behöver hjälp med att hitta felet på bilen då den inte dumpar som jag vill..
bilen är en 945 turbo so är lite lämpligt trimmad. problemet är att när jag drar på och släpper och dumpen öppnar så får den inte ut all luft så man hör hur den slår tillbaka mot turbon vilket jag inte gillar.
dumpen är av märket RTR Extreme (30mm återcirkulerande) den öppnar som den ska när den ska, har kollat vacuumslangen och den är inte tät. har även provar en 50mm dump då jag trodde min va för liten men de blev ingen skillnad. vacuumet ligger på ca. -0.6
Då öppnar den inte som den skall. Den är för hårt spänd
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Den är spänd på de lösaste. dumpen håller.r stängt på tomgången och när jag gasar men när jag släpper så öppnar den! blir galen på de här! När jag kör så hör jag hur den dumpar samtidigt som luften slår tillbaka
Likförbannat för hårt spänd. De som konstruerar dumpventiler har dålig koll på vad de gör....
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Dubbelkolv dump är jävligt fin, släpper ut allt över 0an typ...hks ssqv är min favoritså jävla bra dump och skönt ljud. Svindyr dock och dåliga kopior finns..
Akta dig för ssqv. Körde sån i min saab, vart bara skit. Bytte till en dyr forge och slapp alla problem. Kolla med motornord då jag vet de har rea på Rial och det är bra grejer. :-)
Likförbannat för hårt spänd. De som konstruerar dumpventiler har dålig koll på vad de gör....
Jag håller helt och hållet med. Du får kapa fjädern lite. Tror jag fick kapa nästan 2 varv på kompisens JBR dump innan den började öppna som den skulle. Jag har haft en 200kr biltema dump på en gammal bil och den fick jag att fungera helt perfekt efter lite fix med fjädern.
har kapat fjädern ett varv utan att de blev nån skillnad och dumpen öppnar så mycke den kan nu.
Men jag for till en kompis och lånade hans dump och även nån form av ventil som satt på slangen mellan insug och dump? ingen aning om vad de var för nått, han visste inte heller vad de va men med den dumpen så funkade de! nån som har någon aning om vad de kan ha varit för ventil? sitter på volvo 740 turbo orginal iaf.
han inte prova nå mer då bilen helt plötsligt ville dö och när jag stannar och öppnar huven är de olja över allt och de har kommit ut genom dumpen och oljan har kommit bakvägen från insuget. hoppas på en tät vevhusvent..
Så det vi nu lärt oss är att de som konstruerar dumpventiler inte gör ett braq jobb, samt att de som säljer dem till dig är antingen okunniga eller ollon som lurar på dig någonting de vet inte kommer fungera... sån är världen tyvärr
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Akta dig för ssqv. Körde sån i min saab, vart bara skit. Bytte till en dyr forge och slapp alla problem. Kolla med motornord då jag vet de har rea på Rial och det är bra grejer. :-)
en original HKS SSQV funkar kanon medans kopiorna så skit. har en original SSQV på min och den funkar kanon, hade det på min förra bil med (V70 R ´98) och det fungerade kanon på den med
Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Min hkssqv kopia går inte heller ställa löst nog för den ska öppna lätt.. men jag litar inte på att fanskapet håller tätt om jag kapar fjädern.. Så det får kvittra lite när man kör halvgas.. öppnar endå som den ska när det blir högre tryck.
Tror som Torpis skriver att tillverkarna inte vet vad dom sysslar med eller lagt för lite tid för utveckling av produkten.
Min hkssqv kopia går inte heller ställa löst nog för den ska öppna lätt.. men jag litar inte på att fanskapet håller tätt om jag kapar fjädern.. Så det får kvittra lite när man kör halvgas.. öppnar endå som den ska när det blir högre tryck.
Tror som Torpis skriver att tillverkarna inte vet vad dom sysslar med eller lagt för lite tid för utveckling av produkten.
då har du en kopia på en gammal ssqv för dom nyare ssqv går inte att ställa. köp en orginal så är problemet löst
Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.