3383
Sök

Vad e snabbast ?

42 Inlägg
2 juni 2005
Trådstartare
Vad e snabbast en skoter ( Massproducerad) lr en bil ( liakså där)

Snutjagis!!!!!

Moderator+
1 081 Inlägg
2 juni 2005
Vilken skoter? Vilken bil?

Snabbast på vad?

0 - 100km/h? 100 - 0km/h?
Snabbast runt ringen? roll

Vem jag?

42 Inlägg
2 juni 2005
Trådstartare
Accet i första hand men har hört att vissa skotrar kan komma upp i 250km/h

Snutjagis!!!!!

677 Inlägg
2 juni 2005
Ingen serieproducerad skoter kör just mer än 200km/h.
Dom flesta gör inte ens det.
Men acceleration på fast underlag och inte för djup snö så piskar man en bil upp till 130. Om det inte är en quattro på 300 kusar, då kan det börja bli tungt.

Siffrorna för en skoter brukar ju vara typ 0-100 på 3 sekunder. Men inte på snö i sånna fall! Kanske i teorin.

Min MXZ 700 brukar piska bilar lite till och från, hehe

Better than God \o/
1 883 Inlägg
4 juni 2005
Mormors Fiat 124 är garanterat längsammare än vilken skoter du än jämnför med. Helst om mormor kör själv...

Skulle seriöst tro att en "normal" skoter har bättre acc än en vanlig svenssonbil. Sedan finns ju värstingar på båda håll.

Är det race på gånge?

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

1 327 Inlägg
5 juni 2005
Tex. en Rx1a gör väl 0-100 på typ 3 sekunder eller nå med perfekt underlag. Toppfart ca max 200 km. Så för att hänga med i acc så krävs det rätt så mycket bil. Värstingarna till bilar gör väl som minst 3 sekunder.

Bil är oftast snabbare i toppfart och skoter är oftast snabbare i ax.

De flesta sport skotrar gör väl bara "max" 150/160 med.

draminbil.nu
1 382 Inlägg
5 juni 2005
ta koenigsegg då på bilsidan.. en riktigt värsting bil! 3,2sekunder på 0-100. och den har ju den dubla toppfarten då! men det är ju som sagt blande det värsta du kan ha (för att inte säga DET värsta) skoter kan jag ju inget om men!

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
5 juni 2005
går egentligen inte att jämföra två fordon med så olika vikt/hk förhållande, skotern som är så mycket lättare SKA klå en bil i 0-100 på bra underlag, annars är det ngt fel. om man nu snackar de mer "fullvuxna" skotrarna vill säga, toppfart är en annan femma...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök