2974
Sök

Longcats Golf MKIV GTI stance projekt -NERE PÅ BACKEN! :D

En Golf MK4 GTI som ska få lite stance och annat som förfinar den! :)

61 592 Visningar
Uppdaterades senast 1 september 2014
498 Inlägg
27 maj 2013
Inge kul å meka när det ösregnar tongue Vad hade du för bredd på dina framfälgar? Din ser ut å va nästan lika hög som min är bak just nu, också riktigt trög att justera ner bak, får fixa det i helgen eller så! Har lagt in nya bilder på min sida att skåda!

357 Inlägg
27 maj 2013
Trådstartare
Markus1987 skrev:
Inge kul å meka när det ösregnar tongue Vad hade du för bredd på dina framfälgar? Din ser ut å va nästan lika hög som min är bak just nu, också riktigt trög att justera ner bak, får fixa det i helgen eller så! Har lagt in nya bilder på min sida att skåda!

nej, det var ingen hit att meka när det regnar, mina fälgar är 8,5" fram och 9,5" bak, säg till om du vill ha lite sällskap när du ska skruva så kan vi ju plocka bort justermuttern på bådas wink
ska kika in på dina nya bilder, spännande! big_smile

498 Inlägg
27 maj 2013
longcat skrev:
Markus1987 skrev:

nej, det var ingen hit att meka när det regnar, mina fälgar är 8,5" fram och 9,5" bak, säg till om du vill ha lite sällskap när du ska skruva så kan vi ju plocka bort justermuttern på bådas wink

Måste vara annan utbyggnad på dina 8,5" fälgar då för när jag körde med mina förra som också var 8,5" så tog det inte i! Tror inte jag kommer plocka bort någon justermutter på min utan ska först bara sänka den såpass det går bak och se hur det blir! tongue Vad hade du för coilovers???

Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
27 maj 2013
Markus1987 skrev:
longcat skrev:
Markus1987 skrev:

Måste vara annan utbyggnad på dina 8,5" fälgar då för när jag körde med mina förra som också var 8,5" så tog det inte i! Tror inte jag kommer plocka bort någon justermutter på min utan ska först bara sänka den såpass det går bak och se hur det blir! tongue Vad hade du för coilovers???

Beror ju på ET måttet

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

498 Inlägg
27 maj 2013
Mr_M_ skrev:
Markus1987 skrev:
longcat skrev:

Beror ju på ET måttet

Sant, det glömde jag bort totalt big_smile

357 Inlägg
27 maj 2013
Trådstartare
Markus1987 skrev:
longcat skrev:
Markus1987 skrev:

den kommer vara för hög med justermuttern, så lika bra att ta bort den när du ändå är där och bråkar tongue
säker på att dina fälgar var ET35 då? jag kör med TA coils utan hjälpfjädrar fram smile

498 Inlägg
27 maj 2013
longcat skrev:
Markus1987 skrev:
longcat skrev:

den kommer vara för hög med justermuttern, så lika bra att ta bort den när du ändå är där och bråkar tongue
säker på att dina fälgar var ET35 då? jag kör med TA coils utan hjälpfjädrar fram smile

Japp, mina var också ET35 och rullade fritt! Men det är ju skillnad ibland på fälgarnas innerkant också, vissa har mindre utstick å vissa har mer!

357 Inlägg
29 maj 2013
Trådstartare
Skönt!

Hittade felet som gjorde att bilen kokade i måndags, hade bränt en säkring på batteriet som går till kylfläktarna, köpte ett 10-pack av dem och en liter koncentrerad glykol, allt gick på under 100:- skönt att slippa åka på onödiga pengar med kamrem+vattenpumps byte! smile

fick ett mail från gecleant.de på tyska, efter en snabb titt in på google translate så fick jag fram att min glasplugg är skickad så den borde väl komma när som, sen återstår bortplockning av justermuttern bak och sen bara glida.

letar även efter duktig lackerare som kan tänka sig att lacka om min huv, skärmar och stötfångare till ett bra pris, så om ni vet/känner någon så kan ni höra av er! wink

syns kanske på Sthlm(s)low 2k13!

