppen tror du?

I så fall e de ut me bulten och in med givaren så e de fixat antar jag.

330 Inlägg
1 april 2013
Trådstartare
#5
https://www1.garaget.org/gallery/images/189/188987/188987-b9104225a2f4bd911102f1e34991c864.jpg
Så här ser min 531topp ut, tydligen kan jag ta givare nr 1 och sätta på kylslang och ta givare nr 2 och sätta i givar nr 1 hålet? smile

Ät gul snö, det kan vara öl!

330 Inlägg
1 april 2013
Trådstartare
#6
självklart menar jag 531 ;P

SLG skrev:
531 topp menar du? Sitter ingen plugg där bara då?

Ät gul snö, det kan vara öl!

Palfinger tekniker
1 248 Inlägg
1 april 2013
#7
Givare 1 är till instrumentet. Givare 2 är till insprutet så den är viktigast att den sitter i toppen. Är dock osäker på om det är samma gänga.


330 Inlägg
1 april 2013
Trådstartare
#8
Okej, Får hoppas det är samma gång då , då kan det ju inte spela nå roll om jag sätter givare nr 1 på en kylar slang för det är ju samma värme? :p

Tacksamm för alla svar,

Ät gul snö, det kan vara öl!

330 Inlägg
1 april 2013
Trådstartare
#9
Nån som vet om det spelar nån roll om jag sätter givare nr 1 på nån kylarslang, och om det är samma gänger som på givare nr 1 som på givare nr 2? smile

Ät gul snö, det kan vara öl!

1 938 Inlägg
1 april 2013
#10
Vet inte riktigt vilken slang du syftar på, men är motorn under driftstemp så kommer termostaten vara stängd och sitter då givaren på slangen så kommer den visa helt fel fram tills termostaten öppnar, då kommer mätarn gå från 0-90 snabbare än din bil big_smile

330 Inlägg
1 april 2013
Trådstartare
#11
Okej , tänkte mig inge spec slang bara nån av kylarslangarna, men givare 1 kan man ju lika bra ta bort om man ändå kör med separat givare som går till en egen temp mätare? :p

Ät gul snö, det kan vara öl!

330 Inlägg
1 april 2013
Trådstartare
#12
Ingen som har en exakt förklaring hur jag ska göra?  det måste ju finnas många här som har byt från 530 till 531 topp och har inte nån haft samma bekymer? :S

Ät gul snö, det kan vara öl!

123 Inlägg
3 april 2013
#13
Nummer 1 är till instrumentet och nummer 2 är tempmätarn för motorstyrningen vill ja minnas.


948 Inlägg
3 april 2013
#14
Jocke940 skrev:
Nån som vet om det spelar nån roll om jag sätter givare nr 1 på nån kylarslang, och om det är samma gänger som på givare nr 1 som på givare nr 2? smile

Om det är samma gängor så varför inte? tempgivaren för instrumentering kanske du kan få till nått och sätta där bulten är (nr 3) om det nu inte tar i insuget, konstigt dom 531 topparna jag har sett har alla haft 2 uttag men hoppas det löser sig. / Tobbe

330 Inlägg
4 april 2013
Trådstartare
#15
Har löst det nu med svarven, svarvade till en adapter till givare nr 2 så den passar i givare nr 1 nu och givare nr 1 tog jag bort då jag ändå kör med extern vattentemp mätare:) tack för alla svar!!smile

Ät gul snö, det kan vara öl!

330 Inlägg
4 april 2013
Trådstartare
#16
Dock ändå problemet om jag skulle haft kvar tempgivare 1och sätta på kylslang skulle den gå från 0-90 på 1 sec då termostaten öppna sig:)

Ät gul snö, det kan vara öl!


Sök