Tjääna tjääna gottfolk!
Ännu en ny bil och ett nytt projekt börjar och kände nu att de var dags att gå ifrån svenska bilar så nu blev de en tysk!
Köpte bilen då jag hade tröttnat allmänt på min gamla 245 som jag hade och tänkte att varför inte köpa en liten mindre bil, både bättre ekonomiskt och lite roligare möjligheter för ljudbygge och annan styling.
Nu till saken, letade runt länge efter en bra och billig bil, hittade tillslut den här skönheten, de enda bristerna som fanns just då var att de var lite gummin som behövde bytas och bilen behöver köras lite då den stått i nästan 10 år.
Köpte bilen av en äldre herre som nästan haft den ända sen bilens födelse, han kände visst att han inte klarade av att ta hand om bilen längre och jag blev den nya lyckliga ägaren.
utöver de små bristerna så var bilen allmänt i jädrans bra skick, fanns inte en rostfläck och knappt en repa.
Tanken med bilen är att få en sjuh*lvetes fin bil med ett unikt utseende, inte som alla andra tyskstukade golfar, ett grymt ljud!
Har haft bilen nu i cirka 3 månader och har hunnit med lite innan så kommer lägga upp de tidigare i en klump-update.
Det som ska göra är iallafall
#Sänk
#Fräscha fälgar med lagom låg profil och stretch.
#Gti inredning
#Mörktonade baklysen
#Mörktonade blinkers
#Bygga en bättre speciallbyggd baslåda till mina två b2 basar.
#4 stycken 8 tum i dörrsidorna
#Troligtvis åker de in nya högtalare runt om i original hållen också!
#Bilen ska dämpas invändigt så gott det går!
#Sportsystem med dtm utblås
#Original vinge
#Måla upp trummor och bromsoken
Kommer troligtvis komma på mer som ska göras men
förslag uppskattas mycket!
FÖLJ MER EN GÄRNA! Ifall någon blir sugen på att köpa bilen under projektets gång så är det bara att pma ett bud!