357 Inlägg
2 juni 2013
Trådstartare
Tease! wink

Jaha då var helgen över snart, men lite har jag hunnit med iaf! smile

Jag har hunnit med att svänga förbi sthlm(s)low träffen/utställningen och hälsa på lite folk, även fast jag kom väldigt sent när det bara var några kvar och regnet hällde ner, men det var kul att få lite ansikten på internet-vänner.

men det har ju inte bara varit nöjen, eller jo det har det väl varit för vi har ju hunnit med lite skruvande också såklart.
anledningen till att jag var så sen till sthlm(s)low var detta:
https://www1.garaget.org/gallery/images/182/181403/181403-340d5a4f213d0e570ee6745528651ad5.jpg
Bilder på resultatet kommer när jag har hunnit tvätta av bilen från allt pollen och smuts.

ja, sen har även min glasplugg hittat hem till mig, ska väl ge mig på att trycka dit den någon dag framöver också smile Just nu är jag väldigt nöjd med hur den sitter för att inte ha hålborrat än.

Det jag har som planer framöver nu är att beställa nya spacers till fram och bak, 10 fram och 15 bak det lär sitta bra.
jag måste även göra något åt rosten på framskärmarna och alla lacksläpp, får se om jag sparar ihop till en hel-dippning av bilen eller vad det blir,
troligtvis plockar jag även bort huvförlängaren och byter till original lyktor fram i samma veva som glaspluggen!

Nog med tråkig text från mig så får ni ha det bra tills nästa gång! smile
Senast redigerat av longcat (2 juni 2013)

357 Inlägg
7 juni 2013
Trådstartare
Tvätt och bilder! smile

Jaha, vad händer med mig och min bil nu? Jo det händer inte mycket mer än att jag njuter av sommaren och irriterar mig på hur kass lacken är på bilen, men idag blev det lite kul gjort iaf smile

Tvättad!
https://www1.garaget.org/gallery/images/182/181403/181403-d055c3272a1a4ca2ce5c3d676e19d76b.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/182/181403/181403-e041b993a8cf82036b8f7e563723a47c.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/182/181403/181403-49f9505bfc200cc79e6a3dc0721b9a91.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/182/181403/181403-23153245f797aa9d28decc643406b3c4.jpg
Här ser ni hur det blev med justermuttern borta!
är jävligt nöjd med höjden bak nu, blev riktigt bra smile

Sen kände jag att det var dags att plocka bort torkaren som satt halvvägs upp på rutan och trycka dit glaspluggen smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/182/181403/181403-8400fa7225843c8aec99a2b84df53bae.jpg

Bjuder på en extrabild smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/182/181403/181403-c7e6a6d19fbe981d5df3cba5ef433b2d.jpg

Nu återstår då alltså att plocka bort huvförlängaren, sätta dit original lyktorna och beställa spacers, ska fixa det så snart som möjligt smile

Hare bra sålänge! big_smile

Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
2 322 Inlägg
7 juni 2013
Lite till kan du sänka allt big_smile

357 Inlägg
7 juni 2013
Trådstartare
mingan77 skrev:

Inte utan att hålborra sad
bak ser den hög ut för att jag måste få dit spacers så fälgen hamnar lite längre ut tongue

Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
2 322 Inlägg
7 juni 2013
longcat skrev:
mingan77 skrev:

bak ser den hög ut för att jag måste få dit spacers så fälgen hamnar lite längre ut tongue

när d sänker så kan de vara snyggt o ha fälgarna innanför med, tror ja ska ha mina innanför när jag får mina så ska den sänkas  rejält, du kan sänka lite till fram ser jag, utan att det skall ta i

357 Inlägg
7 juni 2013
Trådstartare
mingan77 skrev:
longcat skrev:
mingan77 skrev:

när d sänker så kan de vara snyggt o ha fälgarna innanför med, tror ja ska ha mina innanför när jag får mina så ska den sänkas  rejält, du kan sänka lite till fram ser jag, utan att det skall ta i

kanske kan ta den en halv cm till fram utan att det tar i, tycker också det kan bli snyggt tuckat, men tror jag ska försöka köra flush, iallafall fram, får se hur det blir bak smile

Göteborg Originals
129 Inlägg
11 juni 2013
fälgarna satt som gjutna på bilen!! prem lagd! smile

357 Inlägg
11 juni 2013
Trådstartare
Lunatics skrev:
fälgarna satt som gjutna på bilen!! prem lagd! smile

Tack tack! Välkommen hit smile

Göteborg Originals
129 Inlägg