2883
Sök

Sänknings satts, problem

8 Inlägg
2 april 2013
Trådstartare
Har ett problem med min bil och det är att mitt fjäderben small förra veckan och måste fixa ett nytt/nya.
det är en Bmw 320i e46, har kikat på JOM coilovers som sänker minst 40mm fram och 30mm bak.
så tänke beställa dom men så kom problemet: passar coiloversen med ett par 17 tums fälgar?

snackade både med affären där jag köpte fälgarna och verkstan där jag ska fixa bilen och ingen av dom visste...
någon som vet om det går bra att köra med 40mm och 30mm bak med 17tums utan att det ger en massa problem?

tacksam för svar!

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
2 april 2013
De ska gå utan problem. Men efter som att du ska köpa coils, så är de ju bara höja bilen lite om dom skulle ta i någonstans?

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

8 Inlägg
2 april 2013
Trådstartare
okej nice! lite segt om det inte inte går för har nyss köpt fälgar på 10 000 (OZ Envy Matt Silver Polished 17tum) och har en verkstad som ska montera dämparna så inte så kul om fälgen inte passar eller ngt...  jo men där står att dom är 40mm kortare en orginal... så om jag skruvar upp coiloversen på max så är dom ändå 40mm lägre en orginal...

har även beslutsångest över vilka dämpare/coilovers jag ska köpa.. ta-Technix har jag kollar på som kostar 2500 kr och K-sport som kostar 7 995kr, stor skillnad... men är det värt det? bilen köpte jag för 32 000kr så känns lite sådär och lägga så mycket pengar på ett par dämpare... har den som bruksbil men kör även som en galning på nätterna så väghållning är ju ett måste men komforten hade ju varit bra med...
Senast redigerat av paddee (2 april 2013)

Avstängd
10 388 Inlägg
2 april 2013
Ytterligare ett "problem" med frågan är ju att det beror både på ET och fälgarnas bredd.

Så, det går inte riktigt att svara på "rakt av" och "helt säkert" hur man än vänder och vrider på det (vet inte heller vad din kärra har för original fälgar/däck)

Men...antagligen?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

8 Inlägg
2 april 2013
Trådstartare
beställde ett H&R cup kit nyss, får hoppas att det går på med dom fälgarna och utan problem... sänke 35 fram och 20 bak

8 Inlägg
11 april 2013
Trådstartare
har satt på dämparna och så nu men däckperfekt har klabbat till det så har inte fått på fälgarna en... men har fått reda på måtten nu iaf!

det är ett par OZ Envy 7,5x17 5/120 Et29 79,1 Fälgar
och 255/45 R17 vredestein cento 94Y XL däck.

passar det tro? med 35mm fram och 20mm bak i sänkning.

Sök