renplockad, men isolering och asfaltsmattor e kvar
taklucka bara onödig vikt på helt fel ställe
taket ser inte så roligt ut jag grunnar på om det ska bytas eller inte
dags för rengöring efter att ha skrapat bort asfaltsmattorna
jag blir trött bara jag tänker på vilken tid det här tog
det ser inte roligt ut nu
värmepistolen kommer att få gå varm innan all asfaltsmatta e ur
motorrummet e rentvättat och rensat på allt
några små rosthål var det även i motorrummet emot hjulhusen
här med
rost e tråkigt men går att ågärda
här är takluckan bortkapad dels för att det var rosthål i den och dels för att göra bilen lättare
ännu en bild igenom takluckehålet
jag limmade i plåten ifrån takluckan men det blev inte bra
såhär ser det ut innifrån lutar åt ett takbyte
under bilen
pilligt att komma åt överallt
som sagt tråkigt men det går att få rent
en del av trösklen var det hål i så den byts (det e olika tjocka plåtar som punktas ihop det e därför jag har kapat såhär)
andra sidan var inom räddning
jobbarkompisen Beda hjälper till att byta en del av kardantunneln ( fästet för stödlagret på kardanen sitter här det e därför det har blivit dåligt jag fick även tillverka nya fästen dit och punkta dit)
kardantunneln renslipat och grundmålat
fler bilder på golvet
fler bilder på golvet
fler bilder på golvet
golvet bak man kan se svetsarna lite grann efter rostlagningen
golvet
här är golvet rensat ifrån isolering,asfaltsmattor,rentvättat,rostlagat och grundmålat med epoxygrundfärg
en bild på en tröskel tror jag
ganska isärplockad
framifrån
och ifrån sidan
bakifrån
länkarmar okhållare osv
hjulupphängningen åker iväg på blästring
den gamla motorn och lådan e ur
har inhandlat en ny motor till bilen nu motorn e en 16v motor ifrån en golf 2:a med e 2liters bottendel,vassare kammar bearbetad topp och dubbla weber 45:er enligt bosse ridström på ridström racing som har byggt den ska den leverera ca 200hk
hatthyllan/ryggstödet åker nog bort det med
men bra blev det
tur att man har lyft hemma
jobbarkompisen Hogge byter hundben
jobbarkomplisen andreas riktar och knäcker till en plåt som han svetsar dit i golvet till bagageutrymmet
nya hundbenet på plats
bra blev det
andreas vill inte vara med på bild
rostlaging i golvet
efter rikt och diverse plåtbyte
bra blev det
innifrån
innifrån
nylackade fjäderben nya dämpar och fjädrar och plåtrena hjulhus
nya hjullager
nu e det burbygge på gång
här ser man även att jag har fått på en kolfiberhuv
provmonterar den nya motorn
det kommer att bli bra det här
mäter hur stort kyl jag får plats med
donatorbilen innan taket skars bort
donatorbilen efter taket skars bort
det tog tid men det blev bra
så här blev det med det andra taket
passade på att lacka taket och buren innan taket åkte dit så blir det lättare att få täckning när bilen lackas sen
kylarslackarna e klåpigt ihopplockade och det e ett fult grenrör på men det e bara tills vidare
visst e den vacker
nya motorn e ihopplockad snart dags för bänkning så förgasarna e rätt inställda och man får reda på den faktiska effekten inte bara gissningar
bakdörrarna e färdiglättade och sen ska det i lexanrutor i dom med
skärmarna stämmer inte så jag har beställt nya på bilden kan man även se mina amerikalysen
dags för inpassning av dörrar och skärmar
Postat från min mobiltelefon via m.garaget.org